سبد خرید
قدرت باور ذهن

چگونه قدرت باور ذهنی می تواند زندگی ما را دگرگون کند؟

شاید همه جا بشنوید که تغییر زندگی به اعمال تغییر نیروی باور بستگی دارد و این قدرت باور ذهنی است که می تواند اولویت های شما را در زندگی تعیین کند، آنها را تحت تاثیر قرار دهد و کیفیت زندگی تان را دستخوش تغییر نماید. همه این موارد صحیح هستند. با اینکه همه می دانند زندگی یک رویه و یا یک روش ِ درست و از پیش تعیین شده ندارد، اما باز هم از قدرت باور ذهنی و هجوم باورهای مثبت به جای افکار منفی، تکنیک تغییر باور یا به طور کلی، تغییر باورهای ذهنی صحبت می شود. برای شناخت قدرت باور ذهنی و استفاده از تکنیک تا تمرینات تغییر باور ذهنی لازم نیست کارِ خارق العاده ای انجام دهید.

در این مطلب از سایت سکوی پرتاب ما راه های رسیدن به موفقیت و تغییر یا تعیین قدرت باور ذهنی را به شما به صورت دقیق توضیح خواهیم داد.

باور

باور ها به مثابهِ یک لنز هستند که با آنها شما دنیا را نگاه می کنید.

باور های محدود کننده حقایق نیستند، بلکه لنز هایی هستند که به واسطه آنها شما به دنیا، اتفاقات و زندگی تان نگاه می کنید، تصمیم می گیرید و این باور ها می توانند دستخوش تغییر شوند. هنری فورد جایی گفته است: “اگر فکر می‌کنید که می‌توانید یا فکر می‌کنید نمی‌توانید، حق با شماست” او در واقع به قدرت باور ذهنی اشاره داشته است.

قدرت باور ذهنی در طول زمان به ما کمک می کند تا زندگی خود را دستخوش تغییر نماییم. به عنوان مثال، یادتان می آید زمانی مردم گمان می کردند زمین صاف است و آنهایی که اعتقاد داشتند زمین گرد است، احمق خوانده می شدند؟ آیا گروه اول حق داشتند؟ خیر آنها دیدگاه خود را در این رابطه داشتند و قدرت باور ذهنی به آنها حکم می کرد که کسانی که بر خلاف شان فکر می کنند را دیوانه بخوانند.

هر چیزی که شما باور دارید می تواند درست یا نادرست باشد (کسی تعیین کننده آنها نیست)، اینکه چرا این باور ها در روح شما رسوخ کرده اند به ذهن نیمه هشیار تان مربوط است. پس باید همین بخش را هدف قرار دهید. باورهای شما عینک رنگی هستند که باعث می شوند زندگی را سیاه، سفید، رنگی یا خاکستری ببینید. حال که با اهمیت قدرت باور ذهنی آشنا شده اید می توانید برای تغییر دادن آن گام بردارید.

قدرت باور ذهنی

قدرت باور ذهنی، در چه مواردی زندگی تان را تحت تاثیر قرار می دهند؟

انواع باور را می توان شامل موارد زیر دانست:

  1. از لحاظ مالی: اگر فکر می کنید که هرگز از نظر مالی پیشرفت نمی کنید و مردم پولدار آدم های دزد یا خودخواه هستند، یا اینکه هیچ وقت از قرض خلاص نمی شوید؛ هرگز موفقیت مالی کسب نخواهید کرد.
  2. روابط: اگر فکر کنید لایق عشق نیستید. یا به خود بگویید: من زشتم. من نمی‌تونم رابطه‌ای رو حفظ کنم. من آدمی نیستم که بتونه وفادار باشه به کسی و.. طبیعی است که با شکست در روابط مواجه شوید.
  3. از لحاظ جسمانی: اگر به خود بگویید نمی توانید ورزش کنید. وزن کم کنید. خدا می‌خواد که من چاق باشم. هرگز نمی توانید به تناسب اندام دلخواه برسید.
  4. از لحاظ ذهنی: اگر فکر کنید: به اندازه کافی باهوش نیستم که بتوانم موفق شوم. تنها افراد باهوش می‌توانند کار‌های بزرگ انجام دهند. همه این موارد دلیل خوبی هستند تا شما هرگز موفقیت را ملاقات هم نکنید.

آیا قدرت باور ذهنی را در تک تک این موارد ِمهم مشاهده می کنید؟ اینها جملات ساده ای هستند که ممکن است هر روز یا دست کم چند بار با خود تکرار کنید. شاید فکر کنید این جملات و باور به آنها روی زندگی تان موثر نیستند، اما سخت در اشتباهید.

تغییر باور

مراحل ابتدایی تغییر باور

قدرت باور ذهنی با تکنیک های تغییر باور رشد می کند و توسعه می یابد و می تواند زندگی تان را دگرگون کند. اول بدانید که برای تغییر قدرت باور ذهنی تان به مثبت یا بهبود باور تان می خواهید روی کدام باور وقت بگذارید؟ گاهی شخصی تنها از نظر جسمی یا فکری دچار مشکل است و گاهی بیشتر. به دوران کودکی خود فکر کنید. ببینید که افکار منفی و باور های مخرب در مورد خودتان را از سمت چه کسانی دریافت کرده اید؟ معلمان؟ دوستان؟ خانواده؟

عقیده های پوچ و نادرست تان را بهبود ببخشید. برای دیدن قدرت باور ذهنی باید یکی دو باور را انتخاب کنید، روی آنها کار کنید و سپس به سراغ باور های بعدی بروید. برای تغییر قدرت باور ذهنی به خود وقت دهید. اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، حتما به سراغ کتاب های صوتی موجود در سایت سکوی پرتاب بروید. ما برای شما پیشنهادات ویژه ای داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران