سبد خرید
زندگی شاد

راهکاری های داشتن زندگی شاد تر چیست؟

انتخاب راهکار های داشتن زندگی شاد تر، با شاد زیستن متفاوت است. در شاد زیستن شما یک سری راهکار را انتخاب می کنید که با عمل کردن به آنها زندگی خود را تغییر می دهید. اما در سبک زندگی شاد هدف گذاری خاصی برای رسیدن به شادی انجام نمیشود. شادی به طور عادی در زندگی تان بازتولید می شود چون یک استایل خاص را برای آن در نظر گرفته اید. این مفهوم را می توان با یک مثال توضیح داد.

کسی که می خواهد یک استایل برای لباس پوشیدن خود داشته باشد، باید لزوما لباس ها و رنگ هایی را انتخاب کند که به آن استایل مربوط هستند (شاد زیستن). اما وقتی کسی استایل مخصوص به خود را دارد (سبک زندگی شاد یکی از انواع سبک زندگی) دیگر در پی خرید و ایجاد تناسب بین رنگ های لباس خود نیست. در زندگی همه افراد، مشکلات و دغدغه های گوناگونی وجود دارد، اما گریز از دغدغه ها می تواند دشواری زندگی را بر ما سهل و آسان کند. در مسیر  یافتن سبک زندگی شاد و پیدا کردن راهکار های داشتن زندگی شادتر لزومی ندارد تا حتما به دنبال راه های عجیب و غریب باشید.

شاید به این مطلب علاقه داشته باشید:

برای از بین بردن نقطه ضعف باید چه کرد؟

زندگی شاد

سمت روشن قضایا را ببینید. 

منظور از تمرکز روی سمت روشن قضایا، توجه به نقاط مثبت یا تفکرات مثبت است و دوری از منفی بافی. برای داشتن سبک زندگی شاد شما اول و در درجه نخست باید بر روی افکار مثبت تمرکز کنید زیرا اگر از این راهکار غافل شوید، عملا هر کار دیگری انجام دهید بی فایده خواهد بود. اگر کل روز افکار منفی دارید قادر نخواهید بود سبک زندگی شاد داشته باشید و از همه مهمتر اینکه از زندگی تان لذت ببرید. هر روز می  توانید با انجام مراقبه و القای مثبت به خودتان کمک کنید تا سمت روشن قضایا را ببینید.

برای داشتن سبک زندگی شاد، کارهایی را انجام دهید که هورمون شادی تولید می کنند! 

به طور طبیعی سخت است که بخواهید سبک زندگی شاد را انتخاب کنید اما همیشه در معرض اتفاقات، افراد و چیزهایی باشید که عملا دوستشان ندارید؛ مثلا کار کردن در محیط و شغلی که برایتان عذاب آور است. در مورد کارهایی که سر شوق تان می آورد فکر کنید و آنها را داخل برنامه ی «سبک زندگی شاد» خود بگنجانید. هر وقت کارهایی که دوست دارید را انجام می دهید، در مغزتان هورمون های شادی ترشح می شوند و این به حفظ انرژی بالاتر برای شما کمک می کند.

خیرخواه باشید. 

انجام فعالیت های اجتماعی خیرخواهانه، کمک بزرگی به شاد زیستن و تغییر زندگی مان می کنند. برای داشتن زندگی شادتر سعی کنید در رویداد های اجتماعی و فعالیت های خیرخواهانه سهمی داشته باشید. کار های خیر مانند یک منبع انرژی و حال خوب هستند و کمک می کنند تا منطقی تر و بهتر به زندگی شاد برسید. البته اینکه چطور این عادت را داخل زندگی تان بگنجانید هم مهم است.

سبک زندگی شاد

تمرینات ورزشی را در روتین روزانه تان بگنجانید. 

به طور کلی هر فعالیتی که منجر به تولید هورمون های شادی در بدن می شود، باید در لیست راهکار های داشتن سبک زندگی شادتر گنجانده شود. یکی از آنها ورزش کردن (ولو نیم ساعت) در روز است. ورزش و تمرینات ورزشی استرس را از شما دور می کند و کمک می کند از افسردگی رهایی یابید. فکر می کنید تنها دلیلی که متخصصان را بر آن وا می دارد تا به مراجعین خود توصیه کنند ورزش کنید، این است که دچار اضافه وزن نشوند؟ خیر. ورزش هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی روانی، در زندگی تان بسیار موثر خواهد بود.

البته منظور از ورزش لزوما یک رشته ورزشی خاص نیست. تمرینات ساده نرمش یا حرکات مربوط به بدنسازی، یوگا و غیره نیز می توانند در تنظیم سبک زندگی شاد برای شما موثر باشند. اگر اهل ورزش به طور حرفه ای هستید که چه بهتر!

طبیعت را در آغوش بگیرید. 

زمان زیادی از روز خود را در طبیعت بگذرانید. می توانید چند گلدان خریده و در خانه از آنها مراقبت کنید یا اینکه شخصا به پارک یا فضاهای سبز محل زندگی تان سری بزنید. این کار به تنهایی می تواند در ارتقای روحیه و کسب رضایت در زندگی تان موثر باشد. اما انجام آن در کنار بقیه کارهای ذکر شده تاثیری به مراتب بهتر خواهد داشت.

برای هریک از راه کار های ارائه شده، مانند مراقبه، القا، ساخت یک روتین، ورزش و غیره یک راهنمای عملی وجود دارد که به شما کمک می کند زندگی شاد داشته باشید. دکتر جو دیسپنزا داخل کتاب شکست عادتهای کهنه یک راهنمای جامع برای داشتن زندگی شاد و زیبا را به رشته تحریر در آورده است که می توانید آن را به فرمت صوتی با صدای امیر سیاهی از سایت سکوی پرتاب تهیه کنید.

برای داشتن سبک زندگی شاد باید بدانید از زندگی چه می خواهید؟

یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود نظم و ترتیب زندگی به هم بخورد و مختل شود این است که ما عملا نمی دانیم می خواهیم با زندگی‌مان چه کار کنیم. به تعبیر دیگر، مدام بین خواسته های رنگارنگ و مختلف دست و پا می زنیم و هر وقت چیزی مُد شد سعی می کنیم به دنبال آن برویم و مانند بقیه از قافله عقب نمانیم. باری به هر جهت رفتار کردن باعث می شود تا در زندگی احساس بدی برای شما به وجود آید و پس از چند سال احساس کنید واقعا به آن شکلی که خواسته‌اید باشید، زندگی نکرده اید. بنابراین برای داشتن سبک زندگی شاد سعی کنید اهداف خود را در زندگی تعیین کنید. با پیشروی به سمت این اهداف، شما می توانید احساس خوبی داشته باشید و هرروز متوجه شوید که در حال نزدیک شدن به خواسته های خود هستید.

سبک زندگی شاد

مهارت های شاد بودن را کسب کنید.

مهارت ها همیشه به ما کمک می کنند که در عمل یا انجامِ یک کار مشخص تبحر داشته باشیم و بتوانیم به خوبی از پسِ آن برآییم. مثلا یک نقاش آماتور در مقایسه با یک نقاش با تجربه دارای مهارت کمتری است و سالها طول می کشد تا از این سطح به بالاتر صعود کند. شما نیز برای داشتن سبک زندگی شاد قرار نیست تا روش های متعدد را هر چند وقت یکبار امتحان کنید. در عوض سعی کنید چند مهارت را درون خود تقویت کنید. مثلا یکی از راهکار های سبک زندگی شاد ورزش کردن است. سعی کنید همیشه ورزش کنید و آن را به یک دوره‌ی خاصی از زندگی‌تان اختصاص ندهید. به این شیوه می توانید از این مهارت ها برای تغییر حس و حال زندگی تان استفاده کنید.

ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی

وقتی هیچ مرز بندی‌ای در زندگی شما وجود ندارد، آشفتگی پدید می آید. به این خاطر که یا دائما کار می کنید یا آنقدر کار را وارد مسائل شخصی تان می کنید که هرکس به سبک زندگی تان نگاه کند، به خوبی متوجه نخواهد شد که خط قرمز هایتان در زندگی شخصی چیست و کدامیک به کارتان مربوط است. داشتن دیسیپلین به شما کمک می کند تا سبک زندگی شاد را انتخاب کنید و بین کار و زندگی عادی تان تعادل برقرار نمایید. مثلا: نباید به فرسودگی شغلی برسید یا اگر به چنین مرحله ای نزدیک شدید برای رفع مشکل و یا تغییر شغل اقدام کنید.

تاب آوری بیاموزید.

یکی از قوانین یا بهتر است بگوییم راهکار های مهم برای داشتن سبک زندگی شاد توانایی مقابله با شرایطی در زندگی است که شما را از پا در می آورد. توجه به موقعیت، پذیرش طبق آگاهی ذهن، هضم هیجانات منفی و مثبت، چگونگی مقابله و غیره همگی از جمله مواردی هستند که کمک می کنند شما روز به روز به شخصی با پذیرش بالا و دارای توانایی تاب آوری در زندگی تبدیل شوید.  به طور کلی، همه‌ی مردم شرایطی را تجربه می کنند که در آن حس می کنند قادر به ادامه زندگی نیستند و باید از تاب آوری در داشتن سبک زندگی شاد، استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران