سبد خرید
فواید مراقبه

فواید مراقبه چیست و چگونه می توان از آن برای بهبود زندگی استفاده کرد؟

چگونه مراقبه کنیم؟ استفاده از مغز به بهترین شکل ممکن و انتقال انرژی مثبت به آن یا کنترل ذهن، فقط و فقط با انجام عادت ها و کارهایی ممکن می شود که بهره وری و استفاده ی مفید از آن را میسر می کند. یکی از این عادت ها و راهکار هایی که باید در برنامه روزانه خود بگنجانید تا از مغز و ذهن خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، مراقبه است. همه به خوبی می دانیم مراقبه چیست اما از فواید مراقبه هم آگاه هستیم؟ در تعریف کلی، مراقبه عبارت است از:

تفکر عمیق را مراقبه می گوییم. تامل، تمرکز روی یک موضوع و فکر کردن به آن باعث بهره وری بهتر مغز و در نهایت ذهن و بدن می شود و اجازه می دهد به آرامش روحی برسید.

اما آرامش روحی چیست؟ آرامش روحی یکی از فواید مراقبه است. اما این مسئله چه ارتباطی به موفقیت و سایت سکوی پرتاب دارد؟ ما در این مطلب قصد داریم از فواید مراقبه سخن بگوییم و به شما کمک کنیم با روش های مراقبه مغز، به بهتر شدن زندگی تان و انتخاب سبک زیستن ِمفید کمک کنید.

مراقبه

فواید مراقبه؛ انتقال فکر های مثبت و سازنده به بخش ناخودآگاه مغز

فواید مراقبه بسیارند. تنها نمی توان به یک مورد از آنها اشاره کرد اما مهم ترین آن این است که آنقدر بر روی موضوع یا مهارتی تمرکز می کنید و به آن فکر می کنید که بخشی از ضمیر ناخودآگاه تان را تشکیل می دهد. برای شما مثالی می زنیم. اگر یک شخص مبتدی برای یادگیری ِرانندگی باشد، در چند ماه اول با احتیاط و نگرانی رانندگی خواهد کرد. اما در روز های بعد بنا به عادت و تکرار، دیگر به خوبی می داند که باید چطور خودکار رانندگی کند.

این یک نوع مراقبه است. شما با تمرکز روی مهارت رانندگی آن را به بخشی از وجود خود منتقل می کنید و به یک راننده ی شایسته تبدیل می شوید. این فایده ی مراقبه به گفته دکتر جو دیسپنزا، رسیدن از فکر به بودن و عمل است که در مورد آن در کتاب شکست عادتهای کهنه به کرات و به طور مفصل سخن گفته است. به شما پیشنهاد می شود که حتما این کتاب را از سایت سکوی پرتاب دریافت کرده و نسخه صوتی آن را با صدای امیر سیاهی گوش دهید.

فواید مراقبه؛ تولید دانش جدید.

یکی از مهم ترین فواید مراقبه برای تغییر زندگی این است که شما می توانید با انجام این کار تمرکز خود را بالا برده و تلاش کنید دانشی که از اطراف دریافت می کنید را به حس و درک شخصی خود منتقل کنید و تجربیات جدیدی بیافرینید. این اتفاق دائما در دنیا رخ می دهد، در غیر این صورت تولید دانش و تجربه جدید ممکن نمی شود. شما با استدلال و توانایی های خود یک دانش جدید را تولید کرده و برای زندگی تان به کار می گیرید و همچنین آن را به دیگران نیز منتقل می کنید.

بدون مراقبه و سکون، چنین اتفاقی نمی افتد. به همین دلیل می توان گفت که در دنیای شلوغ امروزی، تولید دانش و تجربه جدید بسیار محدود شده است چرا که انسان ها فرصت تفکر و کسب آرامش ندارند.

شاید به این مطلب علاقه داشته باشید:

غلبه بر افسردگی با کتاب شکست عادتهای کهنه

فواید مراقبه

فواید مراقبه؛ شخصی پویا تر خواهید شد.

یکی از فواید مراقبه این است که بدن شما با ذهن تان همگام می شود و این هم گام سازی کمک می کند تا در ذهن خواسته های خود پیش بروید. همانطور که هرچه به بدن تان به عنوان غذا بدهید تا رشد کرده و بالنده شود، هر چه مراقبه کنید و افکار ِخاص را در ذهنتان پرورش دهید به شخصیت خود کمک می کنید تا سالم تر بوده و از افسردگی یا منفعل بودن، دوری کند. این تبدیل شدن به بدنی ناخودآگاه که از ذهن دستور می گیرد مهم ترین فایده از فواید مراقبه است که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم.

بدن شما به یک رئیس یا دستور دهنده نیاز دارد و آن باید ذهن تان باشد. نه عاملی خارجی و نه فردی دیگر که زندگی ِشما را تحت تاثیر قرار می دهد. در چنین شرایطی این شما هستید که باید بتوانید کنترل زندگی تان را به دست بگیرید و این موضوع میسر نمی شود مگر اینکه با کمک فواید مراقبه به این جایگاه برسید که بتوانید با کمک ذهن ناخودآگاه تان تصمیمات آگاهانه بگیرید. در کتاب شکست عادتهای کهنه در این باره بیشتر صحبت شده است که می توانید با دریافت این کتاب، قدم در مسیر پویا تر شدن و موفق شدن بگذارید.

فواید مراقبه و رفاه عاطفی

زمانی که مراقبه انجام می دهید، به خودتان کمک می کنید اطلاعات اضافی که در مغزتان جای گرفته اند بیرون ریخته شوند، و اطلاعات مفید در ذهن‌تان دسته بندی شوند. این کار چه فایده ای دارد؟ باعث می شود استرس تان کمتر شود و نگران این نباشید که نکند کاری را باید انجام می داده اید و فراموش کرده اید یا نگرانی تان بابت عدم ِدرست انجام شدن کارها از بین خواهد رفت.

فواید مراقبه برای رسیدن به رفاه عاطفی شامل موارد زیر هستند:

  • یک دیدگاه ِنو در مورد مدیریت استرس تان در شرایط مختلف به دست می آورید.
  • افزایش آگاهی
  • پرورش قدرت تخیل و قدرت خلاقیت
  • افزایش صبر و تحمل در زندگی

مراقبه

فواید مراقبه برای رفع بیماری های جسمی

طبق تحقیقات انجام گرفته، اظهار می شود که مدیتیشن و مراقبه می توانند به کاهش علائم بیماری هایی مانند افسردگی، آسم، سرطان، سندروم روده تحریک پذیر، فشار خون، مشکلات خواب و … کمک می کنند. البته برای اینکه مطمئن تر شوید و علائم بیماری تان تشدید نشود، بهتر است در مورد انجام/ عدم انجام مراقبه برای کسب فواید مراقبه با پزشک تان مشورت کنید.

انواع مراقبه چه هستند؟

حالا که با فواید مراقبه آشنا شدید، بهتر است انواع آن را بشناسید. قرار نیست یکجا نشستن و تمرکز کردن مراقبه به حساب آید، چرا که یوگا نیز نوعی از مراقبه به شمار می آید. مراقبه یا مدیتیشن یک اصطلاح چتری برای کلیه روش های انجام تمرکز و استراحت دادن به فکر است. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراقبه هدایت شده | Guided meditation
  • مانترا | Mantra meditation
  • ذهن آگاهی | Mindfulness meditation
  • چی کانگ | qigong meditation
  • تایچی | tai chi meditation
  • مدیتیشن متعالی | Transcendental Meditation
  • یوگا | Yoga

این روش های مختلف مراقبه یا مدیتیشن هستند  و مزایای خاصی خود را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران