سبد خرید
معرفی بهترین روش تسلط بر ذهن

معرفی بهترین روش تسلط بر ذهن

آیا می‌دانید روش تسلط بر ذهن چیست و چه فوایدی می‌تواند برای شما داشته باشد؟ آیا با مدیتیشن پاکسازی ذهن آشنا هستید؟ لازم است بدانید که امروزه تسلط بر ذهن اهمیت بسیار زیادی برای پیشرفت شما و همچنین داشتن یک زندگی سالم دارد.

در واقع ذهن یک بخش از مغز است که به کمک آن عملکردهای مغز مانند تصمیم گیری، تفکرات و باورها انجام می‌شوند.

ذهن انسان توانایی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و جالب است بدانید که از جمله تفاوت بارز افراد موفق و غیر موفق به میزان استفاده از این توانایی‌ها بستگی دارد.

به همین دلیل نیز می‌توان بیان کرد که تسلط بر ذهن و مدیریت کردن آن موجب می‌شود انسان بتواند به راحتی به بسیاری از اهداف خود برسد. د

ر ادامه این مقاله از سایت سکوی پرتاب قصد داریم اطلاعات بسیار مهم و کاربردی در مورد تسلط بر ذهن و روش‌های آن به شما ارائه دهیم، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش تسلط بر ذهن

از بارزترین ویژگی افرادی که بر ذهن خود تسلط ندارند می‌توان به این مورد اشاره کرد که نمی‌توانند ذهن خود را به خوبی کنترل کنند.

در چنین حالتی به صورت ناخودآگاه با ذهن تعیین هویت می‌شوند. در واقع ذهن بسیار تخریب شده و حتی می‌توان گفت توانایی به کار گیری آن نیز از دست خواهد رفت.

از معایب نداشتن تسلط بر ذهن همچنین می‌توان به امر اشاره کرد که افراد به دلیل عدم داشتن توانایی لازم برای کنترل ذهن خود، در یک دنیایی زندگی می‌کنند که پر از مشکلات و کشمکش‌ است و به همین دلیل نیز آموزش تسلط بر ذهن ضرورت می‌یابد.

در واقع در طی این‌گونه آموزش‌ها افراد روش تسلط بر ذهن و همچنین زندگی در لحظه اکنون را یاد می‌گیرند که برای پیشرفت در زندگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

دوره تسلط بر ذهن

دوره تسلط بر ذهن

در صورتی که شما نیز با مشکلاتی همانند عدم توانایی در کنترل ذهن مواجه هستید، می‌توانید از دوره تسلط بر ذهن استفاده کنید.

معمولا در طی این دوره افراد چگونگی تسلط بر ذهن و یا به عبارتی با روش تسلط بر ذهن آشنا می‌شوند.

به طور کلی برای اینکه بتوانید به میزان لازم بر ذهن خود تسلط پیدا کنید، لازم است حتما به یک درک درست از افکار و ذهن خود برسید و این‌گونه هر فردی به صورت آگاه شروع به بهره‌گیری از ذهن خود می‌کند و تمامی زندگی خود را به سمت و سویی که تمایل دارد  سوق می‌دهد.

پیش از آشنایی با روش تسلط بر ذهن، در ابتدا لازم است به سوالات زیر برای مطمئن شدن از اینکه آیا بر ذهن خود مسلط هستید و یا خیر، پاسخ دهید.

  • آیا احساس می‌کنید به طور کامل بر ذهن خود تسلط دارید؟
  • آیا هر زمان که قصد داشته باشید، می‌توانید به راحتی از ذهن خود استفاده کنید؟
  • آیا شما ارباب ذهن خود هستید و هر طور می‌خواهید از ذهن خود استفاده می‌کنید؟ و یا اینکه ذهن شماست که کنترل کامل بر رفتارهای شما را دارد؟
  • آیا درگیری‌های ذهنی زیادی دارید؟ و به چه میزان می‌توانید بر این درگیری‌ها تسلط داشته باشید؟

با پاسخ به این سوالات می‌توانید تا حدودی متوجه شوید که آیا بر ذهن خود تسلط دارید یا خیر؟

تسلط بر ذهن ناخودآگاه

اکنون که با مفهوم تسلط بر ذهن آشنا شدید، لازم است بدانید که ذهن به طور‌ کلی ماهیت مادی ندارد. به عبارتی بهتر افکار، احساسات، تخیلات، میزان درک و آرزوهای شما در اصل همان ذهن شما است که به طور کلی از دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه تشکیل شده‌اند.

بخش خودآگاه: لازم است بدانید که اعمال ارادی شما همانند مطالعه کردن، تغذیه کردن، تماشا کردن فیلم و مواردی از این قبیل همگی تحت کنترل بخش خودآگاه شما هستند.

بخش ناخودآگاه: کارهای غیر ارادی از قبیل زمان‌هایی که فکر می‌کنید، لحظاتی که دچار احساس شادی و یا ناراحتی می‌شوید و موارد این چنینی از این بخش منشأ می‌گیرند.

به همین دلیل نیز تسلط بر ذهن ناخودآگاه از امور ضروری است که می‌تواند کل زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

به عبارتی بهتر بخش ناخودآگاه شما، قدرت و قابلیت بسیار بالایی دارد و اگر تصمیم دارید که در مسیر رویاهای خود قدم بردارید حتما باید بر این بخش تسلط کافی داشته باشید که برای این امر می‌توانید از انواع روش تسلط بر ذهن کمک بگیرید.

تمرین تسلط بر خود

همان طور که به آن اشاره کردیم، روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تمرین تسلط بر خود کمک بگیرید. در ادامه قصد داریم به برخی تمرینات به عنوان روش تسلط بر ذهن اشاره کنیم، پس حتما در ادامه نیز با ما همراه باشید.

۱٫ برای ذهن خود وقت بگذارید

لازم است در طی روز برای خود و ذهنتان وقت بگذارید. به انجام کارهای مورد علاقه خود بپردازید.

فیلم ببینید و از هر چیزی که به شما استرس و نگرانی می‌دهد و یا به عبارتی دست و پای شما را بسته است، دوری کنید.

این کار موجب می‌شود ذهن آرامی داشته باشید و به سلامتی جسمی و ذهنی شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

۲٫ ارتباط تجسم کردن و تسلط بر ذهن

از دیگر روش تسلط بر ذهن که کمک بسیار زیادی به شما در مسیر رسیدن به رویاها و اهدافتان خواهد کرد و البته بر روی تسلط شما بر ذهنتان نیز کمک کننده است، تجسم کردن رویاهایتان به صورت روزانه است.

توصیه می‌شود که هر روز این تمرین را تکرار کنید و مو به مو رسیدن به آرزویتان را تجسم کنید. پس از مدتی تکرار این تمرین، اثرات آن را بر روح و روانتان مشاهده خواهید کرد.

۳٫ نقش تمرینات ذهنی در کنترل ذهن ناخودآگاه

همان طور که حتما شما نیز شاهد آن هستید، افراد به راحت طلب بودن، وابستگی بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و به عبارتی بهتر هر چیزی را به راحت‌ترین شکل ممکن می‌خواهند و استفاده‌های بسیار زیادی از حافظه‌های مجازی دارند.

همین امر نیز موجب شده است تا ذهن فعالیت چندانی نداشته باشد. بنابراین به عنوان یکی از روش تسلط بر ذهن، پیشنهاد می‌شود هر روز مقداری تمرین به ذهن خود بدهید.

قدرت ذهن انسان

قدرت ذهن انسان

حتما شما نیز می‌دانید که قدرت ذهن انسان بسیار فراتر از تصور است، به طوری که غیر ممکن است کسی چیزی را با تمام وجودش بخواهد و البته به میزان لازم تلاش کند و نتواند آن را به دست آورد‌.

همچنین جالب است بدانید که هر آنچه که از ذهن شما خارج شود، در جهان نیز به واقعیت تبدیل خواهد شد.

برای مثال در صورتی که شما به طور مداوم به اتفاقات منفی فکر کنید، قطعا زندگی شما به گونه‌ای پیش خواهد رفت که تمامی آن‌ها به واقعیت تبدیل شوند.

بنابراین نباید قدرت ذهن را دست کم بگیرید و باید بدانید که به هر چیزی فکر کنید، قطعا آن را جذب خواهید کرد. به همین دلیل نیز استفاده از روش تسلط بر ذهن می‌تواند به شما کمک کند تا قدرت و قابلیت‌های ذهن را به نحو احسن هدایت کنید.

از جمله فواید تسلط بر ذهن می‌توان موارد زیر را نام ببرید:

۱٫ رهایی از تاریکی

هنگام درگیری ذهنی بیش از حد که توانایی کنترل آن را نداشته باشید، دچار مشکلات متعددی نیز می‌شوید.

این امر موجب می‌شود علاوه بر سردرگمی، حال خوبی نیز نداشته باشید. بنابراین از مهم‌ترین فواید تسلط بر ذهن، رهایی از تاریکی است.

۲٫ افزایش یادگیری

از دیگر فواید تسلط بر ذهن می‌توان به این امر اشاره کرد که باعث افزایش تمرکز شما خواهد شد و همین امر نیز موجب افزایش یادگیری شما می‌شود.

بنابراین لازم است توجه کنید که با افزایش میزان تسلط شما بر ذهن خود، قدرت یادگیری خود را نیز بیشتر خواهید کرد.

۳٫ افزایش احتمال رسیدن به موفقیت

در صورت کنترل ذهن خود و فکر کردن به نکات مثبت، احتمال اینکه بتوانید به موفقیت‌های مهمی در زندگی برسید نیز بیشتر می‌شود. چرا که در صورت داشتن تسلط بر ذهن می‌توانید بهتر بر روی مسیر خود تمرکز کنید.

برنامه ریزی ذهن

برنامه ریزی ذهن

ذهن ناخودآگاه انسان از مهم‌ترین فاکتورهای موجود در مغز است.

با برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه، می‌توان به جرات بیان کرد که حدود۶۰ درصد از موفقیت خود را طی خواهید کرد.

اما آنچه که لازم است بدانید این است که راه‌های مختلفی وجود دارد تا بتوانید برای ذهن خود برنامه ریزی کنید و یا به عبارتی آن را کنترل کنید.

از جمله این راه‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که باید از جملات تاکیدی مثبت بیشتری استفاده کنید.

برای مثال مدام خدا را بابت تمام نعمت‌هایش شکر کنید و یا پیوسته به خود یادآوری کنید که قوی هستید و یا حتی همان طور که در قسمت‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، فعالیت‌های ذهنی خود را افزایش دهید.

آموزش مدیتیشن

احتمالا تاکنون اسم مدیتیشن پاکسازی ذهن راشنیده‌اید و یا حتی ممکن است برای آموزش مدیتیشن اقدام کرده باشید.

در واقع این روش تسلط بر ذهن، سال‌های بسیار زیادی است که وجود دارد و اثرات مثبت روانی، معنوی و فیزیولوژیکی خود را به اثبات رسانده است.

در صورتی که بتوانید تمرینات آن را به طور روزانه و با پیوستگی انجام دهید، قطعا به زودی آثار مثبت آن را مشاهده خواهید کرد‌.

البته در صورت تمایل به یادگیری مدیتیشن پاکسازی ذهن از افکار منفی و مزاحم بهتر است که از افراد کاربلد در این زمینه کمک بگیرید.

به طور کلی مدیتیشن پاکسازی ذهن علاوه افزایش تسلط بر ذهن دارای فواید متعددی است که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • افزایش خلاقیت
  • آگاه کردن ذهن
  • افزایش انرژی
  • کاهش دادن شرایط استرس زا
  • بهبود یادگیری
  • تقویت حافظه

آموزش مدیتیشن

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم روش تسلط بر ذهن را برای شما معرفی کنیم و همچنین شما را با فواید بسیار مهم آن آشنا کنیم.

در واقع داشتن تسلط بر ذهن مهارتی بسیار مهم و موثر در زندگی است و موجب می‌شود زندگی خود را به بهترین نحو ممکن سازماندهی کنید.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر کمک گرفتن از روش‌های ذکر شده در این مقاله، در دوره‌های مربوطه نیز شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران