سبد خرید
اعتماد به نفس بالا

اعتماد به نفس بالا، پاداش غلبه بر نفس و خواسته های نا به جای عقل و ذهن شماست

اعتماد به نفس بالا، پاداش غلبه بر نفس

بسیاری گمان میکنند که داشتن اعتماد به نفس بالا، نتیجه زندگی در شرایطی بسیار ایده آل و ظاهری بسیار عالی است. اما بسیاری از شما افرادی را دیده اید که ظاهری بسیار زیبا یا زندگی بسیار مرفهی ندارند ولی دارای اعتماد به نفس بالا بوده و غلبه بر نفس قدرتمندی در برابر انواع هواهای نفسانی خود دارند.

تعریف اعتماد به نفس

دکتر جو دیسپنزا مولف کتاب ماورای طبیعی شدن، یکی از این افراد است. بر خلاف تصور بسیاری، جو دیسپنزا نه در شرایط مالی بدی زندگی میکرد و نه دارای خانواده بدی بوده است. ولی یک بار در زندگی خود، دچار سانحه رانندگی شد که پزشکان به طور کلی از راه رفتن او قطع امید کردند. ولی جو دیسپنزا با غلبه بر نفس ناامیدی خود، و با تکیه بر اعتماد به نفس بالایی که داشت و مطمئن بود میتواند دوباره بهبودی کامل یابد، پس از گذراندن یک جراحی بسیار سنگین و دوره درمان طولانی، اکنون میتواند به راحتی در روی پاهای خود راه برود. بسیاری از مردم با شنیدن این خبر در زندگی خود بسیار نا امید شده و به طور کلی اعتماد به نفس خود را از دست میدهند، ولی اگر شما نگاهی به کتاب ماورای طبیعی شدن دکتر جو دیسپنزا بیندازید و درباره زندگی او و این حادثه وحشتناک کمی مطالعه کنید، درخواهید یافت که آنقدر ها هم تصور میکنید، ضعیف نیستید. در واقع شما اصلا ضعیف نیستید.

اعتماد به نفس بالا

زنان با اعتماد به نفس بالا چه ویژگی هایی دارند؟

برخی از زنان فکر میکنند که تنها داشتن ظاهری بسیار زیبا و رسیدگی بیش از حد به ظاهر خود، میتواند اعتماد به نفس بالایی را در آن ها تقویت کند. درست است که ظاهری زیبا بسیار در افزایش اعتماد به نفس شما موثر است، ولی این را بدانید تا برخی از عادات اشتباه خود را تغییر دهید، و در یک کلام بر بسیاری از هواهای نفسانی خود چیره شوید. در کتاب ماورای طبیعی شدن، نقل قول جالبی است که خودتان را بپذیرید، همان گونه که هستید. در یک کلام، خودتان را بپذیرید با تمامی نواقص و ایرادات، آن ها را شکار کنید و بر آنها چیره شوید. اگر شما خشمگین می شوید و زود به هیجان می آیید، لازم است که حتما ابتدا دلیل آن را شناسایی کنید و سپس بر این نفس خشمگین چیره گردید. اعتماد به نفس پایین، بیشتر مواقع ناشی از عدم توجه به خود واقعی درون شما و انکار کردن هر چیزی است که متعلق به شخص شماست و در واقع شما را تعریف میکند.

زن با اعتماد به نفس بالا، بسیار موفق تر از تمامی اطرافیانش خواهد شد.

غلبه بر نفس و رهایی از هوای نفسانی

اگر گمان میکنید تنها با داشتن اعتماد به نفس بالا، می توانید بر مشکلات خود چیره شوید، اشتباه نکنید. غلبه بر نفس از مهم ترین مسیر های تکاملی است که هر فرد در زندگی خود باید آن را بپیماید. بسیاری از مشکلاتی که هم اکنون با آن ها درگیر هستید، به دلیل عدم توانایی در کنترل نفس و رهایی از هوای نفسانی است. در دین ما نیز بسیار بر این اصل، توجه خاصی شده است و در آیات بسیاری غلبه بر نفس در قرآن را چه در قالب توصیه وچه داستان میتوانیم ببینیم. به قولی دکتر جو دیسپنزا در کتاب ماورای طبیعی شدن سخن زیبایی میزند و آن این است که گمان نکنید، ماورای طبیعی شدن و به موفقیت رسیدن کاری دشوار و غیر ممکن است. ما موجوداتی چند بعدی هستیم و میتوانیم به راحتی با تکیه بر اعتماد به نفس بالا، خودباوری و غلبه بر نفس خود و باور به غلبه بر محدودیت هایی که خودمان ساخته ایم، زندگی سرشار از معجزه و موفقیت داشته باشیم.

پاداش مبارزه با نفس

حضرت علی علیه‌السلام میفرمایند: ” با شهوت و خواهش نفست جهادکن، بر غضبت چیره شو و با عادت‏های بد خود مخالفت کن تا نفست پاکیزه شود، عقلت کمال یابد و از پاداش پروردگارت بهره کامل ببری.”

از این سخن پیداست که کمترین پاداش مبارزه با نفس، کامل شدن عقل، پاکیزگی جسم و روح شما، افزایش اعتماد به نفس و رهایی از هرگونه باور محدود کننده است.

با نفس خود مقابله کنید تا ماورای خود را ببینید.

اگر کمی در جملات بالا اندیشه کنید و کتاب صوتی ماورای طبیعی شدن دکتر جو دیسپنزا، را مطالعه کنید، با شگفتی تمام میبینید که امروزه به چه میزان غلبه بر نفس منجر به ایجاد اعتماد به نفس بالا و رهایی از زندگی عادی و روزمرگی میشود. او به زیبایی هر چه تمام تر، مرزهای سنتی میان علم و عرفان و اخلاقیات و مذهب را برداشته و با مثال هایی شگفت انگیز در این کتاب صوتی جو دیسپنزا به شما نشان میدهد که به چه میزان تمامی این زمینه ها به هم و در نهایت به زندگی شما و سرنوشت شما مربوط میشود.

One comment

  1. جعفری مقدم

    بادرود وسپاس فراوان
    آفرین به دکترجودیسپنزا ممنو از اطلاع رسانی تان
    امید است مردم ایران زمین بر اعتماد بنفس خود فایع آیند تا ضعیف النفسان ارشاد بر حرمت زنان انگ نزنند تادرود دیگر بدرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران