سبد خرید
شکست عادت های کهنه

ده قانون طلایی برای شکست عادت های کهنه

ده قانون۰۰ طلایی برای شکست عادت‌ های کهنه

اگر افراد به جای داشتن چشم‌اندازی از آینده، در حالتی قرار گرفته باشند که به ‌دست آوردن چیزهای مختلف نظیر خرید ماشین و خانه، بچه‌دار شدن، کار پیدا کردن، قبول شدن در کنکور، و غیره را عامل موفقیت و احساس خوب خود بدانند، در این‌جا می‌گوییم که آن‌ها در حالت “پیش‌فرض” قرار گرفته‌اند. از شکست عادت های کهنه غافل هستند و حتی به ذهن‌شان خطور نمی‌کند. این افراد منتظرند اتفاقی بیفتد تا آن‌ها را خوشحال و خوشبخت کند. آن‌ها معتقدند باید دنیای بیرون تغییر کند تا آن‌ها حس خوب را تجربه کنند.

حالت پیش‌فرض چیست؟ این حالت در واقع تمامی افکار، احساسات، و هیجاناتی است که فرد در زندگی روزمره تجربه می‌کند. روال عادی در یک زندگی معمولی در کتابهای دکتر جو دیسپنزا تحت عنوان “حالت پیش‌فرض” یا “اتوپایلوت” نامیده شده است. وقتی فرد در این حالت قرار دارد، به معنای واقعی کلمه، اراده‌ای برای تغییر، حتی در صورت تمایل صریح، ندارد. به گفته‌ی جو دیسپنزا برای رسیدن به سکوی پرتاب و موفقیت در زندگی، فرد باید بتواند از حالت اتوپایلوت خارج شود.

دکتر دیسپنزا در سمینارهای خود ده قانون طلایی را برای موفقیت در زندگی آموزش‌می‌دهد. در این مقاله این ده قانون را بررسی می‌کنیم.

قانون شماره یک – هویت خود را دریابید.

اینکه چطور فکر می‌کنید و چه احساسی دارید، هویت شما را تعیین می‌کند. بنابراین اگر صبح از خواب بیدار شوید و به صورت ناخودآگاه فکر شما به سمت مشکلات زندگی‌تان سوق داده شد.

جو دیسپنزا در اجلاس دانشگاه پندولوم دوبلین از شکست عادت های کهنه می‌گوید.

بدانید که این مشکلات آرشیوی از گذشته‌ی شما را با خود حمل می‌کنند. در نتیجه، شما به تمامی افراد، موضوعات، مکان‌ها و زمان‌های مختلفی که در گذشته احساسات شما را برانگیخته‌اند، وصل می‌شوید. شما در حالت “پیش‌فرض” قرار گرفته‌اید. ناگهان احساس ناراحتی، تلخی و ناامیدی در شما به وجود می‌آید. به دنبال گذشته هستید و آینده را مطابق با گذشته آشنا پیش‌بینی می‌کنید.

اگر به دنبال شکست عادت‌ های کهنه هستید، باید خلق کردن را تمرین کنید تا به هویت خود برسید. اگر با چشم‌اندازی در آینده تعریف نمی‌شوید، به این معنی است که گذشته را واقعی‌تر از آینده خود می‌دانید. شما عاشق گذشته هستید و به گذشته خود بیشتر از آینده اعتقاد دارید.

پیشنهاد ویژه سکوی پرتاب : کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه

قانون شماره دو قربانی‌شدن را نپذیرید.

دکتر جو دیسپنزا در مورد پاندمی کرونا می‌گوید: “یکی از چیزهایی که در مورد بیماری کرونا در همان لحظه‌ی اول به کارکنان و خانواده‌ام گفتم این بود که در این شرایط که جهان این‌گونه تغییر کرده است، من قربانی‌شدن را نمی‌پذیرم.”

شما زمانی قربانی می‌شوید که اجازه می‌دهید چیزی از محیط بیرون، کنترل احساس و تفکرتان را بدست بگیرد. هر چیزی که افکار و احساسات شما را کنترل ‌کند، باعث می‌شود شما قربانی آن چیز شوید. پس باید نسبت به شرایطی که در زندگی‌تان رخ می‌دهد قوی‌تر باشید. هر چیزی که توجه شما را به خود معطوف می‌کند، انرژی شما را خواهد گرفت. بنابراین شما نیروی زندگی و قدرت خود را به آن شرایط واگذار می‌کنید. توجه خود را از آن شرایط بردارید و از قربانی‌شدن خود جلوگیری کنید.

در مصاحبه با لوئیس شوز، دکتر جو تکنیک‌های شکست عادت های کهنه را آموزش می‌دهد.

قانون شماره سه – کار درونی را تمرین کنید.

تحقیقات دکتر جو دیسپنزا در مورد شکست عادت‌ های کهنه نشان می‌دهند که وقتی افراد ناامید و بی‌تاب هستند، یا در ترس شدید به سر می‌برند، سیستم ایمنی آن‌ها تضعیف ‌می‌شود. این وضعیت اضطراری، تمام انرژی فرد را صرف تهدیدی که از دنیای بیرونی متصور است می‌کند. در نتیجه نیرویی برای رشد درونی و ترمیم فرد باقی نمی‌ماند.

اینکه چطور می‌توانید در این شرایط انرژی خود را ذخیره و برای رشد درونی و تغییر ذهنیت خود بکار بگیرید، را در کتاب صوتی جو دیسپنزا می‌شنویم که این‌کار تنها با تمرین‌های درونی ممکن می‌شود. دکتر جو می‌گوید: “می‌دانیم که افراد می‌توانند سرنوشت ژنتیکی خود را تغییر دهند اگر فقط کار درونی را تمرین کنند. در واقع تمرکز بر خود تنها راهی است که فرد را به سکوی پرتاب برای موفقیت در زندگی سوق می‌دهد.”

تمرکز خود را از موضوع ترس و ناامیدی بردارید و باور داشته باشید که وضعیت درونی شما بزرگتر از دنیای بیرونی است.

قانون شماره چهار برای خود چشماندازی روشن تصور کنید.

هر چیزی که می‌بینید، بو می‌کنید، می‌چشید، حس می‌کنید، یا می‌شنوید تمام این حواس پنج‌گانه بر مغز شما تاثیر می‌گذارند. اگر به موضوعی فکر ‌کنید احساس‌تان شما را به محیط بیرونی متصل می‌کند. بنابراین اگر صبح از خواب بیدار می‌شوید و همان رفتارهای عادی زندگی را همانند روز قبل تجربه می‌کنید و در فرآیند تعریف‌کردنِ خود براساس چشم‌اندازی روشن در آینده نیستید، با سخت افزار قدیمی یا همان “حالت پیش‌فرض” یا “اتوپایلوت” در مغز خود سروکار دارید. در واقع مغز شما طوری سازماندهی شده است که همه چیزهایی را که از گذشته می‌دانید در آینده شما منعکس می‌کند.

چگونگی شکست عادت های کهنه را با کتاب صوتی جو دیسپنزا بشنوید.

تغییر یعنی بزرگتر از محیط خود فکر کردن، بزرگتر از شرایط دنیا و زندگی‌تان. دکتر جو دیسپنزا در مورد تغییر و شکست عادت‌ های کهنه در مورد بزرگان تاریخ عقیده دارد که آن‌ها نیز با چشم‌اندازی بسیار بزرگتر از آن‌چه در زمان خودشان وجود داشته تعریف می‌شدند.

قانون شماره پنج اطلاعات را فیلتر کنید.

یکی از چالش‌هایی که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند دریافت اطلاعات است. در حال حاضر تشخیص حقیقت بسیار سخت شده است. ما واقعیت را نمی‌دانیم. آیا آن اطلاعاتی که ما دریافت می‌کنیم از ما حمایت می‌کنند یا تنها سعی دارند ما را وادار به انتخاب کنند؟ بنابراین هشیار باشید که خود را در معرض چه نوع اطلاعاتی قرار ‌می‌دهید.

قانون شماره ششمراقبه و مدیتیشن را آغاز کنید.

تحقیقات جو دیسپنزا نشان می‌دهند که مدیتیشن میزان انرژی موجود در مغز را صدها برابر بیش از حد طبیعی بالا می‌برد. زمانی که فرد در نتیجه مراقبه احساساتش تغییر می‌کند، در واقع، از زنجیرهای گذشته رها می‌شود. و ژن‌های خود را بر چرخه سلامتی و تعادل تنظیم می‌کند.

قانون شماره هفتبدن خود را اهلی کنید.

اگر در مدیتیشن نشسته‌اید و بدن‌تان افکاری را به سمت شما پرتاب می‌کند که “هرگز تغییر نخواهید کرد” یا “این‌کار خیلی سخت است”، مراقبه را ترک نکنید. بلکه به بدن‌تان می‌گویید که اینجا و هرچند سخت خواهید نشست و به اندیشه‌های خود ادامه خواهید داد. هر بار که این کار را انجام می‌دهید یک پیروزی است. و شما یک قدم به سکوی پرتاب خود نزدیک‌تر می‌شوید.

جو دیسپنزا در مصاحبه با یکی از شبکه‌های خانگی شکست عادت های کهنه را تشریح می‌کند.

بدن شما مانند حیوانی است که باید اهلی شود. به نشستن ادامه دهید، به افکار خود فکر کنید و دائما تلقین کنید که جایی نخواهید رفت تا انرژی شما آزاد شود. دکتر دیسپنزا می‌گوید: “چیزی به نام مدیتیشن بد وجود ندارد. مدیتیشن در واقع غلبه بر خود است. با اهلی کردن بدن، بر خود و زندگی خود مسلط می‌شوید.” تحقیقات دکتر جو دیسپنزا نشان داده‌اند که مراقبه در صبح، موجب می‌شود تا مکالمات مغزی خود-تخریب‌کننده رو به خاموشی بروند و در مابقی روز نیز خاموش بمانند.

قانون شماره هشت – تلاش خود را پیروزمندانه ادامه دهید.

شما باید انرژی کمتری برای انجام عادت ‌ها و حفظ شرایط عاطفی خود صرف کنید. با رعایت این قانون ناگهان به انرژی آینده خود متصل می‌شوید.

زمانی که شروع به مراقبه می‌کنید درک بهتری از فرمول خودآگاهی پیدا خواهید کرد. پس از آن واکنش‌های شما تغییر می‌کنند. بدین معنا که در مقابل بازگشت به خودِ قبلی مقاومت می‌کنید. با انجام چندین مراقبه تجربه شما در مدیریت توجه و انرژی بهتر خواهد شد. دکتر دیسپنزا دراین‌باره می‌گوید: “من همیشه می‌گویم برایم مهم نیست که از اسب بیفتید، برایم زمانی مهم است که دوباره سوار اسب می‌شوید. گاهی اوقات مردم از اسب می‌افتند و از تلاش برای یافتن راه‌های رسیدن به موفقیت در زندگی دست می‌کشند. در صورتی که می‌بایست زمین خوردن خود را باور می‌کردند و به خود اجازه می‌دادند تا دوباره تلاش کنند.”

قانون شماره نه افکار خود را کنترل کنید.

اگر خود را نامحدود بدانید، احساس نامحدود‌بودن خواهید کرد.

سمینار آموزشی شکست عادت های کهنه

اگر باور دارید که افکار شما با سرنوشت شما ارتباط دارند، بدانید لحظه‌ای که به مشکلات خود فکر می‌کنید به گذشته فکر می‌کنید. لحظه‌ای که آن احساسات در درون شما به جریان می‌افتند، بدانید که نسبت به یک خاطره، یک تصویر، یک احساس، و یک محرک و پاسخ شرطی شده‌اید. اکنون بدن شما به‌ نحوی شرطی شده است که تفاوت بین تجربه زندگی واقعی و احساسی که پیدا کرده‌اید را نمی‌داند. با کنترل کردن افکار و بازگرداندن توجه از گذشته به حال و آینده به شکست عادت های کهنه خود کمک کنید.

قانون شماره ده- عادت ‌های محدودکننده خود را بشکنید.

زمانی‌که عادت ها و افکار خود-تخریب‌گر را تجربه می‌کنید متوجه خواهید شد که چقدر محدود و شرطی شده‌اید. هر زمان که متوجه تکرار عادتی می‌شوید از ادامه آن روند، خودداری کنید. به ایجاد انسجام بیشتر در افکار و باورهای خود ایمان داشته باشید. نشانه‌ها را دنبال کنید و دست از تلاش برای تغییر عادت ‌ها و باورهای خود برندارید.

به مرور زمان، از آنجایی که دیگر افکاری مرتبط با گذشته ندارید، لحظه‌ای را تجربه خواهید کرد که از شکست عادت‌ های کهنه نه تنها خسته نمی‌شوید بلکه می‌خواهید که این جادو به پایان نرسد. این حالت را حفظ کنید تا گذشته‌ای که در آن زندگی می‌کنید تبدیل به روال جدیدی شود.

اگر اهل مطالعه هستید برای یادگیری مهارت‌های شکست عادت های کهنه‌ پیشنهاد می‌کنیم خواندن کتاب شکست عادت های کهنه جو دیسپنزا را در اولویت قرار دهید. و اگر تصمیم به تغییر در افکار، عادت ها و احساسات خود را دارید و سرعت عمل برای شما مهم است، کتاب صوتی جو دیسپنزا می‌تواند همراه همیشگی شما در موقعیت‌های مختلف زمانی و مکانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران