سبد خرید
تنفس

چگونه تمرین تنفس دکتر جو را انجام دهم؟

تکنیک تنفس

در این بحث آموزنده در مورد اینکه چگونه تکنیک تنفس شما می تواند بدن و ذهن شما را تغییر دهد، با عارف و عصب شناس مدرن، دکتر جو دیسپنزا همراه باشید. وقتی می آموزم که چگونه علم از تکنیک های یوگا باستانی پشتیبانی می کند بسیار هیجان زده می شوم. کتاب دکتر جو دیسپنزا، ماورای طبیعی شدن، دقیقاً این کار را انجام می دهد!

او در این باره میگوید: “با فشردن هوایی که از طریق مراکز بدن نفس میکشیم و تجسم انرژی برای باقی ماندن در بالای سر، مایع نخاعی از ستون فقرات تا غده صنوبری به سمت بالا رانده می شود. این کار غده صنوبری و بدن را فعال می کند. و ذهن از حالت بقا به حالت آفرینش تبدیل می شود. لحظات عرفانی پس از آن می آیند.”

تنفس قدرت بسیاری در آرام کردن ذهن ما دارد.

همانطور که قبل تر گفته ام، مزایای مثبت زیادی را از تکنیک های مدیتیشن و تنفس تجربه کرده ام. اما وقتی این کتاب را خواندم و یاد گرفتم که چگونه این تمرین‌ها از نظر فیزیکی بر مغزم تأثیر می‌گذارند. من تصمیم گرفتم، کتاب دکتر جو را با شما به اشتراک بگذارم زیرا فکر می کنم برای شما نیز الهام بخش خواهد بود!

دکتر جو هنگام آموزش نحوه انجام مدیتیشن از زبان های مختلفی استفاده می کند. اما معانی همه آنها یکسان است. علاوه بر این، او توضیح می دهد که در طول آن تکنیک خاص، چه اتفاقی برای مغز شما می افتد.

نحوه انجام مدیتیشن

برای مثال در قسمتی از کتاب نحوه انجام مدیتیشن “برچسب گذاری افکار” آمده است:

  • در مکانی راحت بنشینید که مزاحمتی برای شما ایجاد نشود.

  • اطمینان حاصل کنید که ستون فقرات شما کشیده است و به گونه ای قرار گرفته اید که در طول تمرین هیچ دردی را تجربه نکنید. مثلاً ترجیح می دهم روی صندلی بنشینم و پاهایم را روی زمین بگذارم. این کار از خوابیدن پاهای من جلوگیری می کند و هر گونه درد زانو یا کمر را کاهش می دهد.

  • تایمر خود را برای ۱۵ دقیقه تا ۳۰ دقیقه تنظیم کنید.

  • روی تنفس و تعداد دم و بازدم خود تمرکز کنید. توجه کنید که از بینی خود نفس بکشید.

  • با ظهور افکار، آنها را دسته بندی کنید.

در کتاب ماورای طبیعی شدن، او از همین سبک مدیتیشن استفاده می کند و توضیح می دهد که در طول این مراقبه چه اتفاقی برای مغز شما می افتد. او مقدمه این تکنیک را با بیان این جمله می‌گوید: «جایی که توجه خود را معطوف می‌کنید، همان جایی است که انرژی خود را قرار می‌دهید».

با خواندن کتاب های معتبر به درک عمیق تر ذهن خود کمک کنید.

به عنوان مثال، من بسیار ناامید هستم که امروز آن پروژه را کامل نکردم. یا، من کارهای زیادی دارم که باید امروز انجام دهم که وقت ندارم اینجا بنشینم و مدیتیشن کنم. دکتر جو توضیح می دهد که مغز ما یک “شبکه عصبی” دارد که به هر موقعیت، شخص، مکان یا چیز اختصاص داده شده است. وقتی افکار و انرژی خود را به سمت تجربیات گذشته (معروف به سامسکاراس) یا آینده (بر اساس تجربیات گذشته پیش بینی شده) هدایت می کنیم، این مدارهای عصبی قوی تر می شوند. هرچه قوی تر شوند شکستن آنها سخت تر می شود. همانطور که می توانید تصور کنید، این کار ایجاد چیز جدیدی در زندگی شما را دشوار می کند زیرا، همانطور که دکتر جو می گوید، “شما دائماً زندگی خود را یکسان نگه می دارید زیرا توجه و انرژی خود را ثابت نگه می دارید.

بررسی انواع مراقبه!

تمرین مدیتیشن برچسب زدن به افکارتان، ذهن شما را (در طول زمان) آموزش می دهد تا دوباره به لحظه حال متمرکز شود.

چگونگی انجام دقیق فعال کردن غده صنوبری با فرمول تنفس صحیح جو دیسپنزا

وقتی توضیح علمی دقیق‌تر جو دیسپنزا را دیدم، مسیر برایم روشن‌تر شد. این موضوع به من قدرت قدردانی و درک عمیق‌تری از فرآیندهایی که اتفاق می‌افتد، داد.

غده صنوبری اندامی به اندازه نخود و کاجی شکل است که در مرکز مغز، بین نیمکره راست و چپ قرار دارد. این بخشی از سیستم غدد درون ریز است که رشد و متابولیسم را تنظیم می کند. این غده ملاتونین را تنظیم می کند که یک ماده ضد پیری است. به خواب ما کمک می کند و عملکرد نادرست غده صنوبری منجر به عدم تعادل هورمونی می شود.

با این حال، در سنت‌های یوگا، غده صنوبری جایگاه روح است. در واقع پلی بین امور فیزیکی و متافیزیکی است. به طور گسترده ای به عنوان ابزاری در باز کردن چشم سوم یا فعال کردن چاکرای آجنا در نظر گرفته می شود. چشم سوم یک اندام فیزیکی نیست، بلکه حالتی از آگاهی است که در آن وضوحی فراتر از ادراک فیزیکی حواس دیده میشود.

علاوه بر نقش فیزیولوژیکی غده صنوبری در بدن، این غده معمولاً با تفکر معنوی و تجربیات عرفانی نیز مرتبط است. حکیمان و عرفای قدیم معتقد بودند که این ناحیه از بدن فضایی برای عروج و روشنایی از طریق بدن است.

دکتر جو درباره نحوه تنفس برای فعال کردن غده صنوبری مراحل زیر را پیشنهاد میکند:

  1. با ریه های خالی شروع کنید، سپس کمرتان را در حین دم فشار دهید. تصور کنید که مایع نخاعی را از طریق ستون فقرات به سمت بالا پمپ می کنید.
  2. هنگامی که ریه ها و شکم به طور کامل متورم شدند، نفس را نگه دارید و با انقباض قسمت تحتانی شکم، شبکه خورشیدی، قلب، از طریق گلو این عمل را ادامه دهید.
  3. هنگامی که غلظت از قبل در چاکرای ساهاسرارا بالا رفته است، چانه را به سمت قفسه سینه پایین بیاورید. روی مایع نخاعی در مغز تمرکز کنید.
  4. با فشردن، پمپاژ و فشار دادن این انرژی قدرتمند، انرژی به مغز باز می گردد (بهتر است تصور کنید).
  5. مغز در این مرحله به الگوی موج مغزی گاما تبدیل می شود. این حالت تغییر یافته ای از آگاهی فوق العاده و هوشیاری بالا ایجاد می کند که در نتیجه احساس سرخوشی، شادی و سبکی ایجاد می کند.
  6. این عمل یک اثر دومینو ایجاد می کند که به غده صنوبری ضربه می زند. غده صنوبری اکنون ملاتونین را آزاد می کند. یک آنتی اکسیدان که حالت کنونی ما را آرام میکند. این امر اشتهای ما، میل جنسی و دیگر میل های زمینی ما را سرکوب می کند. همچنین باعث می شود که ما در لحظه حال کاملاً آرامش داشته باشیم.

تفاوت مراقبه و مدیتیشن

احساس عمیق آرامش با تنفس منظم برقرار میشود.

سخن نهایی

دکتر جو دیسپنزا می گوید هدف از تمرینات تنفس عمیق بیرون کشیدن ذهن از بدن است. او معتقد است که تنفس عمیق در مورد تغییر انرژی شماست. هیچ چیز قدرتمندتر از این نیست که بتوانید کنترل زندگی خود را به دست بگیرید و در لحظه حال زندگی کنید! پس شروع کنید. قدم های دکتر جو دیسپنزا را به برنامه روزانه خود تبدیل کنید. اگر این کار را انجام دهید، به تغییر زندگی خود بسیار نزدیک تر خواهید بود.

آیا آماده برداشتن گام های مورد نیاز برای تغییر واقعی هستید؟

5 comments

  1. سلام لطفا این مراقبه را واضح تر توضیح بدهید

  2. سلام ممنونم من این کتاب تا اواسطش خوندم فقط تکنیک تنفس از بینی نفس بکشیدم از دهان خارج کنیم؟؟

    1. درود بر شما دوست عزیز، آموزش های مراقبه که یکی از اونها تکنیک تنفس هست در فصل های انتهایی کتاب صوتی قرار گرفته.

  3. من این تکنیکوانجام دادم وموفقم شدم که ذهنوازبدن بیرون بکشم ولی الان دوروزه که این کاروانجام دادم اصلا حالم خوب نیست نه میتونم بخوابم نه اشتها دارم خیلیم ناراحتوافسردم دلیلش چیه

    1. حتما از طریق اموزش های دوره جو دیسپنزا تمارین رو انجام بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران