سبد خرید
افکار منفی

آشنایی با متخصصی که چگونگی رها کردن افکار منفی را به شما می گوید

تحقیقات نشان داده اند فکر نکردن به موضوعی خاص، از تلاش برای خارج کردن آن از ذهن سخت تر است. زیرا وقتی به ذهن خود دستور می دهید کاری را انجام ندهد، در واقع روی آن تمرکز می کنید. اما در هر صورت، باید فکری برای خروج یا رها کردن افکار منفی در ذهن کرد. چه بخواهید چه نخواهید، آنها زندگی تان را مختل می کنند و به افسرده تر شدن تان دامن می زنند.

افکار منفی

افکار منفی را رها کن!

ذهن بزرگترین ذره بین برای بزرگنمایی یا جزئی نگری در برخی اتفاقات است. شاید یک حادثه یا رویداد ناگوار در زندگیتان رخ داده باشد که به طور کلی عادی است: مثلا از دست دادن یکی از اعضای خانواده. همه به خوبی  می دانند که مرگ اعضای خانواده، دوستان و آشنایان برای همه افراد در زندگی اتفاق می افتد. اما برخی از افراد با تبدیل این ناراحتی به یک ناراحتی بزرگ و دست و پا گیر، عملاً راه زندگی عادی را بر خود می بندند. یا ترس از مرگ گریبان شان را می گیرد.

به گفته یک کارشناس، برای درمان شکست ها، طرد شدگی ها، گناهان، آسیب های روانی روزمره و به طور کلی افکار منفی هیچ چیز بیشتر از ذهن خودتان نمی تواند ناراحت و عصبی تان کند، چرا که این موضوعات فقط در ذهن شما بزرگ شده یا ماندگار می شوند. تاثیر افکار منفی در زندگی به حدی است که می تواند روال عادی آن را مختل کند و بازهم این شما هستید که زندگی تان را رها کرده اید و برای آن کاری نمی کنید.  اینکه این متخصص کیست و چه راهکاری برای رهایی افکار منفی در زندگیتان دارد، موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

 رها کردن افکار منفی با چند راهکار ساده

برای اینکه افکار منفی را آرام آرام از ذهن خود بیرون کنید می توانید از راهکار های همگانی استفاده کنید:

  • در ذهنتان به خرید کردن مشغول شوید!

وقتی افکار منفی به ذهن تان هجوم آورد، برای خلاصی از آنها از این ترفند استفاده کنید؛ فکر کنید در یک مغازه هستید. مثلا مغازه لباس یا خوار و بار فروشی. همه ی محصولات موجود در آن را تصور کنید و سعی کنید یکی یکی آنها را بررسی کنید؛ مانند آنچه در واقعیت انجام می دهید. چرا این کار مفید است؟ این کار یک نوع مراقبه است، یک نوع تمرکز بر روی یک فعالیت روزمره. شاید این کار موقتی به نظر بیاید اما اگر از این روش استفاده کنید، خواهید دید که قدرت تان در خارج کردن افکار منفی و تصمیم گیری قاطعانه، بیشتر شده است. به گفته متخصصی که قصد آشنا کردن شما با وی را داریم، مراقبه به شکل های گوناگون می تواند برای رهایی از افکار منفی و افسردگی بسیار مناسب باشد.

افکار منفی را رها کن

  • افکار منفی را به طور فیزیکی دور بیندازید!

شاید تعجب کنید اما امکان انجام این کار وجود دارد. در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه اوهایو تحقیقی انجام شد که نشان داد نوشتن افکار منفی روی کاغذ و انداختن آن کاغذ داخل سطل آشغال می تواند بسیار موثر باشد. در طی انجام این تحقیق جالب و نسبتا عجیب، عده ای افکار منفی خود را (در مورد شکل ظاهری بدنشان) روی کاغذ نوشتند و دور ریختند. در مقایسه با کسانی که این کار را نکرده بودند، آنها کمرنگ شدن این حس را در ذهن و باور خود تجربه کرده بودند. اگر عجیب به نظر می رسد می توانید امتحان کنید. به گفته متخصصی که در این مطلب بارها شما را به سخنان آن ارجاع می دهیم، حرکات و رفتار های بیرونیِ ما در زندگی بر روحیه و طرز فکر مان اثر گذار هستند.

  • تغییر وضعیت برای رهایی از افکار منفی

تغییر فکر و شرایط ذهن انسان به عوامل حواس پرت کننده وابسته است. برای خارج کردن افکار مزاحم و منفی از ذهن تان می توانید وضعیت خود را عوض کنید. با کسی تماس بگیرید، از محلی که در آن قرار دارید خارج شوید و پیاده روی کنید و سایر راه کار های ساده اما موثر مانند این.

سکوی پرتاب

توصیه‌ای از سایت سکوی پرتاب

متخصصی که سعی در معرفی آن به شما داشتیم، دکتر جو دیسپنزا می باشد. مواردی که در این مطلب بیان شد، نکات کوچکی هستند که دکتر جو دیسپنزا در بسیاری از نوشته ها و سخنرانی های خود به شیوه های مختلف آنها را بیان می کند. شما می توانید برای رهایی از شر افکار مزاحم کلیه راهکاری های ارائه شده در کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه وی را خریداری کنید. این کتاب با قیمت مناسب و خوانش امیر سیاهی در دسترس شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران