سبد خرید
روتین روزانه

روتین روزانه، زندگی شما را تغییر خواهد داد

روتین روزانه افراد موفق یا روتین صبحگاهی، نه شامل فعالیت های بسیار پیچیده و عجیب غریب، نه دارای برنامه ای غیر ممکن و جادویی است که باعث شده تا موفقیت و تلاش های موثر آنها در زندگی های شخصی شان بسیار چشمگیر و حائز اهمیت باشد. حتی اگر نام ما به عنوان فردی موفق و مناسب برای الگو گیری در جایی ذکر نشود، هر کداممان می توانیم با یک برنامه ی روزانه ی خاص در نوع خودمان موفق و کاربلد به حساب آییم. اما روتین یعنی چه؟ بهترین روتین روزانه چیست که بتوان از آن پیروی نموده و جریان کارهای روزانه را مانند رودخانه ای آرام و یکنواخت به حرکت در آورد؟

روتین روزانه یا داشتن یک روتین در زندگی به معنای انجام کارهایی است که هر روز بی برو برگرد در زندگی مان تکرار می شوند و به واسطه ی آنها انرژی ما در سطح بالا حفظ می شود، کارها در زمان لازم به اتمام میرسند، صبح را با انرژی آغاز و با آرامش به پایان می بریم، از زمان ها مناسب برای انجام فعالیت های جسمی و ذهنی استفاده می کنیم و در زمان های باقی مانده به کارهایی مشغول می شویم که تمرکز کمتری لازم دارند. در این مطلب از سکوی پرتاب به توضیح خاصیت و تاثیر روتین روزانه در افراد موفق سخن خواهیم گفت.

روتین روزانه

نگاهی به روتین روزانه دکتر جو دیسپنزا

دکتر جو دیسپنزا به عنوان نویسنده و متخصص عملکرد مغز و فردی موفق و تاثیر گذار در دنیای امروز ما یک روتین مشخص دارد. به گفته ی او،

هر روز ساعت ۴ صبح و گاهی هم ساعت ۳ از خواب بیدار می شوم. پس از آن دو ساعت یا ۴۵ دقیقه به مراقبه مشغول می شوم چون بدن و ذهنم را در مسیر درستی قرار می دهد. (لازم به ذکر است که نحوه انجام مراقبه به شیوه ی آموزشی دکتر جو دیسپنزا داخل کتاب شکست عادتهای کهنه به تفصیل و مرحله به مرحله توضیح داده شده است. شما می توانید نسخه صوتی کتاب شکست عادتهای کهنه را در سایت ما با خوانش امیر سیاهی با کیفیت بالا، دریافت نمایید و روتین روزانه ی خود را به روش دکتر جو دیسپنزا انجام دهید.)

چطور ذهن خود را برنامه‌ریزی کنیم

به گفته‌ی دکتر دیسپنزا، البته بسیاری از روتین های روزانه ممکن است به دلیل وجود کار بیش از حد مختل شوند و گاهی اوقات، زمان فراغت شما برای انجام یک ورزش خاص، گذراندن اوقات فراغت با خانواده و غیره بیشتر از زمانی است که نیاز است دائما مشغول کاری باشید. با توجه به این تفاوت ها می توانید برنامه روزانه خود را تنظیم کنید.

روتین روزانه افراد موفق

چگونه روتین روزانه مخصوص خود را تنظیم کنیم؟

روتین روزانه اکثر افراد یک ساختار و شکل مشخص دارد. آنچه از روتین همه ی افراد موفق (من جمله دکتر جو دیسپنزا) می توان برداشت کرد، اهمیت دادن به زمان برخواستن از خواب و انجام مراقبه برای رسیدن به آرامش است تا کارها را درست پیش ببریم. شما برای ساختن یک روتین روزانه به چک لیست زیر نیاز خواهید داشت و بسته به شرایط زندگی تان می توانید آن را تنظیم کنید:

  • بیدار شدن در یک ساعت خاص و خوابیدن در زمان مناسب
  • نوشیدن یک لیوان آب پس از بیدار شدن
  • انتخاب اولین کار مهمی که باید در ابتدای روز انجام دهید.
  • برنامه ریزی برای همان روز
  • ورزش کردن
  • خوردن یک صبحانه سالم
  • شروع به کار و تنظیم مدت استراحت (مثلا یک ربع بین هر ۴۵ دقیقه کار)
  • جمع کردن وسایل کار بعد از اتمام
  • مراقبه
  • تنظیم ساعتی مشخص برای پرداختن به زندگی شخصی تان، مثلا خواندن یک کتاب، پیاده‌روی، یا استراحت کردن و ..

    کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه کتابی که برای تغییر ذهن خود نیاز دارید

تنظیم یک روتین روزانه برای تغییر زندگی و ذهن

یکی از مهم ترین تاثیراتی که در قبال انتخاب یک روتین مشخص بعد از چند ماه حس خواهید کرد، تغییر زندگی و بدن تان است. تاثیر گرفتن از دنیای بیرون، به حدی در زندگی شخصی ما موثر است که اجازه نمی دهد تا شرایط و امور روزمره مان دچار به هم ریختگی یا مشکل شود. رفته رفته بعد از مدتی به خوبی حس خواهید کرد که بدن تان از عاداتی که برای آن در نظر گرفته اید پیروی کرده و تمام اعمال را در بخش ناخودآگاه خود جای می دهد. از این رو ممکن است تنظیم و وفاداری به یک روتین روزانه در ابتدا کمی سخت باشد، اما برای رسیدن به موفقیت، عالی عمل می کند.

 چرا داشتن روتین روزانه مهم است؟

به گفته‌ی ارسطو: «ما اغلب همان کاری را در زندگی انجام می دهیم که بارها و بارها آن را تکرار کرده ایم.» بنابراین برای ایجاد تغییر در زندگی لازم است تا عادتی را در زندگی مان بگنجانیم تا بتوانیم خود را تغییر دهیم. کارهای تکراری بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می دهند. البته منظور انجام کارهای خارق العاده ای نیست؛ همان بیدار شدن سر یک ساعت مشخص در روز، صبحانه خوردن، مسواک زدن دندان ها، پوشیدن لباس و … همه یک روتین روزانه به حساب می آیند منتها ساعت و شیوه انجام ِآنها در طول روز می تواند برای افراد مختلف، متفاوت باشد. روتین از تجمع ِعادت ها به وجود می آید و اقداماتی عملی به حساب می آید که شما را برای رسیدن به یک هدف خاص متمرکز و آماده می کند.

روتین روزانه

اهمیت روتین روزانه: زندگی شما را دگرگون می کند!

طبق تحقیقی که در مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی انجام شده و اطلاعات آن به صورت آنلاین منتشر شده است، روتین روزانه می تواند موفقیت ِشما را در زندگی شخصی تضمین کند. بنابراین بسیار مهم است که در ابتدایی ترین ساعات روز چه کارهایی انجام می دهید. بسیاری از این عادت ها می توانند روی تصمیمات مهم زندگیتان تاثیر بگذارند. مثلا شما را ترغیب کنند ترک تحصیل کنید یا یک شغل جدید را دنبال کنید یا یک رشته‌ی تحصیلی ِجدید را! تعجبی ندارد، ما تشکیل شده از عادت هایمان هستیم و این کارها تاثیر مستقیمی روی زندگی مان می گذارند.

همچنین تحقیق دیگری نشان داده است که عادت های روزانه‌ی مردم در کشور های فقیر یا در حال توسعه که از زندگی مدرن به شدت فاصله دارند، تاثیر مستقیمی بر روی موفقیت کلِ جامعه گذاشته است. مثلا عدم وجود ورزش در روتین روزانه یا خواب کافی. موفق ترین و شناخته شده ترین افراد را در نظر بگیرید. آنها تاکید بسیاری بر روی اهمیت روتین روزانه و انجام ِعادات سالم دارند. نمونه‌ی یکی از آنها دکتر جو دیسپنزا بود که در این مطلب به روتین وی اشاره کردیم. شما می توانید روتین افراد موفق را جستجو کنید و از آنها الهام بگیرید.

پیشنهاد سکوی پرتاب :

کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه

نقش و اهمیت روتین روزانه در زندگی ما

شما می توانید از روتین روزانه به عناوین زیر استفاده کنید:

  • کسب آرامش و ثبات
  • داشتن یک نقشه راه برای رسیدن اهداف
  • انجام عادت های خود مراقبتی و داشتن شخصیت ِبهتر

منظور از کسب آرامش و ثبات چیست؟ اهمیت روتین روزانه این است که کمک می کند در زمان مشخصی کارهایمان را انجام دهیم. به تغذیه، ساعت خواب، ویتامین های مورد نیاز بدن و .. رسیدگی کنیم و بدنمان به ثبات نسبی برسد. نقش روتین روزانه در ارائه‌ی نقشه راه بدین صورت تعریف می شود که کمک می کند استرس مان در طول روز کمتر شود و به درستی روی کارهایمان تمرکز کنیم. دیگر نیازی نداریم تا به یک کار دائم فکر کنیم و استرس مان افزایش یابد یا کارها را برای رسیدن به تایم مناسب برای انجام شدن پشت گوش بیندازیم. اهمیت روتین روزانه در رسیدگی به خود نیز تعریف می شود. وقتی بتوانیم مراقب روح و جسم خود باشیم، می توانیم به سلامت دیگران نیز اهمیت دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران