سبد خرید
تقویت اراده

تقویت اراده، با بزرگتر کردن مدار اراده و شناسایی مغز

برای شکستن شاخ غول، یا انجام یک روتین ساده شما فقط به آشنایی با راه های تقویت اراده نیاز دارید. اراده، نیرویی قوی در انسان است که اگر از آن به درستی استفاده شود می تواند بسیار موثر باشد. اراده ام خیلی ضعیفه، چطور آن را تقویت کنم؟ تقویت اراده با چند راهکار ِخاص و از پیش تعیین شده ممکن می شود. در این مقاله در مورد تقویت اراده صحبت می کنیم و در نهایت یک کتاب تقویت اراده نیز به شما معرفی می کنیم که می توانید از آن استفاده کنید.

تقویت اراده

آشنایی با مدار اراده برای تقویت آن

طبق نظر متخصصان، مدار اراده بسیار بزرگتر از مدار پاداش است. مدار اراده چیست؟ ساز و کار مدار اراده بسیار سخت تر از مدار پاداش در انسان است. مدار اراده به ما اجازه ی انجام کارهایی که لذت لحظه ای دارند را نمی دهد. اما مدار پاداش که اندازه ی بزرگتری نسبت به مدار اراده دارد، باعث ترشح دوپامین در بدن می شود. دوپامین اعتیاد آور می باشد و به همین دلیل ما به انجام یک کار لذت بخش به طور مکرر ترغیب می شویم. همانطور که ملاحظه می کنید، در مدار اراده پاداش دهی وجود ندارد. به همین خاطر انجام کار هایی که به اراده قوی و راسخ نیازمند هستند، سخت و پیچیده به نظر می رسند. اما برای تقویت اراده باید کاری انجام داد. همواره راه کار های مختلفی برای تقویت اراده ارائه شده است اما برخی از آنها بهترین راهکار هستند و همیشه برای همه‌ی افراد کارآمد بوده اند.

مدار اراده تان را بزرگ کنید

برای تقویت اراده باید کاری کرد تا اندازه ی آن به اندازه مدار پاداش برسد. برای بزرگ تر کردن این مدار نباید عادت های قبلی مان را تکرار کنیم یا از عادت های نادرست مان به این منظور استفاده کنیم. برای بزرگ تر کردن مدار اراده یا همان تقویت اراده به ترک عادتهای کهنه نیاز دارید. راه کار های مختلفی برای ترک عادت ها وجود دارد که از جمله آنها می توان به شروع یک مهارت جدید، تغییر رژیم غذایی، و غیره اشاره کرد. به عنوان مثال برای ترک عادت رژیم غذایی نادرست نباید کم خوری را آغاز کنید. بلکه باید غذاهای سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. یا اینکه یک عادت جدید در خود ایجاد کنیم و به فکر تقویت آن باشیم: مثلا ورزش کردن.

مدار اراده

تقویت اراده با تقویت سه بخش ِمختلف مغز

برای تقویت اراده باید بدانید که سه بخش مختلف در مغز وجود دارند که تشکیل دهنده ی اراده هستند. نیرو های من می توانم، من نمی توانم، من می خواهم. این سه نیرو به طور پیوسته به هم مرتبط هستند و اراده ی شما را تشکیل می دهند. نیروی من می توانم، در لحظات سخت و حساس زندگی پشتیبان شماست و به شما این امکان را می دهد تا به کارهایی که برایتان سخت هستند ادامه دهید. نیروی من می خواهم، شما را به پیگیری بیشتر برای هدف هایتان متمایل می کند. وظیفه ی آن مانند یک ساعت زنگ دار است که در اوقات خاصی به شما اعلام می کند برای هرچه می خواهید، باید قوی باشید.

اما نیروی من نمی توانم تا حد بسیاری زیادی خراب کننده ی فعالیت ِدو نیروی دیگر است. این نیرو انرژی منفی به شما وارد می کند و روی اراده تان تاثیر نامناسب می گذارد. بهتر است به آن تا جای ممکن توجه نکنید و راه خود را بروید؛ زیرا این نیرو یک فرد عاقل (از بیرون بدن شما) نیست که حرف هایش کاملا درست و راست باشند. این نیرو خود شما هستید که خودتان را از انجام کار ها باز می دارید. وقتی نیروی من نمی توانم، بیشتر از دو نیرو من می توانم و من می خواهم فعالیت داشته باشد، یعنی شما به تقویت اراده نیاز دارید.

کتابی برای تقویت اراده

مقالات و کتاب های زیادی برای تقویت اراده به رشته تحریر درآمده اند. اما مهم ترین و بهترین کتاب در طی سالهای اخیر کتاب ترک عادتهای کهنه اثر دکتر جو دیسپنزا است. نسخه ی صوتی این کتاب در سایت سکوی پرتاب با خوانش امیر سیاهی در دسترس است. این کتاب به شما می آموزد که چطور عادتهای قبلی خود را کنار بگذارید و به عادت های جدید در زندگیتان خوش آمد بگویید. این کتاب راهنمای عملی برای تقویت اراده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران