سبد خرید
مدیتیشن چاکرا

همه چیز درباره مدیتیشن چاکرا!

آیا می خواهید بدانید مدیتیشن چاکرا چیست و چگونه می تواند برای شما مفید باشد؟

چاکراها، همانطور که در هندوئیسم شناخته می شوند، بخشی از یک سیستم انرژی متصل در بدن هستند. واژه چاکرا که در سانسکریت به معنای “چرخ” است، به یکی از هفت نقطه این سیستم انرژی اشاره دارد. هر نقطه انرژی مانند یک چرخ عمل می کند و با انرژی در حال چرخش و ارتعاش است. هرچه فرکانس ارتعاش بیشتر باشد، چاکراهای شما در تعادل بیشتری خواهند بود.

در مجموع، هر یک از ۷ چاکرا با یک نقطه خاص در امتداد ستون فقرات هماهنگ هستند.

نام چاکراها:

علاوه بر این، هر چاکرا با رنگ خاصی نشان داده می شود:

  • چاکرای تاج = بنفش

  •  چشم سوم = نیل

  •  گلو = آبی

  •  قلب = سبز

  •  شبکه خورشیدی = زرد

  •  خاجی = نارنجی

  •  ریشه = قرمز

تاریخچه مدیتیشن چاکرا

تکنیک مدیتیشن چاکرا از هندوئیسم باستان آمده است. چاکراها اولین بار در وداها (کتاب مقدس هندو) در زمانی بین ۱۵۰۰ تا ۵۰۰ قبل از میلاد ذکر شده اند.

بر اساس وداها، گفته می شود که چاکراها به شکل گل نیلوفر آبی با گلبرگ های فراوان هستند. گلبرگ ها به نوبه خود با صداهای چاکرا خاصی همراه هستند که شامل صداهای الفبای منحصر به فرد (واج) زبان سانسکریت است.

با ارتعاش در میان گلبرگ ها، چاکراها باز می شوند. هرچه فرکانس بالاتر باشد، چاکراهای شما بیشتر در یک راستا قرار می گیرند.

معرفی روش های مدیتیشن پیاده روی

مکان قرارگیری 7 چاکرا بدن

مدیتیشن چاکرا چیست؟

آیا می خواهید بدانید چگونه برای بهبود آگاهی ذهنی و تعادل عاطفی، گلبرگ های چاکرا را باز کنید؟ پاسخ، مدیتیشن چاکرا است.

جیسل راولو، متخصص شفابخش از ویبرا ولنس، توضیح می‌دهد: چاکراها انرژی لازم برای سلامتی، تندرستی و سرزندگی ما را پردازش و توزیع می‌کنند. طبق سنت یوگا، هنگامی که چاکراهای شما باز هستند، انرژی به سادگی در سراسر بدن شما جریان می یابد. اما وقتی چاکراهای شما مسدود می شوند، انرژی درونی ایجاد می شود که ارتباط ذهن، بدن و روح را به ناهماهنگی می کشاند.

مدیتیشن چاکرا اصطلاحی عمومی برای انواع مراقبه ای است که به دنبال پاکسازی چاکراهای مسدود شده و مهار قدرت این مراکز انرژی واقع در سراسر بدن است. مانند هر مدیتیشن دیگری، می توانید آن را روزانه یا هفتگی انجام دهید. هر بار حدود ۲۰ دقیقه کافی است.

بنابراین چگونه می توان مدیتیشن چاکرا را انجام داد؟ نولز می گوید: «این موضوع واقعاً به شخص بستگی دارد. برای مثال، اگر فردی بصری هستید، پیشنهاد می کنم از رنگ های مرتبط با هر چاکرا به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید. اگر فردی با حس لامسه و درونی قوی هستید، قرار دادن دست در هر نقطه برای درک احساس آنها و تمرکز توجه بر روی این نقاط در حین هدایت مراقبه آسان تر است.

در واقع مراقبه لزوماً به چشمان بسته نیاز ندارد. در واقع این کار به عنوان وسیله ای برای نرم کردن ذهن و کمک به تمرکز شما استفاده می شود.

دکتر جو دیسپنزا و چاکراهای بدن!

نماد 7 چاکرا اصلی بدن.

مراحل زیر نحوه تمرین مدیتیشن چاکرا را برای متعادل کردن و تراز کردن انرژی های چاکرا شرح می دهد.

  1. مدیتیشن چاکرا با نشستن در یک موقعیت راحت با ستون فقرات صاف آغاز می شود. سپس روی هر قسمت از بدن خود تمرکز کنید. از پاهای خود شروع کنید و به بالا بروید. در حین انجام این کار، آن قسمت از بدن را آرام کنید و اجازه دهید استرس از بین برود.

  2. مرحله بعدی در مدیتیشن چاکرا تمرکز بر نفس است. اجازه دهید تنفس یکنواخت و عمیق شود. تمرکز خود را روی هر دم و بازدمی که انجام می دهید حفظ کنید. تجسم کنید که اکسیژن وارد ریه های شما شده و وارد جریان خون می شود. فرض کنید که تمام ماهیچه ها، اندام ها و سلول های بدن شما را تغذیه می کند و سپس مشاهده کنید که سمومی را که با هر نفس بیرون می آورید از بدن شما دفع می کند.

  3. ضربان قلب و عملکرد کامل بدن را تجسم کنید. ببینید که چگونه همه اعضا با هم در هماهنگی کامل کار می کنند. ببینید چگونه نفس همه این قسمت ها و بدن را به طور کلی حفظ می کند. آگاه باشید که چگونه تنفس، نیروی حیات بخشی به کل ارگانیسمی است که شما آن را بدن خود می نامید.

  4. باید تصور کنید که چاکراها به زندگی انرژی می دهد. این انرژی را به صورت یک رنگ نارنجی متمایل به زرد ببینید. این انرژی تمام بدن شما را در بر می گیرد. این مرحله را به تدریج انجام دهید، اجازه دهید انرژی کم کم واضح تر شود و این انرژی را با هر نفس در جریان نگه دارید.

  5. کار بعدی که می خواهیم در مدیتیشن چاکرا انجام دهیم، انرژی دادن به هر چاکرا است. با چاکرای ریشه در قسمت پایین کمر شروع کنید. تصور کنید چرخش انرژی در جهت عقربه های ساعت این چاکراها را قوی تر و درخشان تر می کند. در مرحله بعد می خواهیم منبع دیگری از انرژی را تصور کنیم که از زمین بالا می آید. این همان انرژی دهنده است و به انرژی چرخشی در چاکرای ریشه می افزاید.

  6. به سمت چاکرای خاجی برویم. سپس وقت آن است که به سراغ دیگر چاکراها برویم. وقت خود را به این کار اختصاص دهید. در صورت نیاز نگران صرف زمان بیشتری برای یک چاکرا نباشید. چرا که هر چاکرا بر چاکراهای دیگر تاثیر می گذارد. اکیداً توصیه می شود که همیشه از پایین شروع کنید و سپس به سمت بالا بروید.

  7. آخرین مرحله در مراقبه چاکرا این است که تمام چاکراها را به یکباره تجسم کنید. به یاد داشته باشید که ببینید چاکراها و انرژی شما از این زندگی انرژی بخش، روشن تر، شفاف تر و فوق العاده پر بار می شوند.

  8. در نهایت می توانیم چشمانمان را باز کنیم و چند دقیقه با چشمان باز استراحت کنیم. به بدن خود توجه کنید و اینکه اکنون چقدر احساس باورنکردنی و پرانرژی دارید.

مراقبه چاکرا باعث ایجاد آرامش روح و جسم ما میشود.

سخن نهایی

برای هزاران سال، حفظ تعادل چاکراها با حفظ سلامت ذهنی و جسمی مرتبط بوده است. و از طریق مدیتیشن چاکرا، می توانید تعادل چاکراهای کلیدی خود را بهبود ببخشید و سلامت و نگرش ذهنی خود را به حالت آرام تری برسانید.

در حالت ایده آل، شما می خواهید چاکراهای شما باز، متعادل، همسو و فعال باشند. این اساساً به این معنی است که همه چاکراهای شما با فرکانس بالایی در حال ارتعاش هستند.

کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه

هنگامی که این اتفاق می افتد، شما از نظر عاطفی متعادل، در افکار و احساسات خود احساس امنیت خواهید کرد و از نظر جسمی خوب خواهید بود. این بدان معنا نیست که مشکلات شما از بین می روند. با این حال، چاکراهای متعادل و فعال به شما کمک می‌کنند تا در مواجهه با چالش‌هایی که زندگی برایتان ایجاد می‌کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

همانطور که در بالا ذکر شد، یک چاکرای مسدود می تواند باعث اختلالات فیزیکی و عاطفی شود. بنابراین، وقتی چاکرای مسدود شده را شناسایی کردید، باید برای باز کردن آن تلاش کنید. مدیتیشن چاکرا نوعی مدیتیشن است که چاکراهای مسدود شده بدن را هدف قرار می دهد. با مدیتیشن مناسب چاکراها، می توانید چاکراهای خود را متعادل و پاکسازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران