سبد خرید
ترک عادت های بد

ترک عادت های بد در چند گام ساده

ترک عادت های بد چگونه ممکن می شود؟ عادت‌های بد مانند زالو هایی هستند که موفقیت های کوچک شما را از بین می برند و از رشد و پیشرفت تان جلوگیری می کنند. بسیاری از عادت های بد همچنین روی سلامت جسمی و روحی هم اثر گذار هستند؛ عادت های بد روی از بین رفتن وقت و توان شما در زندگی هم بسیار موثر هستند. از این رو ترک عادت های بد یک ضرورت است.

اما چرا ما هنوز هم عادت های بد فکری را رها نمی کنیم؟ آیا راهی هست که به واسطه آن بتوانیم آنها را ترک کنیم؟ چگونه؟ اگر اطلاعاتی در مورد نحوه شروع عادت ها و تغییر در افکار منفی داشته باشید تا حدی این پرسش ها برایتان چندان پر رنگ و حساس نیستند.

در صورتی که اطلاعاتی در این رابطه ندارید میتوانید تمرین کنید و روی ایجاد تغییرات در دنیای واقعی تمرکز کنید. شما می‌توانید رفتارهای بد خود را کنار بگذارید و با ترک عادت های بد فکری و رفتاری روی تغییر افکار و باورها و راه های تغییر افکار منفی تمرکز کنید.

عادت بد

شکل گیری عادات بد چگونه است؟ روش تغییر افکار چگونه است؟

استرس و عدم وجود حوصله شایع ترین دلیل شکل گیری عادت های منفی هستند و ترک عادت های بد را دشوار می کنند. اکثرا این عادت های منفی تنها راه مفیدی به نظر می رسند که در مقابل استرس یا اضطراب آنها را دنبال می کنیم.

هر رفتاری از جانب شما می تواند یک واکنش ساده به استرس و اضطراب باشد. شما می‌توانید راه‌های جدید و سالم را برای مقابله با استرس و خستگی پیدا کنید که برای ترک عادت های بد و تغییر افکار منفی مناسب هستند. البته گاهی اوقات استرس یا خستگی که در حقیقت ناشی از مسائل عمیق‌تر است. تغییر این مسائل می‌تواند دشوار باشد، چرا که مدت ها است در شما نهادینه شده اند. اگر در مورد ایجاد تغییراتی جدی هستید پس باید با خودتان صادق باشید.

یک نکته مهم در مورد ترک عادت های بد: شما عادت های بد را حذف نمی‌کنید، آنها را جایگزین می‌کنید.

تمام عادت هایی که در حال حاضر دارید از یک زمانی پایشان به زندگی تان باز شده است. هر چه که باشد، شما این عادت ها را در عین منفی بودن مفید تلقی می کنید حتی اگر برچسب بد بودن داشته باشند. بعضی اوقات انتخاب عادت های بد از روی اجبار برای کنار آمدن با شرایط یا تغییرات است که به شما دیکته می کند چه کاری را انجام دهید و چه عادت خوبی را رها کنید؛ مانند اعتیاد به سیگار. گاهی اوقات انتخاب عادت های بد به احساسات مربوط است؛ مانند زمانی که در رابطه‌ای که منطقی و سالم نیست، متعهد می مانید. بنابراین عادت بد شما یک روش دفاعی یا انتخابی برای کنار آمدن با یک شرایط یا باقی ماندن در یک حالت خاص برای عدم مواجهه با واقعیت است.

مزیت های عادات بد از عادت های مثبت کمتر هستند. برای همین به ترک عادت های بد نیاز داریم. چون عادت‌های بد به شما حس امنیت می دهند، در نتیجه از بین بردنشان بسیار مشکل است. (مثلا وقتی به کسی می‌گویید “عادت های بد رو ترک کن”، در اصل توصیه نادرستی به او کرده اید، زیرا کسی سریعا نمی تواند عادت بد را کنار بگذارد). وقتی عادت های بد خود را با یک عادت مشابه اما خوب جایگزین کنید، برخلاف توصیه ی «عادت بدت رو ترک کن» بهتر و سریعتر جواب می گیرید.

عادت بد

ترک عادت بد، چطور و چگونه؟

برای جایگزین کردن عادت های بد به جای خوب باید یک جایگزین مناسب بیابید. مثلا زمانی که نیاز به سیگار کشیدن پیدا می‌کنید، چکار خواهید کرد؟ (مثال: برای ترک عادت اعتیاد غالبا ورزش پیشنهاد می شود) وقتی در حین درس خواندن یا مطالعه دائم فکرتان به سمت چک کردن گوشی می رود چه خواهید کرد؟ (مثال: سعی کنید یک جمله یا یک متن انگیزشی بیابید و بخوانید تا برای درس خواندن ترغیب شوید). این موارد تنها نمونه های کوچکی هستند تا جایگزین مناسبی برای ترک عادت های بد خود بیابید.

یک پارتنر برای ترک عادت های بد خود پیدا کنید. وقتی یک پارتنر یا همراه برای ترک عادت های بد داشته باشید ترغیب می شوید تا برای عدم بروز خطا یا بد قول شدن در پیش او هم که شده ترک عادت های بد خود را پیگیری کنید و آنها را رها ننمایید. وقتی با یک نفر همراه می شوید احتمال رها کردن روند ترک عادت های بد و ترک یا تغییر افکار منفی به صفر میرسد. همچنین وقتی در کنار هم موفق می شوید، حس رضایت ۲ برابری را تجربه خواهید کرد.

با افراد مثبت اندیش و موفق در ارتباط باشید. در واقع کسانی که تمایل به ترقی و پیشرفت دارند. هرگز  قدرت پیدا کردن برخی از دوستان جدید و اطرافیان اثر گذار را دست‌کم نگیرید. دوستان جدید با فکر های تازه به شما کمک شایانی می کنند. ما در سکوی پرتاب، در تلاشیم تا دوست مثبتی برای شما باشیم تا بتوانید مسیر موفقیت را با ما هموار تر تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران