سبد خرید
آموزش مراقبه

آموزش مراقبه برای فراخوانی زندگی نو به شیوه ی جو دیسپنزا

مراقبه چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟ البته منظور از آموزش مراقبه در این مطلب، کمی تمایز ویژه با سایر آموزش های رایج دارد؛ در فصل هفتم ِکتاب شکست عادتهای کهنه برای کسب موفقیت و رسیدن به آرامش در زندگی موضوعی جذاب به نام «آموزش مراقبه» مطرح شده است که در آن دکتر جو دیسپنزا تلاش کرده است تا با ارائه‌ی توضیح مربوط به نکات و جزئیات مربوط به چیستی و نحوه انجام مراقبه به شیوه ی خود، آن را به یک عادت در زندگی تبدیل کرده و کمک کند تا برای تبدیل یک رفتار به عادت، تبدیل شدن به شخص بهتر و تغییر روند زندگی به سمت و سوی مثبت بهتر عمل کنیم.

اگر شما هم به تکه پازلی که در زندگی تان گم کرده اید و نام آن را آرامش، یا نیاز به تغییر یا عادت مثبت و .. می گذارید، می توانید با انجام مراقبه به آن دست پیدا کنید.

فواید مراقبه چیست؟

آموزش مراقبه

آموزش مراقبه و تبدیل آن به عادت پایدار

انجام هر عادتی که امروز در زندگی تان به جزء لاینفکِ آن تبدیل شده است در ابتدا و سالها پیش کار نسبتا سختی به نظر می رسیده است؛ اینطور نیست؟

اگر به گذشته برگردید خواهید دید که انجام یک کار روتین در ابتدا بسیار پیچیده و دشوار بوده و کم کم با تبدیل شدن به عادت، بخشی از وجود و ذهن تان شده است. انجام مراقبه و آموزش مراقبه خود به تنهایی به شما کمک می کند تا دشواری تغییرات و شروع فعالیت های جدید در زندگی تان را با میزان استرس و نگرانیِ کمتری سپری کنید و یاد بگیرید چطور با بحران ها کنار آیید.

شاید به این مطلب علاقه داشته باشید:

راهیابی به دنیای درونی انسان با مراقبه و مدیتیشن

حفظ تعادل و آرامش مهمترین رکن در آموزش مراقبه است. در آموزش مراقبه شما باید به این نتیجه گیری دست یابید که تمرکز و انجام تمامی مراحل یک کار یکجا و به صورت آنی ممکن نیست و می بایست اجازه دهید تا گام های پیشبرد یک فعالیت مرحله به مرحله، آرام آرام و به طور روان جریان یابند. به این صورت شما می توانید مطمئن باشید که فعالیت مورد نظر را به درستی انجام می دهید. همچنین در آموزش مراقبه بر تکرار و تمرین هر روزه ی آن اهتمام خواهید ورزید و آن را یک روزه به دلیل سخت بودن یا زمانبر بودن، رها نخواهید کرد.

تنظیم یک برنامه ی چهار هفته ای

طبق پیشنهاد دکتر جو دیسپنزا برای آموزش مراقبه و یادگیری انجام یک کار روتین در یک بازه ی زمانی جهت تبدیل آن به یک عادت، می توان یک برنامه ی چهار هفته ای یا بیشتر تنظیم کنید و در کل این مدت، گامهایی را طی کنید تا به نتیجه برسید.

در فایل صوتی مراقبه دکتر جو دیسپنزا به آموزش مراقبه پرداخته شده و میتوانید با پخش آنلاین و یا بصورت دانلود استفاده کنید.

اما چه کارهایی را باید انجام دهید؟ کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه فصول مختلفی به طور منظم نگارش شده اند که به شما کمک می کنند برای ساختنِ خود جدیدتان وارد عمل شوید.

در مراقبه صوتی ۴ هفته ای دکتر جو دیسپنزا  هر هفته یک فصل تمرین داده میشود تا برای زندگی شخصی تان و کسب موفقیت در زندگی همراهتان باشد، با شناخت عادت های خوب و بد در زندگی و تبدیل یک رفتار به عادت همیشگی به وسیله مراقبه ی طولانی مدت شکل میگیرد.

حتما بخوانید: روش های پاکسازی غده پینه آل چگونه صورت می گیرد؟

 

مراقبه

چرا این شیوه مراقبه را انتخاب کنیم؟

برای تغییر، برای بهتر شدن و داشتن ِرفتار مناسب با بحران ها و مسائل پیچیده یا دشوار در زندگی ما به یادگیری مهارت هایی که از بدو تولد به ما آموخته نمی شوند، نیاز داریم.

کتاب شکست عادتهای کهنه با ارائه روشی پایدار و اتکا به شیوه های نوین مانند آموزش مراقبه، تلاش می کند تا به شما کمک کند در یک بازه ی زمانی پذیرش شکست ها، حفظ آرامش، القا، اعلام تسلیم شدن یا جنگیدن برای یک هدف مشخص، ایجاد تغییرات در زندگی و غیره تلاش کنید و به موفقیت برسید. شمار کسانی که به واسطه ی این متد ها و انجام این نوع مراقبه به آنچه خواسته اند رسیده اند بی نهایت است. ابزار ها، رویکرد ها و روش های انجام  مدیتیشن به توصیه ی دکتر جو دیسپنزا برای کسب موفقیت در زندگی و آفرینش «منِ جدید» است.

تا به اینجای مطلب در مورد آموزش مراقبه به شیوه دکتر جو دیسپنزا صحبت کردیم و در ادامه به فواید مراقبه می پردازیم که روی مغز ما تاثیرات شگفت آوری می گذارد.

فواید مراقبه برای مغز

یکی از موثرترین و اعجاب انگیز ترین تاثیرات انجام مراقبه، به مغز شما مربوط می شود. وقتی آموزش مراقبه به شیوه جو دیسپنزا را فرا گرفتید و به طور مستمر آن را انجام دادید، خواهید دید که ارتباطات عصبی مغزتان به طور اعجاب انگیزی تقویت شده است و توانسته روی عملکردِ آن نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. اما این به چه معناست؟ آیا می توان مغز را با آموزش مراقبه تغییر داد؟ در اصل منظور ما این ۴ مورد است:

  • یافتن درک بهتر از حال خوب و حس مثبت
  • حفظ سلامت مغز و افزایش کارایی یا عملکرد آن
  • تسکین استرس های ذهنی
  • داشتن تمرکز سالم و پایدار

در صورتی که تمامی این فواید مراقبه را در کنار هم قرار دهید می توانید به خوبی درک کنید که یک مغز سالم و کارآمد خواهید داشت که از استرس های روزانه دور است (یا اینکه آنها را بهتر مدیریت می کند) و دوم اینکه می تواند در مواقع حساس و بحرانی با تمرکز بیشتری فعالیت داشته باشد. این موضوعی است که بسیاری از مردم را در دنیای امروز آزار می دهد؛ بی ثباتی و عدم تمرکز.

مراقبه

مدیریت بهتر و سریع ترِ خلق و خو با آموزش مراقبه

صدها راهکار وجود دارد که ادعا می کنند می توانند خلق و خوی تان را در کمترین زمان ممکن تغییر دهند و کمک کنند تا فردی با ثبات خلقی و روحیه قوی باشید. اما بهتر است تمامی آن راهکار ها را دور بیندازید. اگر آموزش مراقبه دکتر جو دیسپنزا را دنبال کنید و آن را هرروز انجام دهید متوجه خواهید شد که مواجهه با حالات روحی ناخواسته مانند ترس، اضطراب، واکنش های هیجانی و آنی کم کم در شما کاهش  پیدا می کند و اجازه می دهد تا با تمرکز بیشتری تصمیم گیری کنید.

این یکی از مهم ترین فواید مراقبه است که به تایید بسیاری از پزشکان و روانشناسان رسیده است. زیرا: «تمرکز بر روی یک اندیشه خاص، می تواند به شما در به دست آوردن ثبات خلقی کمک کند.»

تمرکز کردن بهتر

مجددا به آنچه که تا به اینجای مطلب خوانده اید مراجعه کنید. عدم تمرکز برای بسیاری از افراد در جهان معضل بسیار بزرگی شده است. این در حالی است که بهترین و در دسترس ترین ابزار یعنی، مراقبه به آنها کمک می کند تا افرادی با تمرکز بالا در هر شرایطی (کاری، تحصیلی، و …) باشند. اگر نمی دانید دقیقا چه کنید تا تمرکز بیشتری داشته باشید، توصیه می کنیم آموزش مراقبه توسط دکتر جو دیسپنزا را (در کتاب شکست عادتهای کهنه) دنبال کنید تا به دقت و تمرکز بالا دست پیدا کنید.

تغییر ساختار مغز

انجام مراحل ِآموزش مراقبه به تغییر ساختار مغز کمک می کند. رفتار و سبک زندگی شما روی ساختار مغز تان موثر هستند. بنابراین چرا با جای دادن ِمراقبه در روتین زندگی تان به این تغییر فیزیکی کمک نکنید؟ یکی از مهم ترین فواید مراقبه این است که ارتباطات عصبی جدید می سازد، سلول ها با آن سازگار می شوند و تغییرات فیزیکی در مغز (به طور مثبت) رخ می دهد.

2 comments

  1. حامد ذاکری

    سلام ممنون از مطالب خوب و آمزنده ای که قرار دادید و ایا اموزشی هست که تهیه کنم ؟

  2. مهسا طحان

    ممنون از مطالب مفید و ارزشمندی که قرار میدید
    سوالی داشتم، آیا مراقبه فقط برای آرامش درون هست و اینکه برای رسیدن به هدف میشه برنامه ریزی انجام داد با مراقبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران