سبد خرید
مراقبه روزانه

چگونگی و چرایی مراقبه روزانه

برای به دست آوردن بهترین نتیجه، ابتدا باید ۵ تا ۱۰ دقیقه مدیتیشن کنید. هنگامی که تجربه بیشتری کسب کردید، می توانید مدت مراقبه روزانه را به ۱۵ تا ۳۰ دقیقه افزایش دهید. کیفیت مراقبه مهمتر از مدت زمان آن است. سعی کنید به جای اینکه خود را به مدت زمان مراقبه محدود کنید، آرام باشید و آرام بمانید.

آیا تا به حال سعی کرده اید یک عادت جدید را انتخاب کنید یا یک مهارت جدید را به خود بیاموزید؟ احتمالاً در اوایل کار متوجه شدید که تمرین روزانه کلید موفقیت است. خوب، این برای مدیتیشن نیز صادق است.

شروع یک تمرین مدیتیشن روزانه می تواند سخت باشد، اما بیشتر مردم زمانی که متوجه مزایای متعدد آن میشوند، به انجامش رغبت پیدا میکنند.

مراقبه روزانه میتواند درون شما را مملو از حس های زیبا کند.

نکته ای که در مورد مراقبه روازنه وجود دارد این است که وقتی تمرین را به طور منظم و مداوم تکرار می کنیم، مزایای بیشتری را تجربه می کنیم.

مطالعات نشان داده است که در واقع، انجام تنها یک جلسه ۱۵ دقیقه ای مدیتیشن منجر به کاهش ۲۲ درصدی در سرگردانی ذهن شد. و چهار هفته استفاده روزانه از مراقبه منجر به افزایش ۱۴ درصدی در تمرکز شد. هنگامی که مدیتیشن می کنیم، می توانیم تمرکز و قدرت تصمیم گیری خود را افزایش دهیم و از احساس ترس و استرس خود بکاهیم. در نتیجه با تغییر اساسی در نحوه ارتباط با افکار و احساسات خود، می‌توانیم از شدت احساساتی که تمایل به تسخیر ما را دارند، کم کنیم. در نهایت احساس آرامش و تمرکز بیشتری را در زندگی خود تجربه کنیم.

دلایل کمی برای نادیده گرفتن فعالیت قدرتمند مدیتیشن وجود دارد. با این حال، دانستن اینکه چیزی برای شما خوب است، همیشه به انجام آن تبدیل نمی شود. شکاف بین دانش و کاربرد گاهی اوقات می تواند آنقدر گسترده باشد که نمی توان از آن عبور کرد. با این حال، چند قدم ساده وجود دارد که می تواند برای کمک به شروع و حفظ یک تمرین مراقبه سالم برداشته شود.

بررسی جامع مراقبه یا مدیتیشن

  1. فقط به ۲ دقیقه در روز متعهد شوید. اگر می خواهید این عادت باقی بماند، به سادگی شروع کنید. اگر احساس خوبی در مورد آن دارید، می توانید آن را به مدت ۵ دقیقه انجام دهید.
  2. نه یک زمان دقیق از روز، بلکه یک زمان کلی را انتخاب کنید.
  3. یک مکان آرام پیدا کنید. صبح زود زمان خوبی است. قبل از اینکه دیگران در خانه شما بیدار باشند و سر و صدای زیادی ایجاد کنند، مراقبه روزانه را شروع کنید. حتی ممکن است مکانی در پارک یا ساحل یا مکان آرامش‌بخش دیگری نیز مناسب باشد.
  4. راحت بنشینید. در مورد نحوه نشستن، لباسی که میپوشید، روی چه چیزی می نشینید و غیره حساس نباشید. اگر نشستن روی زمین ناراحت کننده است، می توانید روی صندلی یا کاناپه بنشینید.
  5. روی نفس خود تمرکز کنید. در حین نفس کشیدن، نفس خود را از سوراخ های بینی، سپس به گلو و سپس به داخل ریه ها و شکم بفرستید. این روند را برای چند دقیقه ای که مدیتیشن می کنید تکرار کنید.

مدیتیشن روزانه همچنین باعث بهبود عملکرد ما میشود.

۹ دلیل علمی برای انجام مراقبه روزانه

همه ما به طور منظم با نوعی استرس مقابله می کنیم. بر اساس نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۱۷، ۷۹ درصد از آمریکایی ها گاهی اوقات یا مکررا در طول روز احساس استرس می کنند. نادیده گرفتن این استرس می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامت، روانی و جسمی شود. همچنین می تواند منجر به فرسودگی شغلی در محل کار شود.

کارهای زیادی هست که می توانید برای کاهش استرس انجام دهید. یکی از روش هایی که در چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است مدیتیشن است.

در اینجا ۹ دلیل علمی وجود دارد که باید مدیتیشن را به صورت روزانه شروع کنید:

ایمنی را تقویت می کند.

ثابت شده است که مدیتیشن منظم به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کند. محققان دریافتند که مدیتیشن فعالیت الکتریکی در سمت چپ مغز را افزایش می دهد که مسئول سیستم ایمنی بدن شما است. همچنین مشخص شد کسانی که مدیتیشن می کنند تعداد آنتی بادی های بیشتری در خون خود دارند که به مبارزه با بیماری کمک می کند.

درد را کاهش می دهد.

اگر از سردردهای مزمن رنج می برید، مراقبه روزانه می تواند کمک کننده باشد! دانشمندان رابطه ای بین مدیتیشن ذهن آگاهی و تسکین درد یافته اند. در حالی که دلیل دقیق این امر هنوز تا حدودی نامشخص است، بسیاری از کارشناسان بهداشت مدیتیشن منظم را علاوه بر درمان‌های پزشکی برای دردهای مزمن توصیه می‌کنند.

خلاقیت را تقویت می کند.

آیا می خواهید در کار احساس خلاقیت بیشتری داشته باشید؟ مدیتیشن را شروع کنید! مطالعات نشان می دهد که مراقبه روزانه می تواند تفکر خلاق و حل مسئله را تشویق کند. مدیتیشن همچنین به ما کمک می کند تا احساسات خود را از کارمان جدا کنیم. این امر به ما کمک می کند واضح تر فکر کنیم و ایده های جدید را توسعه دهیم.

فشار خون را کاهش می دهد.

در حالی که این مورد کمی جای بحث دارد، اکثر کارشناسان موافقند که مدیتیشن می‌تواند راه خوبی برای کمک به کاهش فشار خون علاوه بر درمان پزشکی، رژیم غذایی سالم و ورزش باشد. در حالی که مدیتیشن ممکن است مستقیماً باعث کاهش فشار خون شما نشود، اما این تمرین به مبارزه با استرس و اضطراب کمک می کند.

کتاب صوتی ماورای طبیعی شدن اثر دکتر جو دیسپنزا

اضطراب را کاهش می دهد.

مدیتیشن فواید ضد اضطراب قدرتمندی دارد. یکی از دلایل اصلی مدیتیشن این است که به آرام کردن یک ذهن پر سر و صدا و بیش فعال کمک میکند. مراقبه روزانه به ما اجازه می دهد تا از افکار مسابقه ای(مقایسه ای) که اغلب اضطراب به همراه دارد فاصله بگیریم. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که مدیتیشن می تواند اضطراب را تقریبا ۴۰٪ کاهش دهد.

بهره وری را افزایش می دهد.

مدیتیشن روزانه می تواند به شما در عملکرد بهتر در محل کار کمک کند! تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن به افزایش تمرکز و توجه شما کمک می کند و توانایی شما را در انجام چند کار بهبود می بخشد. مدیتیشن به پاکسازی ذهن و تمرکز بر لحظه حال کمک می کند  که به شما بهره وری زیادی می دهد.

خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که مدیتیشن روزانه ممکن است بتواند به درمان علائم افسردگی یا کاهش خطر افسردگی کمک کند. این به این دلیل است که مدیتیشن به مبارزه با استرس و اضطراب کمک می کند، که هر دو محرک اصلی افسردگی هستند.

رفاه اجتماعی را بهبود می بخشد.

نشان داده شده است که مدیتیشن به افراد کمک می کند تا روابط بهتری ایجاد کنند. مدیتیشن به ما می آموزد که چگونه در لحظه حضور بیشتری داشته باشیم که برای روابط بسیار مفید است. یک مطالعه همچنین نشان داد که مدیتیشن منظم با خنده، همدلی و اجتماعی بودنِ بیشتر در ارتباط است.

هوش هیجانی را تقویت می کند.

بسیاری از ما در درک احساساتمان مشکل داریم. مدیتیشن ذهن آگاهی به ما آموزش می دهد که چگونه از احساسات و عواطف خود آگاه باشیم و چگونه آنها را بهتر پردازش کنیم. تمرین مدیتیشن نحوه تفکر شما را تغییر می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید که احساسات خود را بدون نیاز به عمل کردن بر اساس آنها درک کنید.

مراقبه روزانه باعث درک بهتر احساسات ما میشود.

سخن نهایی

در حالی که مدیتیشن یک راه حل جادویی برای همه مشکلات سلامتی نیست، اما وقتی با سایر عادات سالم ترکیب شود، قطعا می تواند به شما کمک کند تا احساس سلامتی، شادی و بهره وری بیشتری داشته باشید. اگر قبلا هرگز مدیتیشن نکرده اید، به طور آهسته و پیوسته مراقبه روزانه را شروع کنید. همچنین می توانید یکی از بسیاری از کتب مدیتیشن را برای دستورالعمل های گام به گام دانلود کنید تا به شما در ایجاد عادت جدید کمک کند. یکی از کتاب های معروف در این زمینه، کتاب صوتی ماورای طبیعی شدن، اثر دکتر جو است. کمی عشق و آرامش به خود بدهید و امروز مدیتیشن کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران