سبد خرید
از بین بردن نقطه ضعف

برای از بین بردن نقطه ضعف باید چه کرد؟

برای اینکه بدانیم نقطه ی ضعف مان چیست، باید بدانیم که منبع آن دقیقا از کجا نشات می گیرد تا برای از بین بردن نقطه ضعف مان تلاش کنیم. از بین بردن نقطه ضعف علاوه بر ریشه یابی، همگانی است؛ به این معنی که شما می توانید همه ی افراد ساکن کره ی زمین را دارای نقطه ضعف بدانید.

افرادی که برای از بین بردن نقطه ضعف هایشان تلاش می کنند، از سایرین موفق تر هستند چرا که سعی دارند از درون خود را قوی کنند تا عوامل بیرونی بر روحیه و روان شان کمترین تاثیر را بگذارد یا به چیزی وابستگی بیش از حد نداشته باشند که باعث شود احساساتشان تحت تاثیر قرار گیرد.

نقطه ضعف

چرا از بین بردن نقطه ضعف ها آسان نیست؟

دکتر جو دیسپنزا برای این سوال پاسخی غیر مستقیم در کتاب شکست عادتهای کهنه – که مرجعی مناسب برای رشد فردی، بهبود اعتماد به نفس و تغییر باور های ذهنی است به شمار می رود، آورده است.

وی اظهار می کند که سرگرمی ها یا دست مایه های موجود در جهانِ بیرون ما به همه مان کمک می کنند تا از درون حس بهتری نسبت به خود داشته باشیم و در لحظه احساس مان کمک کند ناراحت و غمگین نباشیم یا حال بهتری در آنِ واحد داشته باشیم.

عوامل بیرونی و تقویت نقاط ضعف

  • وابستگی به عوامل بیرونی که این حس ِخوب را در ما ایجاد کنند باعث می شوند از درون غافل شویم و برای شادمانی یا شادکامی، تغییر یا کنترل احساسات به عوامل بیرونی وابسته و وابسته تر می شویم. این عوامل می توانند جرقه ای برای ایجاد نقاط ضعف باشند.
  • کاملا بدیهی است که همان مدتی که زمان برده است تا این نقطه یا نقاط ضعف شکل بگیرند باید زمان اختصاص دهید و بر روی نقطه ضعف هایتان کار کنید، به درون وابسته تر شوید و از بیرون فاصله بگیرید.

نقاط ضعف

دور ریختن تجربیات متصل به نقاط ضعف؛ فوبیاها

  • برخی تجربه های قدیمی کمک می کنند که ما گمان کنیم امکان از بین بردن نقطات ضعف یا تغییر آنها در بازه های زمانی مشخص نیست. برخی خاطرات یا تجربه ها به پررنگ تر شدن یا شکل گرفتن نقطه ضعف ها کمک می کنند و باور های اشتباه را در ما جای می دهند.

شنیدن تجارب ناموفق دیگران

  • شنیدن حرف های تکراری و تجارب ناموفق از سمت بسیاری از افراد شما را به این نتیجه می رساند که بسیاری از نقاط ضعف در افراد و به طور خاص، برای شما در اصل یک خاطره ی بد هستند که در طول زمان تاثیر خود را از دست می دهند و نمی توانند تاثیر شگرفی روی زندگی تان داشته باشند.
  • بسیاری از نقاط ضعف که نیاز به از بین بردن دارند در این دسته جای می گیرند، نقاط ضعفی که بیشتر به عنوان فوبیا و یا ترسِ بی پایه و اساس، آنها را می شناسیم.

راه های داشتن احساس خوب چطور به دست می آید؟

تغییر عادت

تغییر عادت خود قدیمی بودن

برخی افراد بنا به اخلاقیات و احساساتی که دارند، دائم در پی ایجاد نقطه ضعف های جدید هستند یا به طور ناخودآگاه هر عاملی می تواند زندگی و روان آنها را از دنیای بیرون، تحت تاثیر قرار دهد. برای از بین بردن نقطه ضعف و داشتن مهارت زندگی خوب، کنترل احساسات و کسب موفقیت در زندگی شما باید خود قدیمی تان را رفته رفته کنار زده و در پی ساختن فردی جدید و نو باشید.

تغییر دادن من ِ قبلی

در طبیعت همه چیز در حال تغییر است و اگر شما همان منِ  قبلی باقی بمانید نمی توانید نه تجربه های جدید داشته باشید و نه برای از بین بردن نقطه ضعف هایتان کاری انجام دهید. برای از بین بردن نقطه ضعف ها همیشه واژه تغییر را در ذهنتان مجسم کنید. چرا که برای ایجاد هر تغییر، حذف یک عادت بد یا یک طرز فکر ما همگی به تغییرات نیازمندیم.

منبعی که به از بین بردن نقطه ضعف کمک می کند چیست؟

همواره منابع مختلف و گوناگونی برای از بین بردن نقطه ضعف ها پیشنهاد می شوند اما هیچ چیز بهتر از کتابی برای خودیاری جهت از بین بردن نقطه ضعف نیست. کتاب شکست عادتهای کهنه منبعی قابل اعتماد به قلم دکتر جو دیسپنزا است که به شما کمک می کند با شناخت خودتان، آدم های اطراف و عواملی که بر روی زندگیتان تاثیر می گذارند، با جزئی نگری به از بین بردن نقطه ضعف ها و تغییر باورهای ذهنی تان مبادرت ورزید.

استفاده از قانون (۱+۱ = خیلی) برای از بین بردن نقطه ضعف

برای از بین بردن نقطه ضعف می توان از قانون ۱+۱ استفاده کرد. همانطور که میدانید یک به تنهایی نمی تواند چندان به چشم آید. اما وقتی با ۱ جمع می شود، نتایج بزرگتری را تولید می کند. حالا این چه ارتباطی با امکان از بین بردن نقطه ضعف دارد؟ شما به کمک این قانون می توانید کلیه ویژگی های مثبت خود را به یکدیگر پیوند بزنید و به این واسطه از نقاط ضعفی که دارید دوری کنید یا آنها را از بین ببرید.

نقاط ضعف

از نقاط ضعف استفاده کنید.

شما می توانید به جای پس زدن این پاشنه های آشیل، از آنها به نفع خود استفاده کنید. به عنوان مثال پزشک روانشناسی را تصور کنید که آدم بسیار حساسی است. او می تواند به واسطه این حساسیت، مشکلات بسیاری از مراجعان خود را حل کند. این به معنای استفاده به نحو احسن از نقطه ضعف است. اگر این شخص آدم حساسی نبود، به طور قطع نمی توانست در کارش موفق شود یا مشکلات دیگران را حل کند.

اصطلاح this is me را در کل مراحل زندگی در نظر داشته باشید.

بسیاری از عوامل در زندگی وجود دارند که به شما احساس ناکافی بودن می دهند.

به همین خاطر احساس میکنید که نقاط ضعف تان روز به روز در حال گسترش است. اما نگران نباشید. این تنها عواملی هستند که از بیرون شما را تحت فشار قرار می دهند. باید چه کنید؟

تحت هر شرایطی در نظر داشته باشید که در طی زمان می توانید نقاط ضعف تان را کنار بزنید اما در هر صورت، شما از پایه و اساس تغییر نخواهید کرد و نباید از خودتان انتظاراتی فراتر از آنچه هستید داشته باشید. در غیر این صورت کمکی به از بین رفتن نقطه ضعف هایتان نخواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران