سبد خرید
شکست عادتهای کهنه

شکست عادتهای کهنه و شروعی تازه

قطعا تمامی انسان ها رفتارهایی دارند که شاید خودشان نیز نسبت به آن ها احساس خوبی نداشته باشند. اما اگر از آن ها بپرسید که چرا با وجود حس بدی که پیدا می کنند، باز هم آن کار را انجام می دهند؟ حتما ۹۹ درصد آن ها به شما می گویند که عادت کرده اند و ترک عادت کار راحتی نیست. اما این عادت های بد به راحتی می توانند مسیر زندگی شما را تغییر دهند و شما را از موفقیت و دستیابی به خواسته هایتان دور کنند.

بنابراین برای شروعی تازه نیاز به شکست عادتهای کهنه دارید. تایید می کنم که شکست عادتهای کهنه کار چندان راحتی نیست و وقتی به آن فکر می کنید تقریبا کار نشدنی محسوب می شود. اما قطعا با تلاش و انگیزه می توانید عادت های بد گذشته را از بین ببرید و سپس عادت های خوب جدید را جایگزین آن ها کنید. به همین منظور در ادامه شما را با شکست عادتهای کهنه برای شروعی تازه، به طور کامل آشنا خواهیم نمود.

شکست عادتهای کهنه و شروعی تازه

مراحل شکست عادتهای کهنه

همانطور که گفته شد شکست عادتهای کهنه کار راحتی نیست. اما اگر بدانید که این کار چه تاثیر بزرگ و قابل توجهی در زندگی حال و آینده شما خواهد داشت، قطعا دیگر آن را به سختی قبل نخواهید دانست. به طور کلی برای شکست عادتهای کهنه به ۶۷ روز زمان نیاز دارید. که در این ۶۷ روز باید اراده و انگیزه خود را تقویت نمایید تا از قانون آن سرپیچی نکنید. در صورتی که سختی این ۶۷ روز را تحمل کنید، پس از آن متوجه شکست عادتهای کهنه خود می شوید. به طور کلی مراحل ترک عادت های بد در این ۶۷ روز به شرح ذیل می باشد.

  • روز اول تا دهم: دوره درون نگری

در ده روز ابتدایی بهتر است به بررسی عادات خود بپردازید و عادت های اشتباه خود را پیدا کنید. شاید در ظاهر این کار زمان زیادی نخواهد. اما ممکن است برخی از عادت ها چند ماه یکبار  بروز پیدا کنند و شما در طول یک روز نتوانید آن ها را شناسایی نمایید. به همین دلیل در ده روز ابتدایی کاملا رفتار و عادت های خود را تحت نظر داشته باشید و عادت های منفی خود را یادداشت نمایید. از طرفی در این ده روز می توانید عامل و ریشه اصلی بروز عادت بد خود را نیز شناسایی نمایید. تا بدانید که چه چیزهای می تواند زمینه ساز عادت های منفی در شما باشد.

  • روز یازدهم تا چهلم: تغییر عادت خود را به دیگران نیز بگویید

شاید در اواسط دوره اراده شما نسبت به شکست عادتهای کهنه سست شده باشد. در این صورت بهترین کار برای تقویت اراده و انگیزه بیان کردن این تغییرات در حضور دیگران است. شاید واقعا به تذکر اطرافیان برای بد بودن عادت خود و یا تایید آن ها برای تغییر عادت منفی خود نیاز داشته باشید. در این صورت صحبت کردن با اطرافیان در رابطه با تغییر عادت های منفی مانند یک اخطار عمل کرده و شما را نسبت به بد بودن عادتتان هوشیارتر می نماید. همین موضوع موجب می شود تا قرار ۶۷ روزه خود را فراموش نکنید و با قدرت به ادامه این راه بپردازید.

شکست عادتهای کهنه و شروعی تازه

  • روزهای چهل و یکم تا شصت و ششم: مراقبت محرک ها باشید

این مرحله سخت ترین مرحله شکست عادتهای کهنه است. زیرا محرک های زیادی در اطراف شما وجود خواهند داشت، که می توانند شما را از به پایان رساندن این مسیر منحرف نمایند. بنابراین مراقبت این محرک ها باشید و از عوامل به وجود آورنده عادت های بد خود دوری کنید. فراموش نکنید که دقیقا در جایی که انتظارش را ندارید، محرک های وسوسه کننده در مقابل شما ظاهر می شوند و شما را غافلگیر می نمایند. به همین دلیل در این بازه زمانی هوشیار باشید.

  • روز شصت و هفتم: به خودتان پاداش دهید

در صورتی که به روز ۶۷ ام رسیدید. توانسته اید عادت منفی خود را شکست دهید. بنابراین قطعا لایق پاداش هستید. به همین دلیل در این روز برای خود یک پاداش در نظر بگیرید. این پاداش می تواند یک جشن یا تفریح کوچک با دوستانتان باشد و یا اینکه برای خود هدیه مناسبی خریداری نمایید.

شکست عادتهای کهنه و شروعی تازه

توصیه های سکوی پرتاب برای شکست عادتهای کهنه

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که در این دوره ۶۷ روزه چه کارهایی باید انجام دهیم که در نهایت به شکست عادتهای کهنه منجر شود. در ادامه به مهم ترین و موثرترین توصیه ها و راهکارهای سکوی پرتاب برای شکست عادتهای کهنه خواهیم پرداخت.

  1. ابتدا عادت های خود را بشناسید

    برای اینکه بتوانید عادت های بد خود را بشناسید و آن ها را تغییر دهید. در ابتدا باید تمامی عادت های خوب و بد خود را بشناسید. سپس عادت های بدتان را تفکیک کنید و عوامل موثر در ایجاد آن ها را شناسایی نمایید. شاید برای شما این سوال ایجاد شود که چگونه می توان عادت های بد را شناسایی نمود. به طور مثال اگر دائما کار می کنید ولی همیشه بی پول هستید. به این معنا می باشد که شما فرد ولخرجی هستید. (ولخرجی= عادت بد) در صورتی که وقت آزاد دارید اما به هیچ کدام از کارهای مهم خود نمی رسید، به این معنا است که برای زندگی خود برنامه ریزی درستی ندارید. (عدم برنامه ریزی دقیق برای زندگی= عادت بد) و …

شکست عادتهای کهنه و شروعی تازه

  1. تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید

    در ادامه باید اراده و انگیزه خود را تقویت نمایید. فراموش نکنید که بهترین زمان برای شروع همین لحظه است. افرادی که دائما کارهای خود را به شنبه بعدی موکول می کنند، معمولا هرگز آن را انجام نمی دهند. بنابراین اگر قرار است کاری انجام دهید باید همین حالا اقدام کنید. برای شکست عادتهای کهنه نیز از همین لحظه که در حال خواندن این مقاله هستید شروع نمایید.

  2. محرک ها را بشناسید

    توجه داشته باشید که محرک ها اصلی ترین موانعی هستند که اجازه نمی دهند شما عادت های بد خود را از بین ببرید. بنابراین برای تغییر عادت های منفی نیاز دارید تا این محرک ها را به خوبی شناسایی نمایید. سپس از آن ها دوری کنید و یا آن ها را از بین ببرید.

  3. برنامه ریزی داشته باشید

    هدف گذاری برای زندگی و داشتن برنامه ریزی می تواند به شما کمک کند تا با انگیزه و اراده بیشتری برای شکست عادتهای کهنه خود تلاش نمایید. البته فراموش نکنید که برنامه ریزی به تنهایی کافی نیست. باید خود را موظف بدانید که از آن پیروی نمایید. به طور مثال می توانید دفترچه ای تهیه نمایید و عادت های بد خود را به همراه محرک آن ها یادداشت نمایید. سپس مدت زمان از بین بردن آن ها را مشخص کنید و به ترتیب شروع به شکست آن ها نمایید.

شکست عادتهای کهنه و شروعی تازه

  1. قوه تخیل خود را دست کم نگیرید

    امروزه قدرت ذهن و تجسم کردن اتفاقات مثبت برای اکثر جهانیان روشن شده است. به همین دلیل نمی تواند قدرت تصویرسازی را در شکست عادتهای کهنه نادیده گرفت. تجسم برطرف کردن عادت های منفی و جایگزین کردن عادت های مثبت می تواند حس بهتری به شما بدهد و انگیزه شما را برای تغییر عادت نیز افزایش دهد. بنابراین در آسان نمودن مسیر تغییر نیز بی تاثیر نخواهد بود.

  2. از خانواده و دوستان خود کمک بگیرید

    برای شکست عادتهای کهنه می توانید از دوستان و خانواده خود نیز کمک بگیرید. به طور مثال از اعضای خانواده خود بخواهید در صورتی که بیشتر از ساعت مد نظرتان خوابیدید، شما را بیدار کنند. یا از دوستانتان بخواهید در صورت مشاهده سیگار در دست شما، قرارتان برای تغییر عادت و اهمیت پایبندی به آن را به شما یادآوری نمایند.

شکست عادتهای کهنه و شروعی تازه

شناخت کتاب شکست عادتهای کهنه

کتاب ها نیز می توانند راهکارهای موثری برای شکست عادتهای کهنه به شما ارائه دهند. به طور مثال کتاب ” شکستن عادتهای کهنه” یا همان شکست عادتهای کهنه به نویسندگی دکتر جو دیسپنزا به طور کامل در رابطه با نحوه از بین بردن عادت های منفی و جایگزین نمودن عادت های مثبت نوشته شده است. به جرات می توان گفت که این کتاب می تواند دیدگاه شما را نسبت به دنیای اطرافتان و نحوه رفتار و عملکرد خودتان تغییر دهد. از طرفی شما را متقاعد خواهد ساخت که قدرت باور و اراده شما می تواند جهانتان را دگرگون سازد.

آشنایی با برخی فصل های کتاب

این کتاب دارای ۱۴ فصل است. که هر کدام از این فصل ها برای تقویت قدرت شما به منظور شکست عادتهای کهنه نگارش شده است. فصل اول می خواهد شما دانش شما را در رابطه با شناخت عادت ها و عوامل موثر در ایجاد آن ها افزایش دهد. در فصل بعدی به شما کمک می نماید تا بتوانید بر محیط غلبه کنید و محرک ها را از بین ببرید. در فصل سوم نیز غلبه بر بدنتان را به شما می آموزد.

فصل چهارم کتاب شکست عادتهای کهنه نیز به منظور آشنایی با راهکارهای غلبه بر زمان و یادگیری مهارت برنامه ریزی نگارش شده است. در فصل پنجم نیز می توانید بقا در برابر آفرینندگی را بیاموزید. از دیگر فصل های این کتاب می توان به مغز شما و مراقبه، بخش های مجزا مغز، شکاف، مراقبه و عرفان، گام برداشتن به سمت تقدیر نو، از بین بردن خاطره های قدیمی، ریشه کن کردن عادت های قدیمی، زیستن واقعیت جدید و … اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران