سبد خرید
مراقبه پیاده روی

مراقبه پیاده روی یا پیاده روی آگاهانه

را رفتن با مراقبه در بودیسم ریشه دارد و می تواند به عنوان بخشی از یک عمل ذهن آگاهی مورد استفاده قرار بگیرد، مراقبه پیاده روی می‌تواند در متعادل بودن و احساس خوب داشتن و آگاهی داشتن نسبت به خودتان، افکارتان و محیط نقش بسزایی برایتان ایفا کند. راه های بسیاری وجود دارد تا بتوانید آرامشی مطلق به خودتان هدیه بدهید که مراقبه پیاده روی یکی از آن ها می‌باشد.

مراقبه پیاده‌ روی باعث می شود تمام افکار منفی و استرس ها و نگرانی ها از ذهن شما پاک شود و شما را به آرامشی لایتناهی می‌رساند بنابراین میتوانید با مراقبه پیاده‌ روی از لحظات حال خود لذت ببرید. این مراقبه به ما کمک می‌کند نسبت به خودمان آگاهی بیشتری پیدا کنیم و با تمرکز به ساتوری (گشودن جهانی نو) به آرامش جسمی و روحی و پاک کردن ذهن برسیم.

روش مراقبه پیاده روی آگاهانه:

برای انجام دادن مراقبه پیاده روی (پیاده‌ روی آگاهانه‌) ابتدا باید به یک حالت مناسب بایستید و احساس کنید تمام وزنتان به زمین منتقل شده و احساس کنید سبک شده اید، اکنون باید تعادل خودتان را حفظ کنید و صاف بایستید، سپس راه بروید. نیازی نیست نوع قدم زدن خود را تغییر دهیم بلکه باید از اینکه چگونه راه می‌رویم آگاهی پیدا کنیم.

بنابراین همانطور که قدم می‌زنید نسبت به تمام بدن خود آگاه باشید یعنی باید از عملکرد نوک انگشتان پایتان گرفته تا مچ پاها، زانو ها، ران و… تا گردن و سر و ذهن خود آگاهی داشته باشید و باید به تمام واکنشات این قسمت ها در حین مراقبه پیاده روی خودم توجه و تمرکز کنید که چگونه یکدیگر را نگه می‌دارند و وقتی که احساس کردید به ذهن و بدن خود آگاهی پیدا کرده اید به آرامی پیاده‌روی خود را خاتمه دهید.

در کتاب صوتی ماورای طبیعی شدن روش های مراقبه را آموزش می دهد

برای اینکه یک مراقبه پیاده روی آگاهانه انجام دهید باید باید تمرکزتان روی اندام‌های بدنتان باشد، اگر احساس کردید قسمتی از بدنتان خوب کار نمی‌کند یا حس بدی به شما می‌دهد آرامش خود را حفظ کنید و جملات تأکیدی تکرار کنید.

فواید مراقبه پیاده روی

مزایای مراقبه پیاده روی آگاهانه:

  1.  جریان خون را افزایش می‌دهد، بنابراین به افرادی که کم تحرک هستند پیشنهاد می‌شود مراقبه پیاده روی را انجام دهند زیرا برای افزایش گردش خون و بالا رفتن سطح انرژی به شما کمک می‌کند.
  2. باعث هضم بهتر غذا می‌شود. همانطور که میدانید پیاده ‌روی کمی بعد از غذا خوردن بهترین روش برای هضم غذا می‌باشد به خصوص اگر احساس سنگینی می‌کنید این روش فوق العاده مؤثر است.
  3. کاهش اضطراب و استرس، اگر به دنبال کاهش استرس و اضطراب خود هستید حتماً مراقبه پیاده روی انجام دهید.
  4. با مراقبه پیاده روی قند خون و گردش خون خود را بهبود ببخشید.
  5.  افسردگی را کاهش میدهد.
  6. بهبود وضعیت سلامت جسمی، در صورت امکان در طبیعت قدم بزنید (پارک، باغ و…) زیرا به وضعیت سلامت شما کمک قابل توجهی می‌کند و احساستان را متعادل می‌کند
  7. کیفیت خوابتان را بهبود می‌بخشد.
  8. مراقبه پیاده روی ، ورزش کردن و پیاده روی را برایتان لذت بخش می‌کند.
  9. کمک به طرز راه رفتن و تعادلات بدنی
  10. افزایش خلاقیت

حتما بخوانید: پاکسازی چاکراها | چاکرا چیست | پاکسازی ۷ چاکرا | بازکردن چاکرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران