سبد خرید
جو دیسپنزا

دکتر جو دیسپنزا پیشگام در تغییر باورهای ذهنی

دکتر جو دیسپنزا، یکی از نویسندگان پُرفروش نیویورک تایمز، مدرس و محقق بین‌المللی است. دکتر دیسپنزا لیسانس خود را در بیوشیمی از دانشگاه اِوِرگرین و دکترای کایروپراکتیک را از دانشگاه لایف در کالیفرنیای آمریکا گرفته است. دکتر دیسپنزا برای تحصیلات تکمیلی رشته علوم اعصاب را برگزید. حوزه‌ای که عصب‌شناسی، عملکرد و شیمی مغز، زیست‌شناسی سلولی، چگونگی تشکیل حافظه، پیری و طول عمر مورد تحقیق و پژوهش قرار می‌گیرد.

در یک دهه‌ی گذشته، دکتر دیسپنزا در ۳۲ کشور و ۶ قاره‌ی جهان در خصوص نقش و عملکرد مغز سخنرانی کرده است. تاکنون بیش از هزاران نفر با کسب دانشِ منطبق بر اصول علمی، تغییر باورهای ذهنی را زیر نظر او آموخته‌اند. تجربه‌ی این افراد نشان می‌دهد که چگونه با تغییر ذهنیت به اهداف و رویاهای خود رسیده‌اند.

تحقیقات دکتر جو دیسپنزا

رویکرد دکتر جو دیسپنزا را می‌توان به مثابه‌ی پلی میان پتانسیل واقعی انسان و آخرین تئوری‌های نوروپلاستیسیته دانست. تمامی تحقیقات وی براساس اصول علمی ثابت‌شده‌ی فیزیولوژیک عصبی است.

کتابهای دکتر جو دیسپنزا

کتاب اول دکتر دیسپنزا  ” Evolve Your Brain: The Science of Changing Your Mind ” که به فارسی “ذهن خود را رشد دهید” ترجمه شده است، ارتباط بین افکار و خودآگاهی در ذهن و بدن را نشان می‌دهد. این کتاب به بررسی “ساختار تغییر در مغز” و تغییر باورهای ذهنی می‌پردازد.

دکتر جو دیسپنزا تغییر باورهای ذهنی را براساس علوم نوروپلاستیسیته آموزش می‌دهد.

او باور دارد زمانی که ما در نحوه‌ی تفکرمان تغییر ایجاد می‌کنیم ساختاری برای تغییر در مغز شکل می‌گیرد. جو دیسپنزا با ارائه مقالاتی علمی شواهد فیزیکیِ تغییر در مغز و ارتباط تنگاتنگ مغز و بدن را توضیح داده است. کتاب “ذهن خود را رشد دهید” به تغییراتی که در نتیجه‌ی این رابطه‌ی تنگاتنگ، بر سلامت فیزیکی یا ظهور بیماری‌ها در انسان رخ می‌دهند می‌پردازد. از این کتاب مستندی در استرالیا ساخته شده است که در آن از مغز انسان برای تحت‌تاثیر قرار دادن واقعیت و تغییر باورهای ذهنی استفاده شده است.

کتاب شکست عادت های کهنه اثر جو دیسپنزا

جو دیسپنزا در دومین کتاب پُرفروش خود ” Breaking the Habit of Being Yourself: How to Lose Your Mind and Create a New One”   که به فارسی “شکست عادت‌های کهنه” ترجمه شده است توضیح داده است که انسان‌ها قربانی ژنتیک خود نیستند. بدین‌معنی که انسان‌ها مجبور به پذیرش راهی مشخص در مسیر زندگی خود نیستند. او باور دارد که علم جدید، “قدرت انتخاب و تغییر” را به انسان ثابت می‌کند. این علم نه تنها دانش ایجاد تغییر در ابعاد زندگی است، بلکه آموزش گام به گام تغییر و به‌کاربردن آن آموزه‌ها در ایجاد تغییرات ملموس، راه‌های رسیدن به موفقیت و سکوی پرتاب در هر زمینه‌ای از زندگی انسان می‌باشد.

دکتر دیسپنزا عقیده دارد انسان زمانی که عادت‌ها را کنار می‌گذارد و افکار خود را تغییر می‌دهد، زندگی‌اش دیگر مانند گذشته نخواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه سکوی پرتاب برای شما : کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه

جو دیسپنزا در یکی از کارگاه‌های بین‌المللی "تغییر ذهنیت و بازسازی مغز"

جدیدترین کتاب دکتر جو دیسپنزا

جدیدترین کتاب دکتر دیسپنزا “You Are the Placebo: Making Your Mind Matter” که در فارسی به “قدرت باور” ترجمه شده است، مستندات زندگی افرادی را ارائه می‌دهد که روند بیماری خود۰نظیر سرطان، بیماری قلبی، افسردگی، آرتریت فلج‌کننده و حتی لرزش بیماری پارکینسون را با اعتقاد به تسکین خود، معکوس کرده‌اند. این کتاب آخرین تحقیقات علوم اعصاب، زیست‌شناسی، روان‌شناسی، هیپنوتیزم، شرطی‌سازی رفتاری، و فیزیک کوانتوم را برای ابهام‌زدایی از “اعتقاد به تسکین خود” ادغام کرده است. و نشان می‌دهد که چطور غیرممکن‌ها ممکن می‌شوند.

کتاب چهارم دکتر جو دیسپنزا

در کتاب چهارم “Becoming Supernatural: How Common People are Doing the Uncommon”  که در فارسی به “ماورای طبیعی ‌شدن” ترجمه شده است، دکتر دیسپنزا یک سوال مطرح می‌کند: ماورایی طبیعی ‌شدن به چه معناست؟ او می‌پرسد؛ چه می‌شود اگر بتوانیم فرکانس‌هایی فراتر از دنیای مادی دریافت کنیم… ساختار شیمیایی مغز خود را تغییر دهیم و به سطوح متعالی آگاهی دسترسی یابیم. چه می‌شود اگر بتوانیم آینده را خلق کنیم؟ یا ساختار بیولوژیک خود را تغییر دهیم تا شفا یابیم؟

او از دانشی انقلابی سخن می‌گوید که به مردم عادی این امکان را می‌دهد که به سطحی از “ماورای طبیعی ‌شدن” برسند.

سایر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دکتر دیسپنزا

جو دیسپنزا به عنوان یک مشاور در شرکت‌های تجاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی را برگزار می‌کند. او به علاقه‌مندان به استفاده از اصول علوم اعصاب برای تقویت خلاقیت، نوآوری، افزایش بهره‌وری کارکنان راهکار ارائه می‌دهد. دکتر دیسپنزا گروهی متشکل از بیش از ۷۰ مربی را آموزش داده است تا مدل تحول او در شرکت‌های سراسر جهان را آموزش دهند.

وی به عنوان مشاور تحریریه در مجله Explore همکاری می‌کند. در طول تحقیقات درباره بهبودی‌های خودبه‌خودی، دریافته است که شباهت‌هایی در میان افرادی که بهبودی‌های معجزه‌آسا یافته‌اند وجود دارد. نتیجه این تحقیقات نشان می‌دهد که این افراد افکار خود را تغییر داده‌اند و با تغییر باورهای ذهنی به سلامتی دست یافته‌اند.

دکتر دیسپنزا در مصاحبه با یکی از برنامه‌های تلویزیونی

فیلم‌ها و مستندات دکتر دیسپنزا

 یکی از پژوهشگرانی که در چند فیلم مستند حضور پیدا کرده که برنده‌ی جایزه نیز شده‌اند دکتر جو دیسپنزا است. این فیلم‌ها عبارتند از:

  • “What the BLEEP Do We Know”، (از غیب چه می‌دانیم؟)
  • “What the BLEEP; Down the Rabbit Hole” ، (از غیب چه می‌دانیم؛ در انتهای لانه‌ی خرگوش؟)
  • “Heal”، (شفا)
  • فیلم”What IF” ، (چه می‌شود اگر)
  • “E-Motion”، (احساس)
  • “”Sacred Journey of the Heart، (سفر مقدس قلب)
  • “The People vs The State of Illusion”، (مردم در برابر توهم)
  • “Unleashing Creativity”، (آزادسازی خلاقیت)

در این مستندات متخصصان و پزشکان، آخرین اطلاعات از علوم اعصاب، بیوشیمی، روانشناسی، فیزیک کوانتوم، جامعه‌شناسی را توضیح می‌دهند. از سال ۲۰۱۹، دکتر جو دیسپنزا در آخرین مستند تلویزیونی خود تحت عنوان “Rewired” که به فارسی “بازسازی مغز” ترجمه شده است، از پلتفرم آمازون پرایم پخش می‌شود، سال‌ها تجربه و نتیجه‌ی تحقیقات خود را درباره‌ی تغییر باورهای ذهنی با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد.

وب‌سایت دکتر دیسپنزا از طریق این لینک قابل دسترسی است. www.drjoedispenza.com

رویکرد نوین تغییر ذهنیت

به عنوان یک محقق جو دیسپنزا را می‌توان شاه‌راه پیوند میان آخرین یافته‌های علوم اعصاب، اپی‌ژنتیک و فیزیک کوانتوم دانست. جایی که به کشف علم بهبودهای معجزه‌آسا می‌پردازد. دکتر دیسپنزا از این علم برای کمک به مردم استفاده می‌کند تا قدرت شفای بیماری خود (از قبیل بیماری‌های مزمن و حتی بیماری‌های لاعلاج) را پیدا کنند. او به مردم کمک می‌کند تا بتوانند از زندگی شادتر و رضایت‌بخش‌تری لذت ببرند و همچنین خودآگاهی را در خود تقویت کنند.

دکتر دیسپنزا عقیده دارد وقتی روی خودتان سرمایه‌گذاری می‌کنید، در واقع روی آینده خود سرمایه‌گذاری می‌کنید. او برای شروع به درک موضوع تغییر باورهای ذهنی خواندن کتاب‌های “ماورای طبیعی شدن“، “شکست عادت‌های کهنه“، و “قدرت باور” را توصیه می‌کند.

مستند تلویزیونی "بازسازی مغر" از جو دیسپنزا در پلتفرم آمازون پرایم در حال پخش است.

پنج اقدام اول برای تغییر باورهای ذهنی به توصیه دکتر دیسپنزا

در ادامه پنج قدم و توصیه‌ی اساسی دکتر جو دیسپنزا که منجر به تغییر ذهنیت می‌شوند را توضیح می‌دهیم:

  •  از دنیای خود جدا شوید.

از زندگی پرمشغله برای لحظاتی دوری کنید. تلفن همراه، تلویزیون و لپ‌تاپ خود را خاموش کنید. چند دقیقه بنشینید و چشمان خود را ببندید.

  •  نفس‌های عمیق بکشید و بر روی خود را تمرکز کنید.

زمانی که خود را در لحظه‌ی حال متمرکز می‌کنید، انرژی بیشتری برای خلق کردن دارید. ذهن شما در این تلاش برای تمرکز در لحظه‌ی حال، به گذشته و در آینده سردرگم خواهد شد و این طبیعی است. به تمرکز ادامه دهید و به زمان حال آگاه شوید.

  •  آینده خود را بسازید.

دکتر دیسپنزا در قدم سوم توصیه می‌کند که از خود بپرسید “آیا می‌توانم به جای خاطرات گذشته با چشم‌اندازی از آینده تعریف شوم؟”، “من از زندگیم چه می‌خواهم؟” و برای پاسخ دادن به این سوال وقت بگذارید. او باور دارد در لحظه‌ای که برای یافتن پاسخ، ذهن شما سردرگم است، شما اقدام به تغییر ساختار در مغزتان نموده‌اید. و این مراحلِ آغازینِ کمال ذهن است.

زمانی که در ذهن خود شروع به ساختن آینده می‌کنید، در مورد احساساتتان تصمیم بگیرید. و آن احساسات را درک کنید. اینکه در آن آینده چه حسی خواهید داشت و تا زمانی که آن احساسات را درک نکرده‌اید، از جای خود بلند نشوید.

جو دیسپنزا در سمینار بین‌المللی "قدرت باور"

  • در ذهن خود تمرین کنید که قرار است چه کسی باشید؟

وقتی چشمان خود را باز می‌کنید، در ذهن خود تمرین کنید که چه کارهایی باید انجام دهید؟ چه انتخاب‌هایی باید انجام دهید؟ چه قدم‌هایی باید بردارید؟ آنها را بارها و بارها مرور کنید.

  • با فکر کردن به گذشته، آینده خود را بسازید

تصمیم بگیرید که چه افکاری را می‌توانید به آینده بیاورید. آن‌ها را بنویسید. افکاری مانند “من نمی‌توانم.”، “خیلی سخته.”، “من هرگز تغییر نمی‌کنم.”، “از فردا شروع می‌کنم.”، “مشکل من چیست؟”، “تقصیر شخص دیگری است.”. تصمیم بگیرید که چه رفتارها یا عادت‌های ناخودآگاهی را باید تغییر دهید. با خود چگونه صحبت می‌کنید؟ آیا شکایت می‌کنید، و بهانه می‌گیرید؟ یا برای خود متاسف هستید؟

تصمیم بگیرید چه احساساتی به آینده تان تعلق ندارد

دکتر دیسپنزا توصیه می‌کند تا زمانی که نسبت به پاسخ این سوالات کاملا آگاه نشده‌اید، منصرف نشوید. شما باید تصمیم بگیرید که چه احساساتی به آینده‌ی شما تعلق ندارند. شما باید بدن خود را با یک تفکر جدید وفق دهید. اگر این کار را هر روز انجام دهید، شخصیت شما، واقعیت شما را ایجاد می‌کند و شخصیت شما از نحوه فکر کردن، نحوه عمل و احساس شما ساخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران