سبد خرید
غلبه بر افسردگی

غلبه بر افسردگی با کتاب شکست عادتهای کهنه

سیم پیچی کردن، محبوس کردن، زندانی کردن، یکجا نگه داشتن و تغذیه مغز با گذشته ای که اتفاقا خوشایند نبوده، اتفاقاتی که بار عاطفی زیاد دارند و به رنج و ناراحتی ِشما منجر می شوند، همه و همه افسردگی را به وجود می آورند، به ذهن و بدن دستور می دهند که در همین حصار باقی بماند و به همین سبب خروج یا تغییر به مراتب سخت تر و سخت تر می شود.

رنج و افسردگی موجب رنج بیشتر شما می شوند و نگه داشتن این رنج غلبه بر افسردگی را دشوار خواهد کرد. تاثیر افکار منفی بر بدن قابل چشم پوشی نیست چون تاثیر ذهن بر بدن بسیار شگفت انگیز است. دکتر جو دیسپنزا برای شما در این رابطه صحبت های بسیاری دارد که ما سعی کرده ایم با تکیه بر کتاب شکست عادتهای کهنه ی ایشان، بخشی از آنها را در این مطلب ذکر نماییم.

افسردگی

غلبه بر افسردگی با ترک عادت ها

برای ترک عادت ها، کنترل ذهن و غلبه بر افسردگی باید ذهنیت درستی از آنچه بین ذهن و بدن رخ می دهد داشته باشیم. هر عادت برای شکل گیری و جزئی از زندگیِ ما شدن، نیاز به تکرار و تداوم و ممارست دارند. بعد از چند روز یا چند هفته تکرار یک کار یا یک فکر، آن کار و روند بخشی از زندگیِ ما می شود. برای غلبه بر افسردگی باید به خود کمک کنید و عادت های جدید به زندگی و ذهن تان وارد کنید تا بخشی از شما شوند. یعنی ذهن و جسم تان در یک همبستگی شدید و کامل مابین هم برای رخ دادن آن اتفاق قرار گیرند.

علائم افسردگی

چگونگی ترک علائم افسردگی

برای ترک علائم افسردگی و غلبه بر افسردگی که اکثریت آنها به دلیل بی میلی به انجامِ یک کار تازه هستند، راه کار های مختلفی وجود دارد. در اصل هیچ فرد افسرده ای وجود ندارد که از این بی میلی در درون خود آگاهی نداشته باشد اما چیزی که غالبا به آن دقت نمی شود، محصور نگه داشتن ذهن در یکسری رویداد ها و اتفاقات رخ داده در گذشته است که همگی تلخ هستند یا یک سیر صعودی به نزولی دارند.

کاملا بدیهی است که کندن و رها شدن از آنها به آسانی خواندنِ این نوشته نباشد. به گفته دکتر جو دیسپنزا در کتاب شکست عادتهای کهنه برای غلبه بر افسردگی و کسب موفقیت در زندگی تغییر شرایط ذهن باید بتوانید عادت ها و نگرش های خود را تا قبل از رسیدن به اواسط سی سالگی تغییر دهیم، چرا که از آن سن به بعد غالب رفتار ها و عادت های ما از شیوه ی زندگی مان طی چند سال گذشته نشات می گیرند.

این مطلب هم میتواند مفید باشد : فواید فعال سازی چاکراهای بدن

پس میل به تغییر دادن خود (یعنی ذهن) می تواند به ترک علائم افسردگی کمک کند؛ اینکه شما برای تغییر خود همیشه آماده هستید و در وضعیت های مختلف (اکثرا منفی) اسیر نمی شوید و دست روی دست نمی گذارید.

علائم افسردگی

تکرار را برای غلبه بر افسردگی دست کم نگیرید.

بدن شما بخش بزرگی از ذهن ناخودآگاه شماست. اگر دقت کنید، هرگز هرروز کارهای متفاوت با روز قبل انجام نمی دهید مگر اینکه برنامه تان را تغییر داده باشید یا یک رویداد، برنامه هایتان را در هم بریزد. برای غلبه بر افسردگی نیز تکرار کارهای جدید، و عدم تفکرِ سیاه و منفی بسیار اهمیت دارد. تاثیر ذهن بر بدن طی چند سال شما را به تکرار وادار می کند اما باید این سد را بشکنید، در افکار همیشگی غوطه ور نشوید و گمان نکنید برای تغییر خیلی دیر است. هر عادت جدید بدن شما را با ذهن ناخودآگاه تان هماهنگ می کند.

به عنوان مثال (طبق گفته دکتر جو دیپسنزا در کتاب شکست عادتهای کهنه) اگر می بینید شخصی از دوستان یا نزدیکان یا فردی غریبه به انجام کارهای بی ربط به هم، به طور همزمان مهارت کافی و اعجاب انگیزی دارد باید به جای تعجب به این صرافت بیفتید که خبری از وجود هوش خارق العاده در او نیست؛ او سالهاست که این کارها را انجام می دهد و در اصل این تکرار ها او را به فردی ماهر، تبدیل کرده اند. بسته به اینکه دلیل افسردگی تان چیست و تا چه اندازه حاد است، می توانید با اصل تکرارِ فعالیت های هرچند ساده و پیش پا افتاده، به دوری از این حالت و غلبه بر افسردگی کمک کنید.

دیگر سخنان دکتر جو دیسپنزا برای غلبه بر افسردگی و تغییر ذهن و شرایط زندگی، به طور جامع تر در کتاب شکست عادتهای کهنه آمده اند که طبق گفته بسیاری از کارشناسان، این کتاب در لیست هزاران کتابی است که هر شخصی در هر موقعیت اجتماعی باید یک بار آن را بخواند. می توانید نسخه صوتی آن را برای دسترسی راحت تر در سایت سکوی پرتاب با صدای امیر سیاهی دریافت نمایید.

روبرو شدن با ترس ها، به غلبه بر آنها کمک ویژه ای می کند؛ مانند غلبه بر افسردگی. شما باید با آن مبارزه کنید. نه اینکه از آن دزدکی فرار کنید.

خوشحال تقلبی کمک به غلبه بر افسردگی نمی کند!

توصیه های ریز و درشتی در کل دنیا وجود دارد که به شما می گویند در افسردگی تان غرق نشوید و سعی کنید برای شاد بودن تلاش کنید. این در حالی است که شادی ِکاذب اغلب بی فایده است و حتی می تواند به ضرر شما تمام شود. این شادی ِبی پایه و اساس و تحمیلی حس ِ منزوی شدن ِ بیشتر را به شما القا می کند. این موضوع کاری می کند که شما احساس میکنید توسط افرادی احاطه شده اید که نسبت به شرایط (واقعی تان) بی اهمیت یا بی اطلاع هستند. آنها حال خوبی دارند و شما خیر. با آن مبارزه کنید و مواجه شوید؛ نه در آن غرق شوید و نه انکارش کنید.

غلبه بر افسردگی

هدایایی که مبارزه برای غلبه بر افسردگی نصیب شما می کند چیست؟

هنگامی که با افسردگی خود روبرو شوید و سپس برای غلبه بر افسردگی تلاش کنید متوجه مواردی می شوید که بسیار ارزشمند هستند:

  • علائم افسردگی به شما اعلام می کنند که ارزش زیادی دارید. مثلا وقتی افسرده می شوید از انجام امور کاری و عادی زندگی‌تان باز می‌مانید. اما افسردگی به شما یادآوری می کند که در گذشته تا چه حد پروداکتیو بوده اید. این تفکر میزان تاثیر ذهن بر بدن را نشان می دهد.
  • خیلی مواقع ما ارزش گذاری های خود را براساس بازخوردی که از مردم دریافت می کنیم، به حساب می آوریم. اما لازم نیست همیشه عالی و بی نقص باشیم! گاهی برای به دست آوردن کنترل ذهن و غلبه بر افسردگی یادآوری این نکته کافی است که:

    بی نقص بودن در همه مردم وجود ندارد و همه‌ی ما نقاط ضعف خاص خود را داریم

غلبه بر افسردگی و مبارزه با آن به شما کمک می کند درک کنید که نباید از تصمیم گیری (هرچند اشتباه) بترسید. هر انسان، خطایی دارد و اعتماد به خود از بی نقص عمل کردن بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران