سبد خرید
چاکرای گلو یا چاکرای پنجم

چاکرای گلو | پاکسازی و فعال سازی چاکرای گلو

پنجمین چاکرا، چاکرای گلو می‌باشد که معروف به مرکز ارتباطات است، چاکرای گلو در سطح گلو و ما بین گردن و حنجره قرار دارد. رنگ آن آبی می‌باشد و به معنای جاودانگی، اخلاص و الهامات می‌باشد. رنگ آبی چاکرای گلو روی بیماری های گرفتگی گلو و ناراحتی های عصبی تأثیر گذار است.

خصوصیات چاکرای گلو :

همانطور که گفتیم رنگ چاکرای گلو، آبی نیلوفری می‌باشد که گاها به نقره ای یا آبی مایل به سبز تغییر رنگ میدهد.
عنصر وابسته به آن : صدا می‌باشد (از طریق گلو، صدا به هوا انتقال یافته و ارتعاشات آن در کل بدن بخصوص در گوش احساس می‌شود و این چاکرا از مهمترین ابزار ارتباطی می‌باشد)
حس مربوطه: شنوایی 
سمبل (نشانه آن) : لوتوس ۱۶ پر(دایره ای با ۱۶گلبرگ)
اساس اصلی آن : طنین هستی 
سیاره های وابسته : مریخ، کیوان، ونوس، اورانوس
یوگا : مانترا یوگا

قسمت های وابسته به چاکرای گلو :

گردن، گلو، آرواره ها، گوش ها، نادی، لبه بالایی ریه ها، مری و بازو ها،  صداهای برونشی . همچنین چاکرای گلو وابسته به غده ی تیروئید می‌باشد و این غده نقش مهمی در رشد استخوان ها و اندام های درونی مان دارد، غده تیروئید موجب تعادل رشد معنوی و فیزیکی درون بدن ما می‌شود و از طریق متابولیسم رفتارمان را تنظیم می‌کند، همچنین باعث سرعت تبدیل خون به انرژی و مصرف این انرژی می‌شود علاوه بر این، متابولیسم ید در بدن را کنترل می‌کند و کلسیم خون و بافت ها را متعادل نگه می‌دارد.

در کتاب صوتی ماورای طبیعی شدن، دکتر جو دیسپنزا مطالبی شگفت انگیز ارایه کرده اند که میتواند در پاکسازی و فعال کردن چاکرا ها زمینه اطلاعات بیشتری برایتان فراهم کند.

چاکرای گلو

 

در صورت مسدود بودن نامتعادل بودن چاکرای گلو :

در صورت انسداد، گرفتگی و نامتعادل بودن چاکرای گلو موجبات احساس عدم امنیت، ترس، درون‌گرایی، پرحرفی و پرخاشگری کلامی و…. بوجود می‌آید و باعث بروز ناهنجاری‌های دیگری از جمله موارد زیر می‌گردد:
_ دمدمی مزاج بودن
_ عصبانیت و درنده ی خوی خویش شدن
_ رفتارهای ضد اجتماعی
_ بی حوصلگی و کم طاقتی
_ استبداد طلبی
_ تنبلی و راحت طلبی
_ تعصب بیش از حد
_ عدم قدرت توانایی ارتباط با دیگران
_ فراموش کردن جملات در هنگام استرس
_ غرور و تکبر زیاد
_ طعنه زدن
_ گمراهی
_ عدم جرأت دفاع از حق خود
_ لکنت و تپق زدن در صحبت کردن
_ استفاده از جملات پراکنده و غیر مرتبط در گفتگو
_ خجالتی بودن

اگر چاکرای گلو بدرستی کار نکند:

اگر چاکرای گلو بدرستی کار نکند و نامتعادل یا مسدود باشد باعث می‌شود کلمامتان سرد و خشن و بسیار جدی و بی ادبانه باشد و همچنین تن صدایتان بلند می‌شود و کلامتان فاقد معنای عمیق می‌شود.

کم کاری و نا متعادل بودن چاکرای گلو باعث خجالتی بودن، ساکت بودن و درون گرایی می‌شود و از این رو ممکن است افرادی به قصد سو استفاده با قدرت بیانشان آن‌ها را گول بزنند یا سربه سرشان بگذارند. همینطور ناهماهنگی چاکرای گلو باعث میشود بیشتر در مورد مسائل کم اهمیت زندگی صحبت کنید. اگر انسداد انرژی درون چاکرای گلو باشد می‌تواند مانع ارتباط ذهن و بدن شود یا اینکه در ابراز احساساتتان شما را دچار مشکل کند.

چاکرای گلو

اگر چاکرای گلو متعادل و باز باشد :

اگر چاکرای گلو کاملاً باز و متعادل باشد، میتوانید آزادانه و بدون هیچ ترسی افکار و احساسات خودتان را ابراز کنید و همچنین نقاط ضعف و قوتتان را آشکار کنید. همینطور میتوانید کاملاً ساکت بمانید و از صمیم قلب به دیگران گوش کنید و مسائل را بهتر درک کنید. باز بودن چاکرای گلو باعث می‌شود گفتاری خلاق، پر شور و در عین حال کاملاً واضح داشته باشید.

در صورت مواجه شدن با مشکل یا مخالفتی براحتی می‌توانید تصمیم گیری کنید همچنین براحتی اختیار نه گفتن را دارید و هیچ کس نمی‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد یا اینکه فریبتان دهد. بنابراین آزاد از تعصبات و دارای صعه صبر برای دریافت حقایق باز هستید یعنی میتوانید از راه هدایت درونی راه درست را پیش بگیرید و رهبر زندگیتان باشید و به علت استقلال درونی و ابراز آزادانه، سروری، احساس موفقیت و استحکام شخصیت در شما به وجود می‌آید.

چاکرای گلو

جو دیسپنزا در کتاب صوتی ماورای طبیعی شدن موضوعات چاکراها، عملکرد و فعال کردن آن‌ها و مواردی چون شهود و… را بیشتر برایتان توضیح می‌دهد، اگر سلامتی و پیشرفتتان برایتان مهم است از این صفحه دیدن کنید.

پاکسازی و باز کردن چاکرای گلو :

همانطور که میدانید هر کدام از هفت چاکرای بدن انسان رنگی مخصوص به خود دارد مثلاً رنگ چاکرای اول (چاکرای ریشه)، قرمز و رنگ چاکرای چهارم (چاکرای قلب) سبز می باشد. رنگ چاکرای گلو همانطور که میدانید آبی است. این رنگ آرامش بخش برای سلامتی و پاکسازی کاربرد دارد و استرس های جسمی و روحی را که به علت عدم تعادل چاکرای گلو همراه آن است را کاهش می‌دهد.
برای پاکسازی چاکرای گلو میتوانید با نگاه کردن به پهنای آسمان، انعکاس آسمان در آب و امواج آرام زمینه‌ی پاکسازی و باز نمودن این چاکرا را فراهم کنید، همچنین میتوانید برای جذب کامل رنگ آبی آسمان، روی زمین دراز بکشید و ریلکس کنید سپس وجودتان را به پهنای بی نهایت آسمان باز کنید تا پاکسازی عمیق صورت بگیرد.

پاکسازی و بازکردن چاکرای گلو

راه های فعال کردن چاکرای گلو :

با انجام تمارینی که در ادامه ذکر شده خیلی زود می‌توانید چاکرای گلوی خود را فعال کنید.
۱. آواز خواندن _ یکی از تمرینات مؤثر در باز کردن چاکرای پنجم، تمرکز بر تمرینات مبتنی بر حرف زدن، آواز خواندن و باز کردن صدا می‌باشد بنابراین آواز بخوانید تا تأثیرش را در چاکرای گلویتان ببینید.
۲ . موسیقی درمانی _ یکی دیگر از راه های فعال شدن چاکرای گلو، استفاده از موسیقی های مراقبه یا مانترایی که احساس خوشایندی به شما می‌دهد می‌باشد. همینطور میتوانید از مانترای چاکرای گلو و موسیقی هایی با فرکانس ۱۹۲هرتز گوش دهید.

۳ . نوشتن خاطرات روزانه _ با نوشتن خاطراتی که در طی روز برایتان پیش آمده در واقع حقایق وجودتان را بیان می‌کنید و این روش یکی از بهترین ابزارها برای باز شدن و فعال نمودن چاکرای گلو می‌باشد. هیچ چیز برتر از این نیست که ما به درک بیشتری از خود برسیم زیرا راحت تر می‌توانیم خواسته هایمان را بیان کرده و کمک فراوانی به چاکرای گلویمان کنیم.

«پذیرش احساسات، گفتن حقیقت و کلام حقیقی و قابل فهم ، هدیه این چاکرا به شما می‌باشد»

۴ . نقاشی کردن _ یکی دیگر از راه های به تعادل رسیدن چاکرای گلو، نقاشی کشیدن است، همینطور میتوانید سفالگری و کارهای هنری بیشتری انجام دهید.
۵ . بیان احساسات _ برای متعادل شدن چاکرای گلو، باید بتوانید احساساتتان را بیان. نباید بترسید بلکه باید به احساساتتان بها بدهید و آن‌ها را سرکوب نکنید، می‌توانید در ابتدا با نوشتن احساسات خود شروع کنید همینطور احساسی که نسبت به اطرافیانتان دارید را به آن‌ها بگویید.
۶ . در صحبت کردن بی تعارف باشید _ سعی کنید در جمع واضح و شفاف سخن بگویید و نظراتتان را بیان کنید. از حرف زدن در جمع و داشتن نظری متفاوت از دیگران نترسید.بهتر است این موضوع را درک کنید که هیچ یک از انگشتان دستمان شبیه به هم نیستند بنابراین هر شخصی می‌تواند نظری متفاوت داشته باشد و ما باید به نظر دیگران احترام بگذاریم.
۷ . تغذیه درمانی سالم _ روانشناسان معتقدند چاکرای گلو از رنگ آبی انرژی میگیرد و چون رنگ آبی موجب تقویت چاکرای گلو می‌باشد بهتر است از خوراکی ها و میوه های آبی رنگ مثل؛ توت آبی، زغال اخته یا بلوبری، و همچنین میوه های که در طبیعت یافت می‌شود مثل؛ انگورها، آلو سیاه و… استفاده کنیم.
همچنین پوشیدن لباس های آبی رنگ یا دکوراسیون آبی در متعادل بودن چاکرای گلو نقش مهمی ایفا می‌کنند.

راه های فعال کردن چاکرای گلو
۸ . آب خوردن _ مصرف آب و مایعات در طول روز به میزان کافی نقش تأثیرگذاری بر چاکرای گلو خواهد داشت.
۹ . رایحه درمانی _ رایحه تند مریم گلی امواج شفا را به طرف مرکز تکلم میفرستد و رایحه اکالیپتوس باعث میشود چاکرای گلو متعادل و سالم شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران