سبد خرید
کنترل افکار منفی

کنترل افکار منفی با شناسایی دلایل آنها

حفظ احساسات منفی درباره خود، سخت نیست؛ همانطور که حفظ کردن احساسات مثبت هم به همان آسانی است. منتها، اغلب مردم به سمت آن افکار منفی گرایش دارند. دلایل این گرایش را می توان متعدد دانست. وجود خاطرات ناگوار که اتفاقا تعدادشان زیاد نیست، تجربه های تلخ غالب تر، منفی بافی زیاد و محیطی که تحت آن تربیت می شوید، باقی ماندن در احساسات بدِ گذشته همه و همه از جمله سیلِ عظیمی از دلایلی هستند که افکار و احساسات منفی تولید می کنند و کنترل افکار منفی را سخت می کنند چرا که بدن شما با ذهن تان همگام شده و در تلاش است تا به جای برقراری تعادل روی احساسات منفی باقی بنماند.

سخنی که در این مطلب بیان می شود نه از روی تجربه، که حاصل تلاش و اطلاعات تخصصی دکتر جو دیسپنزا نگارنده کتاب شکست عادتهای کهنه است. قرار نیست تا در این مطلب برای شما آسمان و ریسمان به هم بافته و ترغیب تان کنیم تا مثبت اندیشی را سرلوحه خود قرار دهیم. ما به ریشه ی منفی نگری حمله می کنیم و در تلاشیم تا آن را از بنیاد، بررسی کنیم. با سکوی پرتاب همراه باشید.

کنترل افکار منفی

چگونه کنترل افکار منفی را به دست بگیریم؟

اینکه شما احساسات و عواطف خود را به دست محیط یا خاطرات تان بسپارید، یعنی بدترین کاری که می توانید در حق ِخودتان انجام دهید. بخش پررنگی از دلیل اینکه ما نمی توانیم کنترل افکار منفی را به دست بگیریم، این است که مسئولیت پذیر نیستیم و همه چیز را به دست محیط و رویداد های مرتبط با آن سپرده ایم. گمان کنید که سوار هواپیمایی شده اید و خلبان، به جای مدیریت پرواز آن را به حال خود رها کرده است.

کاملا بدیهی است که چه اتفاقی می افتد. وقتی در افکار ِغیر هدایت نشده غوطه ور باشید، کنترل افکار منفی سخت می شود. خود منفی نگری، افکار و احساسات منفی، کنترل افکار منفی همه و همه حتی با وجود سیاه بودن و القای حس بد به ما نیاز به مدیریت دارند تا یکی یکی کنترل شوند و به سمت و سوی درستی منتهی شوند.

هر انسان یک صفحه شطرنج است و اگر افکار منفی را خانه های سیاه ِآن در نظر بگیریم، بدیهی است که نیاز است با آنها به درستی برخورد کنیم تا احساس بهتری داشته باشیم و تمرینات تغییر باور در ما به طور صحیح اثر کنند. برای دسترسی به تمرینات تغییر باور باید حتما کتاب شکست عادتهای کهنه دکتر جو دیسپنزا را مطالعه کنید چرا که فرصتی برای بیان تک تک آنها در این مطلب کوتاه، وجود ندارد.

کنترل افکار منفی قرار گیری در یک حیطه ی احساسی ِمحصور

اتفاقات بد به طور کلی مولد ایجاد احساس منفی هستند و با باز تولید آنها کنترل افکار منفی دشوار می شود. تصور کنید که اتفاق بدی برای شما می افتد. مثلا از مرگ یک دوست متاثر می شوید و حتی در لحظه مرگ و وقوع حادثه برای وی، شما در آن مکان حضور داشته اید. با بازتولید و فکر مداوم به این اتفاق این حس مجددا در ذهن و روان تان اوج می گیرد. پس از عبور از مرحله سوگواری، این شما هستید که باید کاری کنید تا جلوی این چرخه را بگیرید.

مثبت اندیشی

برای کنترل افکار منفی روی تغییر حال و هوایتان سرمایه گذاری کنید.

کلمه “mood” که این روز ها باب شده است، به احساساتی زودگذر اشاره دارد که چند دقیقه، چند ساعت یا چند روز همراه شما باقی می ماند و بعد به سرعت می گذرند. باید توجه داشته باشید که اگر قصد دارید کنترل افکار منفی تان را به دست بگیرید به این احساس خود اجازه ی تکرار نداده و تنها با انجام کارهایی که احساس خوب و مثبت در شما پدید می آورند، زمان و دوره این مودِ به اصطلاح منفی را طی کنید.

باقی ماندن در یک حالت ِحسی ِپایدار فقط به مقاومت در برابر احساسات مثبت و متعادل می انجامد و کم کم به این مرحله می رسید که غالبا در یک وضعیتِ منفی و سیاه باقی بمانید. گویی کل صفحه ی شطرنج (که به آن اشاره کردیم) در وجودتان کم کم یکدست سیاه و تیره و تار خواهد شد.

موفقیت در گرو چه باورهایی است؟

برای اینکه بدانید چگونه حالت های وجودی مختلف را برای کنترل افکار منفی ایجاد کنید و تمرینات تغییر باور و موفقیت در زندگی را برای دور زدن خود منفی نگری را بیاموزید پیشنهاد می شود کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه را از سکوی پرتاب تهیه نمایید. این کتاب، با خوانش امیر سیاهی تهیه شده است و با تخفیف در اختیار شما قرار گرفته است.

با توجه به تاثیر و ارتباط ذهن با بدن بسیار مهم است که کنترل افکار منفی را به دست بگیریم و به مغز خود، افکار سالم هدیه کنیم. یعنی چه؟ یعنی شما می توانید با ارائه کردن افکار دلگرم کننده به مغز خود کمک کنید مواد شیمیایی تولید کند که بتواند:

  • فشار خون را کاهش دهد.
  • ریسک ابتلا به بیماری ها را پایین آورد.
  • سیستم ایمنی را تقویت کند.
  • احساس نگرانی ِکمتری داشته باشد.

کنترل افکار منفی

کنترل افکار منفی با برنامه ریزی ذهن

در کتاب شکست عادتهای کهنه اشاره های مستقیم و غیر مستقیمی به کنترل افکار منفی شده است. این کار به شما کمک می کند تا افکار مثبت را پرورش دهید و زندگی خود را دگرگون کنید. در حقیقت هر چیزی که در ذهن شما وجود دارد، در زندگیتان رخ خواهد داد. به بیان دیگر، هیچ چیزی در زندگیتان رخ نمی دهد مگر اینکه قبلا در ذهنتان برای آن برنامه ریزی انجام نشده باشد! پس بسیار منطقی است که ذهن خود را با افکار خوب برنامه ریزی کنید.

تقویت احساسات و افکار مثبت

گاهی اوقات به جای بیرون راندن افکار منفی و به دست گرفتن کنترل افکار منفی لازم است که برای افکار مثبت، جای بیشتری در ذهن خود ایجاد کنیم.

  • ناراحتی خود را ریشه یابی کنید. اما آن را به کل زندگی تان تعمیم ندهید. نگویید همیشه احساس بدی داشته اید و به داشتن افکار منفی محکوم هستید.
  • با افراد نزدیک ِخود صحبت کنید. کنترل افکار منفی با بیرون ریختن آنها بسیار آسان تر خواهد بود.
  • کار خوبی برای خودتان انجام دهید. انجام کارهای کوچک در خانه یا در یک روز می تواند کل هفته‌ی شما را تغییر دهد و روی احساستان نسبت به خودتان تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • خوب غذا بخورید، خوب بخوابید و فعال باشید. هرچه به بدن خود اهمیت دهید راحت تر می توانید به احساسات مثبت و کنترل افکار منفی خوش آمد بگویید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران