سبد خرید
افزایش عملکرد

گذار از منفعل بودن به افزایش عملکرد شخصی

تبدیل فکر به عمل و افزایش تمرکز، ابتدایی ترین کار هایی است که می توانید برای افزایش عملکرد خود و عملی کردن برنامه ریزی ها یا عمل کردن به کارهایی که به خودتان قول داده اید در طول هفته یا ماه آنها را انجام دهید، به ثمر برسانید. انجام این تبدیل و رساندن فکر به عمل و در نهایت به شدن یا بودن که در انگلیسی از آن به عنوانِ -to be- یاد میکنیم همه ی کاری است که شما باید انجام دهید.

این بودن، در اصل توانایی به کارگیری کلیه مهارت ها و دانش تان که دائما به روز می شود، برای تبدیل ِاصطلاحِ «بالقوه به بالفعل» است. در این مطلب با کمک آموخته هایی که در کتاب شکست عادتهای کهنه از دکتر جو دیسپنزا آموخته ایم، به شما کمک می کنیم تا به افزایش عملکرد در زندگی برسید و راه های افزایش انگیزه را بشناسید تا زندگی تان را تغییر دهید.

این مطلب را بخوانید : بررسی کتاب شکست عادتهای کهنه

ترک عادت

ترک عادت خود بودن و افزایش عملکرد

ذهن همه ی آدم ها از یادگیری و آموختن و بکارگیری آن در زندگی برای بهبود عملکرد لذت می برد. کاملا فکر اشتباهی است که گمان کنیم بعد از گذر از دوران کودکی و نوجوانی مغز عملا مانند درختی قطور، رشدش متوقف می شود و قابل تغییر نیست. با یادگیری و با وقوع یک رخداد مثل ضربه مغزی ما تغییرات عظیمی در مغز خود مشاهده خواهیم کرد که بر روی زندگی مان تاثیر خواهد گذاشت. اما این اطلاعات به چه دردی می خورند و قرار است چگونه روی افزایش عملکرد مان تاثیر گذار باشند.

در واقع با تغییر سیگنال های مغز، می توان روی تغییر و افزایش عملکرد ِشخصی مان تاثیر بگذاریم. اگر مطالب قبلی سایت سکوی پرتاب را چک کرده باشید، در مورد تاثیر فکر و تبدیل آن به عمل با ارسال سیگنال به بدن ممکن می شود. تا وقتی شما برنامه ریزی کنید و فقط آن را روی کاغذ بیاورید یا آرزو داشته باشید به یک بدن ایده آل، یک شغل ایده آل یا به یک زندگی لوکس برسید یا خیلی ساده، یک مدرک تحصیلی از یک دانشگاه برتر داشته باشید، همگی با ارسال سیگنال به بدن از طریق مغز و انجام کار ها ممکن می شود.

افزایش عملکرد

تولید احساسات جدید برای افزایش عملکرد

انجام فعالیت های جدید می تواند به احساسات نو و تازه منجر شود که این احساسات به صورت مستقیم بر روی زندگی ما تاثیر می گذارند. بازتاب احساسات در بدن ما باعث تولید تجربه های جدید می شود و به طور پیوسته کمک می کند تا هم احساس خوشایندی داشته باشیم و هم برای کسب تجربه های جدید، تلاش کنیم. برای تغییر زندگی و موفقیت در زندگی و افزایش عملکرد باید احساسات جدید را تجربه کنیم یا به بدن و مغز خود کمک کنیم تا در تولید احساسات ِتازه موفق شود.

انسانی که عمل نمی کند و زندگی اش راکد باقی می ماند، نمی تواند افزایش عملکردِ خاصی را در زندگی اش شاهد باشد. در ادامه همین روند شما به آموخته هایی که تا این لحظه کسب کرده اید، تجلی تازه ای می دهید.

خرید کتابهای صوتی جو دیسپنزا

در جمع بندی این صحبت ها در مورد افزایش عملکرد می توانیم بگوییم که تجربه های نو که به احساسات نو و جدید کمک می کنند، عواملی هستند که بار عاطفی دارند. بار عاطفی در هر تصمیم و هر تجربه یک میزان مشخص دارد. تصور کنید کاری انجام می دهید که تا به حال انجام نداده اید. این کار و عملیات هر چه که باشد، هیجان شما را بالا می برد.

مثلا اگر تا به امروز ورزش را در برنامه روزانه تان نداشته باشید، اگر فردا برای اولین بار ورزش کنید عملیات شیمیایی خاص در بدنتان رخ می دهد و منجر می شود، هورمون های شادی و رضایت در مغزتان ترشح شود. این ترشح موجب حال خوب و احساس جدید در شما می شود. مابقی کارها و عمل کردن به برنامه ریزی ها نیز چنین است. قرار نیست تا عملا فعالیت خارق العاده ای انجام دهیم تا به حال خوب دست یابیم یا افزایش عملکرد را در زندگی شخصی مان شاهد باشیم.

اما برای اینکه برنامه ریزی موفقی داشته باشیم و بتوانیم آن را کنترل شده پیش ببریم و در میانه کارها، آنها را رها نکنیم باید چه کنیم؟ پاسخ در لابلای صفحات کتاب شکست عادتهای کهنه است که در سایت ما یعنی سکوی پرتاب با صدای امیر سیاهی جهت خرید ِآسان شما قرار داده شده است.

فردا آدلر (پروفسور) یک جمله‌ی جالب دارد: «نه تنها با سؤالاتی که به آنها پاسخ می‌دهیم، می توانیم پیشرفت و افزایش عملکرد خود را بسنجیم، بلکه با آنچه که به دنبال آن هستیم و هر چه که در زندگی کسب می کنیم می‌توانیم تغییر را احساس کنیم.» این توصیه، می تواند به عنوان راهکاری برای افزایش عملکرد مناسب باشد.

افزایش عملکرد

یک ارزیابی ِصادقانه از خود برای افزایش عملکردِ شخصی

هر ماه از خودتان یک ارزیابی ِصادقانه داشته باشید. مثلا یک ساعت از یک روز در یک ماه (معمولا روز آخر یا اولین روز از ماه بعد) را صرف این کنید که عملکردتان در حال حاضر چطور است و باید چگونه ادامه پیدا کند. بنابراین می توانید دومرتبه برنامه ریزی کنید، اضافات زندگی تان را حذف کنید و ببینید که اصطلاحا با خودتان چند چند هستید. حداقل ۳۰ دقیقه وقت بگذارید و به تمام سوالات زیر پاسخ دهید. این سوالات که مربوط به ارزیابیِ صادقانه‌ی شما از خودتان می شوند کمک می کنند افزایش عملکرد بیشتری داشته و خلاق، هدفمند، آگاه و متعادل بمانید.

  • چگونه می توانم موثرتر از اینکه هستم عمل کنم (در کار یا زندگی شخصی)؟
  • ۵ فعالیتی که تا به حال به تعویق انداخته ام چیست؟
  • چه چیزی وقتم را هدر می دهد؟
  • چه چیزهایی من را آسیب پذیر کرده اند؟
  • چطور می توانم مهارت های شخصی‌ام را افزایش دهم؟
  • برای چه مشکلاتی باید به دنبال راه حل باشم؟
  • چه مواقعی از خودم خوشم نمی آید؟
  • چه موانعی بر من فشار وارد می کنند؟
  • چه چیزهایی را از دیگران مخفی می کنم؟
  • چه افکار محدود کننده یا منفی‌ای به ذهن من نفوذ می کند؟
  • تماس و ارتباطم را با چه کسانی می خواهم افزایش دهم؟
  • در چه مواردی باید محکم رفتار کنم و موضع خود را مشخص کنم؟
  • ارزش های زندگی من چیست؟
  • در چه مواردی باید بخشش به خرج دهم؟
  • چطور می توانم به زندگی‌ام معنای بیشتری بدهم؟
  • چه زمان هایی بیشترین میزان خوشبختی را احساس می کنم؟
  • چه فعالیت های سرگرم کننده‌ای دارم؟

این سوالات و جواب هایشان در نهایت به شما کمک می کند تا به جز افزایش عملکرد در زندگی بدانید که در چه مرحله‌ای از زیستن هستید و از آینده چه می خواهید. ضمیر ناخودآگاه‌تان به این سوالات همیشه صادقانه جواب خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران