سبد خرید
مدیتیشن چاکرای ریشه

چگونه مدیتیشن چاکرای ریشه را انجام دهیم؟

وقتی کلمه ریشه را می شنوید، ممکن است گیاهی را با ساقه محکمی تصور کنید که توسط ریشه به زمین متصل شده است. برخی از سنت ها ادعا می کنند که مانند گیاهان، انسان ها نیز دارای نیرویی هستند که ما را به زمین متصل میکند. برخی معتقدند که این مرکز انرژی چرخ مانند در بدن انسان، پایه ای است که کل سیستم چاکرا بر آن بنا شده است. حتی برخی از انرژی‌درمان‌ها می‌گویند برای متعادل کردن چاکراهای دیگر بدن، ابتدا باید چاکرای ریشه را درمان کنید. این امر با انجام مدیتیشن چاکرای ریشه شدنی است.

چاکرای ریشه چیست؟

ابتدا از خود چاکراها شروع می کنیم. چاکراها بخش کوچکی از یک سنت معنوی و مذهبی پیچیده و ظریف هستند که از هند سرچشمه می گیرند. این مراکز انرژی برای اولین بار در متون معنوی باستانی معروف به وداها که قدمت آنها به ۱۵۰۰ تا ۱۰۰ قبل از میلاد می رسد، ذکر شده است. اعتقاد بر این است که آنها گرداب های چرخ مانندی هستند که نقش مهمی در تعادل انرژی در بدن دارند و بر سلامتی، بیان خود و حتی نحوه درک شما از واقعیت تأثیر می گذارند. برای ایجاد تعادل در هر ریشه از مدیتیشن خاص همان ریشه استفاده می شود. برای مثال برای درمان و متعادل کردن این چاکرا، از مدیتیشن چاکرای ریشه استفاده می شود.

دکتر جو دیسپنزا و چاکراهای بدن!

طبق سنت‌های مختلف معنوی و مذهبی، چاکرای ریشه با احساس امنیت و ارتباط با زمین مرتبط است. این چاکرا که در سانسکریت به عنوان مولادهارا شناخته می شود، اولین چاکرا در بدن انسان است.

چاکرا ریشه اولین چاکرا بدن ما است و اهمیت بسیاری دارد.

دیریش شاکتیداس، معلم یوگا و شفادهنده چاکرا که فلسفه شرقی را با شیوه های باطنی ترکیب می کند، می گوید:” چاکرای ریشه نیروی محرکه ای است که به ما انرژی می دهد تا زندگی روزمره خود را انجام دهیم و به دستاوردهای فیزیکی برسیم. من آن را به ریشه های بلند و عمیق درختی که در زیر زمین پنهان شده تشبیه می کنم.”

اعتقاد بر این است که چاکرای ریشه بین پرینه و پایین ستون فقرات یافت می شود. به دلیل محل آن، گاهی اوقات به غدد فوق کلیوی و مقعد مرتبط می شود.

ویژگی های آن عبارتند از:

  • نماد قرمز رنگ دارد و درواقع با رنگ قرمز نشان داده می شود.
  • مرتبط با عنصر زمین است.
  • در پایه ستون فقرات قرار دارد.
  • با احساس امنیت و بقا مرتبط است.

چاکرای ریشه متعادل دارای نشانه های زیر است:

  • تمرکز و حضور
  • احساس ثبات و امنیت
  • غریزه بقای سالم
  • قابلیت اطمینان و مسئولیت پذیری
  • احساس تعلق
  • ارتباط با خود و دیگران
  • توانایی مراقبت از خود
  • انگیزه زندگی

کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه

هر چه چاکرا ریشه متعادل تر باشد، قابلیت مسئولیت پذیری ما نیز افزایش پیدا می کند.

آنچه علم درباره چاکرا ریشه می گوید

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد چاکرای ریشه انجام نشده است، اما مطالعاتی وجود دارد که سیستم چاکرا و تأثیر آن بر سلامت و تندرستی را با استفاده از روش‌های درمانی مختلف بررسی می‌کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ بر روی یک جسد انسانی نشان داد که چاکرای ریشه ممکن است با شبکه هیپوگاستریک تحتانی و شبکه‌های فرعی آن یا شبکه اعصابی که از اندام‌های حفره لگنی پشتیبانی می‌کنند، مطابقت داشته باشد. در نتیجه مدیتیشن چاکرای ریشه پیشنهاد شد.

مدیتیشن برای متعادل کردن چاکرای ریشه

مدیتیشن می تواند به عنوان یک تمرین پایه برای کمک به شما در ارتباط با بدن و دنیای اطرافتان استفاده شود. تکنیک های مدیتیشن چاکرای ریشه زیر را امتحان کنید.

مدیتیشن چاکرای ریشه ساده:

برای ارتباط با چاکرای ریشه در طول مدیتیشن، پیشنهاد می‌شود رنگ قرمز را در حالی که نفس‌های طولانی و آهسته می‌کشید تجسم کنید.

مدیتیشن چاکرای ریشه عمومی:

  • توجه خود را روی پایه ستون فقرات، محل چاکرای ریشه متمرکز کنید. تصور کنید که یک کریستال قرمز یاقوتی است که درخشش قرمز گرم و آرامش بخشی از خود ساطع می کند.
  • شما در جنگلی ایستاده اید که توسط درختان بزرگ بلوط باستانی احاطه شده است. این درختان بسیار محکم به نظر می رسند. همچنین آنقدر به زمین چسبیده اند که از آب حیات بخش و انرژی خاک تغذیه می کنند.
  • روی خاک جنگل بنشینید و پشت خود را به یکی از درختان بلوط تکیه بدهید.
  • به تمرکز روی چاکرای ریشه خود ادامه دهید و تصور کنید که در حال تبدیل شدن به یک ریشه درخت کریستالی با آن درخشش قرمز آشنا و آرامش بخش هستید. احساس کنید شروع به رشد به سمت پایین می کنید و به دنبال انرژی شفابخش زمین هستید.
  • به آرامی نفس بکشید و با هر نفس، ریشه خود را عمیق تر و عمیق تر در زمین نقب بزنید. ریشه شما قوی و قدرتمند است. احساس کنید که با هر نفس قوی و قوی تر می شود.
  • سرانجام، ریشه شما به سد هسته زمین می رسد. قبل از ادامه، یک دقیقه با چند نفس طولانی عمیق تر استراحت کنید تا احساس هیجانی شما آرام شود. سپس به ریشه شما اجازه دهید تا انرژی مورد نیاز خود را جذب کند.

مراقبه لام خوانی:

برای انجام این از مدیتیشن چاکرای ریشه، توصیه می شود که راحت باشید. روی نفس خود تمرکز کنید تا زمانی که آرام شوید و سپس چندین بار صدای بذر “لام” را بخوانید.

انجام مدیتیشن چاکرای ریشه باعث بهبود عملکرد سایر چاکراها نیز می شود.

مدیتیشن بند ناف زمینی:

کریستنسن می‌گوید: «این تکنیک مدیتیشن یک تجسم فعال است که به شما ثبات و پشتیبانی لازم را برای ریشه‌کن کردن، رها کردن و بلند شدن می‌دهد.»

مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. توجه خود را به چاکرای ریشه خود در قاعده لگن معطوف کنید.
  2. تنه درخت مورد علاقه خود را در حال رشد از پایه ستون فقرات تجسم کنید.
  3. در حالی که احساس می کنید خود را در تکیه گاه زمین نگه داشته اید و به زمین چسبیده اید، عمیق نفس بکشید.
  4. با هر بازدم چیزی را رها کنید که دیگر در خدمت شما نیست. آن را از تنه درخت پایین بفرستید و به داخل زمین بفرستید.
  5. با هر بار استنشاق، تصور کنید که دقیقاً همان چیزی را که بدن امروز به آن نیاز دارد را دریافت می کنید.
  6. با این تجسم برای ۵ تا ۱۰ نفس عمیق آرام بنشینید و احساس کنید که توسط زمین در آغوش گرفته شده و از آن حمایت می کنید.

بسیاری از مراحل مدیتیشن بند ناف زمینی با مدیتیشن چاکرای ریشه عمومی، شباهت دارد. توجه داشته باشید مراحل را به درستی انجام بدهید.

فواید فعال سازی چاکراهای بدن

مدیتیشن پیاده روی:

این مراقبه ممکن است به آرامش سیستم عصبی کمک کند و شما را با زمین مرتبط کند. پس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. فضایی پیدا کنید که بتوانید حداقل ۱۰ قدم بردارید.
  2. بایستید و پاهای خود را محکم روی زمین قرار دهید و احساس ایستادن روی زمین را احساس کنید.
  3. دستان خود را روی مرکز قفسه سینه قرار دهید و ۳ نفس عمیق و آهسته بکشید.
  4. دستان خود را رها کرده و شروع به راه رفتن کنید. به آرامی شروع کنید و از هر مرحله آگاه باشید.
  5. با هر قدم از زمین انرژی دریافت کنید و عمیق نفس بکشید.
  6. آنقدر ادامه دهید تا تغییری در انرژی خود احساس کنید.

جملات تاکیدی برای متعادل کردن چاکرای ریشه

جملات تاکیدی صرفاً جملات مثبتی هستند که با صدای بلند تکرار می شوند. طرفداران مدیتیشن چاکرا ریشه می گویند که می توان از آنها برای رفع انسداد چاکرای نامتعادل و تقویت جنبه های مثبت آن استفاده کرد.

برخی از جملات تاکیدی برای استفاده برای چاکرای ریشه عبارتند از:

  • من در امانم.
  • من امن هستم.
  • زمین از من حمایت می کند و از من تغذیه می کند.

جملات تاکیدی در مدیتیشن چاکرای ریشه باعث سریع تر شدن فرایند رفع انسداد این چاکرا می شود.

سخن نهایی

تمرین مدیتیشن انرژی پایه را از طریق بدن انسان می فرستد. این بیداری معنوی را با اتصال شخص به خود برتر و یک قدرت بالاتر پشتیبانی می کند. خواه این طبیعت مادر باشد، خدا یا آگاهی بیدار، اتصال به سطح معنوی بالاتری از انرژی جهانی آرامش و ثبات را فراهم می کند. وقتی چاکرای ریشه باز شود و انرژی آزادانه در جریان باشد، افراد احساس امنیت، راحتی و اعتماد به نفس خواهند داشت. علائم باز شدن چاکرا شامل احساس زمین، اتصال و امنیت است. ممکن است متوجه گزگز، گرمازدگی یا تغییرات سالم در عادات غذایی و الگوهای خواب شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران