سبد خرید
افکار مزاحم

رهایی از افکار مزاحم

رهایی از افکار مزاحم:

در این مقاله می‌ خواهیم در رابطه با افکار مزاحم برای شما توضیح دهیم. همواره اگر ما در رابطه با افکارمان دارای تمرین باشیم، این افکار در اختیار ما هستند. در غیر اینصورت می توانند رها و آزاد باشند و به هر سمت و سویی که می‌خواهند حرکت کنند. رهایی از فکر های مزاحم بسیار سخت و دشوار است. لذا نیاز به به دست آوردن راه حل هایی دارد که شما بتوانید از شر افکار مزاحم تکراری خلاص شوید. اما در ادامه راهکار هایی را برای شما ذکر می کنیم تا بتوانید به توقف افکار مزاحم خود بپردازید. این راه حل هایی که در واقع می توانند باعث تغییر افکار مزاحم شوند، به شرح زیر می باشند:

اولین مرحله ای که برای این امر در نظر گرفته شده است و ما می توانیم به این اشاره کنیم که ابتدا فکر های مزاحم خود را شناسایی نماییم.

سپس در مرحله دوم به یاد بیاوریم که این افکار چه زمانی سراغ ما می آیند.

در مرحله سوم فکر های مزاحم و منفی خود را از افکار مثبت مجزا کنیم،

احساسی که بعد از این افکار داریم را  در مرحله چهارم شناسایی نماییم.

هر فردی برای کنترل افکار و حتی عادت های بد خود می ‌تواند از روش‌های خاصی استفاده کند. این روش‌ها را به خوبی شناسایی نمایید.

پس از این که به تجزیه تحلیل پرداختید، در مرحله ششم افکاری که در ذهنتان دارید را بازسازی نمایید.

در مرحله هفتم به خود بگویید که این تنها یک فکر است و نمی تواند به واقعیت تبدیل شود.

در مرحله هفتم یک نفس عمیق کشیده و سعی کنید که خود را آزاد و رها سازید.

بعد از آن می توانید در مرحله نهم واقعی بودن فکر خود را بسنجید.

در آخرین مرحله که در واقع مرحله مهمی می باشد، اگر شما به نتیجه نرسیده بودید. توانید با یک مشاور یا روانشناس صحبت کنید.

افکار مزاحم، روش ترک عادتها

 

بهترین روش ترک عادتها:

به طور کلی در طول روز افکار بسیار زیادی به سراغ ما می آیند. این افکار می توانند منفی یا مثبت باشند. از این رو شما با غربالگری این افکار می ‌توانید افکار مثبت را جایگزین فکر های مزاحم خود قرار دهید. اما این امر در رابطه با عادت بد و عادت ذهنی صدق نمی کند. روش های مختلفی وجود دارند که به عنوان روش ترک عادتها شناخته می شوند.

به راستی چگونه می توان به طرز ترک عادت های بد خود پرداخت؟ عادت بد ذهنی در واقع همانند دور کردن فکر های مزاحم امری دشوار می باشند. اما در اولین مرحله ما باید به شناخت عادت های بد خود بپردازیم. این عادت های بد شبیه ناخن جویدن و بدرفتاری کردن شما در مواقع خاص نیست، بلکه عادت های ذهنی کاملاً متفاوت با رفتارهای شما هستند. اینکه شما برای اطمینان از صحت یک موضوع چندین بار آن را چک می ‌کنید، یعنی دارای عادت بد ذهنی هستید و باید به ترک عادت بد ذهنی خود بپردازند.

افکار مزاحم، روش ترک عادتها

 

مثالی برای روش ترک عادتها:

برای مثال برخی از افراد زمانی که می ‌خواهند یک کار حساس مثل قفل کردن درب بعد از خارج شدن از منزل را انجام دهند، چندین بار آن را چک می کنند. این امر یک عادت بد ذهنی یا در واقع وسواسی ذهنی می باشد. پس از اینکه عادت های بد خود را شناسایی کردید، به آن ها غلبه کنید. لذا ممکن است شما در برخی از موارد پیروز شده و یا در برخی موارد شکست بخورید. اگر پیروز شدید به خود پاداش دهید.

این پاداش می تواند هر چیزی که موجب خوشحال شدن شما می شود، باشد. جالب است بدانید که برخی از افراد تصور می ‌کنند که هیچ عادت بدی ندارند. اما با گذشت زمان در می‌ یابند که عادت های بدی داشته اند که تنها تحمل و فکر کردن به آن ها باعث شده تا بتوانند به آن ها پی ببرند. پس با اندیشیدن به رفتار های خود می ‌توان عادت بد خود را شناسایی و به ترک آن پرداخت. ترک عادت های بد از فردی به فرد دیگر می تواند، متفاوت باشد. برای سهولت در این کار می ‌توانید با یک روانپزشک یا روانشناس مشورت کافی را داشته باشید.

اگر افراد بدانند که تفکرات و عادت های ذهنی شان تا چه حد می ‌تواند در اتفاقات افتاده پیش رویشان موثر باشد، هرگز به چیزهای بد فکر نمی ‌کنند. تنها کافی است که به تاثیر افکار مثبت در زندگی خود اعتقاد داشته باشید. بهترین روش ترک عادتها شناخت آن ها است.

افکار مزاحم، روش ترک عادتها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران