سبد خرید
موفقیت

مدیتیشن، راز موفقیت ما

افراد موفق می‌دانند که ویژگی‌ها، رفتارها و اقداماتی وجود دارد که باید برای موفقیت انجام دهند. راز موفقیت این است که همه چیزهایی را که مانع شما می شوند، مانند اهمال کاری، منفی نگری و ترس از شکست، رها کنید و در عوض از عادات سالم و سازنده استفاده کنید. در این مطلب می خواهیم به کلید دستیابی به رمز و راز موفقیت، یعنی مدیتیشن بپردازیم.

مدیتیشن چیست؟

مدیتیشن، با توجه به معنای معنوی این اصطلاح، فرآیندی از ذهن نیست، بلکه از روح است. دو مرحله را طی می کند: مرحله مقدماتی، که می توان آن را تمرکز تعریف کرد و مرحله نهایی، که می توان آن را تفکر نامید.

زیبایی مدیتیشن این است که فواید آن می تواند بسیار گسترده باشد و به تقویت یادگیری، فرو نشاندن اضطراب و کاهش احساسات منفی کمک کند.

چه روابط خانوادگی، دوستی، فعالیت های روزانه یا هر زمینه دیگری، استفاده از هوشیاری شما از طریق مدیتیشن می تواند اولین قدم برای موفقیت در هر هدفی باشد. ذهن‌آگاهی توانایی اولیه انسان برای حضور کامل، آگاهی از جایی که هستیم، است. در حالی که ذهن آگاهی ذاتی است، می توان آن را از طریق تکنیک های اثبات شده، به ویژه مدیتیشن پرورش داد. مکث هایی که وارد زندگی روزمره می کنیم و ادغام تمرین مدیتیشن با سایر فعالیت‌ها بسیار موثر است.

آنچه باید درباره مدیتیشن جذب انرژی مثبت بدانیم.

چند مثال برای درک بهتر مطلب

در مصاحبه ای با هاروارد بیزینس ریویو، آلاک واسا گفت: زمانی که یک معامله گر در گلدمن ساکس بود، شروع به مدیتیشن کرد. همچنین بیان کرد که چگونه تمرکز حواس به او کمک کرده تا در حالت وحشت، خونسردی خود را حفظ کند:

مدیتیشن ذهن آگاهی ممکن است به بهبود اثربخشی یادگیری، حافظه، توجه و مبارزه با افسردگی کمک کند. مطالعات زیادی در مورد اثربخشی مدیتیشن در آموزش رهبری انجام شده است.

افراد موفق دیگری در مورد تجربیات خود در مورد مدیتیشن و اینکه چگونه به حرفه آنها کمک کرده است، صحبت کرده اند.

برای مثال مایکل جردن، ستاره NBA یکی دیگر از افرادی است که از تمرین های مراقبه یا مدیتیشن استفاده می کند. جردن پس از بازگشت به بسکتبال پس از مرگ پدرش ذهن آگاهی را آموخت. مربی او در شیکاگو بولز، فیل جکسون، بسکتبالیست سابق و متخصص استرس جورج مامفورد را به خدمت گرفت تا تیم را در تمرینات تمرکز حواس هدایت کند.

حتما ببینید : کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه

تمرین مراقبه مایکل جردن.

در مثالی دیگر، باید از مارک بنیوف، رئیس هیئت مدیره، موسس و یکی از مدیران عامل Salesforce نام برد. مارک بنیوف زمانی که مدیر اجرایی اوراکل بود، مراقبه را کشف کرد.

مدیتیشن و یافتن راز موفقیت با آن

تمرین عمیق اندیشیدن یا تمرکز ذهن برای مدتی مدیتیشن است. مدیتیشن که ریشه عمیقی در فرهنگ های باستانی دارد، در مذاهب و فرهنگ های سراسر جهان انجام می شود.

  1.  فرصت های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

موفقیت در هر جنبه ای از زندگی ما توسط سیستم های اعتقادی محدود خودمان، محصور می شود. ما یک منطقه راحتی در اطراف سیستم اعتقادی خود ایجاد می کنیم و تمایل داریم در آن بمانیم. اما مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا به سمت یک فرآیند تغییر حرکت کنید تا بتوانید یک سیستم اعتقادی جدید ایجاد کنید که به شما اعتماد به نفس می‌دهد تا از منطقه راحتی خود خارج شوید.

وقتی خودتان و ماهیت درونی خود را بشناسید، ناشناخته ها کمتر ترسناک می شوند. اگر به تمرین مراقبه خود متعهد هستید، در واقع می توانید همه چیز را به منطقه راحتی خود بیاورید. هیچ چیز غیرممکن نیست، زمانی که خود را بشناسید. اینگونه راز موفقیت را کشف خواهید کرد و به سمت موفقیت گام بر می دارید.

بررسی جامع مراقبه یا مدیتیشن

  1. مدیتیشن به شما کمک می کند قدم اول را بردارید.

اولین قدم در هر فرآیندی مهمترین مرحله است. از این گذشته، اکثر مردم نمی دانند اولین قدم واقعا چیست. اولین قدم این است که هدف خود را بشناسید. بنابراین برای برداشتن آن، باید بدانید که آن گام را در کدام جهت بر می دارید.

نشستن در سکوت مدیتیشن می تواند موفقیت شما را با ایجاد احساس شادی روزانه افزایش دهد.

سریعترین راه برای شفافیت ذهن، مدیتیشن است. مدیتیشن شما را با هسته درونی، انرژی و آگاهی تان مرتبط می کند. این موضوع یک تصویر مشخص از اینکه شما چه کسی هستید و چه چیزی است که از ته دل می خواهید، به ارمغان می آورد. همچنین برای هر جنبه ای از زندگی شما (کار، خانواده، سلامت) صادق است و به نوبه خود به شما اجازه می دهد اولین قدم را بردارید. ناگهان، شما این توانایی را پیدا می کنید که هدف، مسیر و مقصد خود را ترسیم کنید. وقتی آن را در جای خود دارید، موفقیت از آن شماست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نقشه ای را که ترسیم کرده اید دنبال کنید.

  1. مراقبه به خودی خود یک موفقیت است.

مدیتیشن چیزی است که به هیچ هدفی وابسته نیست زیرا شکستی وجود ندارد. فقط موفقیت وجود دارد. هرچه بیشتر موفق شوید، تکرار این فرآیند در زمینه های دیگر آسان تر می شود. فرض کنید مدیتیشن را با این هدف شروع کرده اید که استرس کمتری در زندگی خود داشته باشید. شما به آن خواهید رسید، اما بسیاری از مزایای جانبی دیگر وجود دارد که می توانید با آنچه در ابتدا می خواستید کنار بیایید. همچنین آرامش بیشتر، ذهنی شفاف تر، انرژی بیشتر، مهربانی بیشتر، عشق بیشتر را تجربه خواهید کرد. وقتی مدیتیشن می‌کنید، با طبیعت هسته درونی خود ارتباط برقرار می‌کنید که شامل همه این ویژگی‌ها است، و شکوفا می‌شوند، خواه شما عمداً در تلاش برای رسیدن به آنها باشید یا نه.

نکاتی درباره مدیتیشن که نمی‌دانستید

تمرین مراقبه ذهن‌آگاه می‌تواند شما را تشویق کند که استرس خود را رها کنید.

سخن نهایی

احساسات منفی را شناسایی کنیم و سپس به کنترل آنها بپردازیم.

آرامش درونی باید همراه با عشق پرورش داده شود و برنامه منظم مراقبه روزانه به آن کمک می کند. برای رسیدن به راز موفقیت، مدیتیشن ریشه های شما را تغذیه می کند. زمانی که این اتفاق می افتد، کل طبیعت و توانایی شما شکوفا می شود. بدین ترتیب تمام انرژی های ما به طور خودکار به سمت بالا جریان می یابد و بدون تلاش در مرکز کانونی خود جمع می شوند و ما را به سرعت به حضور نور خدا می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران