سبد خرید
ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه چیست

ضمیر ناخودآگاه چیست | سریع ترین راه نفوذ به ضمیر ناخودآگاه

 

ذهن از ۲بخش تقسیم شده است، ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه. ما از طریق تفکر، منطق و درک کردن چیزهایی که اطراف ما هستند با ضمیر خودآگاه در ارتباط هستیم غافل از آن که بیشترین حجم از اطلاعات را ضمیر ناخودآگاه ذخیره سازی می‌کند. ضمیر ناخودآگاه تمام اطلاعات بد و خوب ذخیره میکند و بیش از ۹۵٪ زندگی ما را ضمیر ناخودآگاه ما شکل می‌دهد برای همین است نشست و برخاست با افراد مثبت و موفق بسیار توصیه شده است.

ضمیر ناخودآگاه چگونه تشکیل می شود ؟

“ذهن شما از کودکی برای موفقیت و یا شکست طراحی شده است”

ضمیر ناخودآگاه ما در ۷ سال ابتدای زندگی مان شکل می گیرد، به همین دلیل است افرادی که در کودکی در معرض فقر و کمبود بوده اند در بزرگسالی معمولاً فقیر هستند و افرادی که در خانواده های ثروتمند به دنیا آمده اند در بزرگسالی نیز افراد موفقی هستند نه صرفاً دلیل بر هوش بالای انها باشد  بلکه به این علت که آنها یک سری رفتارها را در ۷ سال اول زندگی خود به صورت ناخودآگاه توسط خانواده و اطرافیان خود دریافت کرده‌اند و همین سبب موفقیت اکنون آنها شده است و بلعکس افراد فقیر چون در ۷ سال ابتدای زندگی خود قربانی اطلاعات نادرست خانواده و اطرافیان هستند، مثل تو نمی‌توانی انجامش دهی، زندگی پر از سختی است، ما هرگز پولدار نخواهیم شد و… به صورت مستقیم در ضمیر ناخودآگاه کودک خود تأثیر گذاشته اند و متأسفانه اکثر این خانواده ها نه تنها میراثی برای فرزند خود بر جای نمی‌گذارند بلکه با تفکرات اشتباه آینده فرزند خود را تخریب می‌کنند البته شاید خیلی هم مقصر نباشند چرا که خودشان نیز قربانی این تعارضات هستند و بصورت ناخواسته ذهن فرزند خود را با اطلاعات غلط پر کرده‌اند.

ضمیر ناخودآگاه

سریع ترین راه نفوذ به ضمیر ناخودآگاه چیست؟

اسرار آمیز ترین و پر راز ترین قسمت وجودی هر انسانی ضمیر ناخودآگاه اوست. ضمیر ناخودآگاه از قدرت شگفت انگیزی بهره‌مند است که با نفوذ کردن به آن می توانیم زندگی فوق العاده ای برای خود بسازیم.
در ادامه ۴ راهکار تأثیر گذار برای نفوذ به ضمیر ناخودآگاه را برایتان آماده کرده‌ایم.

حتما بخوانید: موفقیت با ماورای طبیعی شدن

 

۱) تکرار و تمرین کنید

هر کاری با تکرار و تمرین نتیجه مربوطه را برای ما حاصل می کند. برای مثال در ابتدا برای همگی ما نوشتن سخت به نظر می‌رسید ولی توانستیم با تکرار و تمرین کردن نوشتن را یاد بگیریم و اکنون بصورت ناخود آگاه براحتی می‌توانیم در حین نوشتن با دیگران سخن بگوییم! بنابراین یکی از راه های نفوذ در ضمیر ناخودآگاه تکرار و مداومت بر آن، تا زمانی که برایمان عادت شود، می‌باشد.

۲) از جملات تأکیدی مثبت استفاده کنید

جملات تأکیدی مثبت از دیگر روش هایی است که می‌توانیم از طریق آن به ناخودآگاه ذهن خود نفوذ کنیم و با برنامه ریزی بهتری شخصیت و رفتار های خود را تغییر دهیم همینطور برای بیشترین بازده و تأثیر جملات تأکیدی مثبت برای ضمیر ناخودآگاه بهتر است قبل از خواب و بعد از بیدار شدن تمرینمان را شروع کنید.
«وانمود کن تا اتفاق بیافتد»

جملات تاکیدی مثبت

با خودت تکرار کن؛

خدا را شکر که جهان پر از ثروت و نعمت است
خدا را شکر که توانمند هستم
خدا را شکر که کائنات در جهت اراده ی من هماهنگ هستند
خدا را شکر که در حال رشد و پیشرفت هستم
خدا را شکر که سلامت هستم
خدا را شکر که شغل خوبی دارم
خدا را شکر که دوست داشتنی هستم
خدا را شکر که بهترین اتفاق ها به سمت من می‌آید
خدا را شکر که بخشنده و ثروتمند هستم
خدا را شکر که زیبا و مهربان هستم
خدا را شکر که واجبات را به جا می‌آورم
خدا را شکر که آرام، شاد و سر زنده ام
خدا را شکر که مورد لطف و احترام دیگران هستم
خدا را شکر که هر روز بر روح و جسم خود بیشتر تسلط میابم
خدا را شکر که بین من و خانواده‌ام عشق خالص و دو طرفه وجود دارد

آیا واقعاً باورها زندگی ما را می‌سازند؟

قطعاً، بله _ چون زندگی الآن شما حاصل تفکرات، الگوهای ذهنی و باورهایست که تابه حال داشته اید، اکنون می توانید طبق روال خویش ادامه دهید یا اینکه با جایگزین کردن باورهای درست در ضمیر ناخودآگاه خود مسیر زندگی تان را برای همیشه تغییر دهید.
برای ذهن فرقی نمی‌کند که ۱میلیون می‌خواهید یا ۱میلیارد تومان، ذهن طوری برنامه ریزی شده که با استفاده از قوانین در تحقق خواسته تان به شما کمک کند.

ضمیر ناخودآگاه

۳) خلوت کردن با خود

یکی از با نفوذ ترین روش‌ های غلبه بر ضمیر ناخودآگاه خلوت با خود است برای گرفتن ایده های جدید، یافتن راه های درست و جواب سوال هایمان نیازی به جستجو در گوگل نیست چرا که هر چه لازم داشته باشیم در درون ما یافت می‌شود. هیچ چیزی نمی‌تواند بهتر از ضمیر ناخودآگاه ما با توجه به روحیات و توانمندی های ما ایده های نو و راه درست را به ما نشان دهد. بهترین کار این است که در سکوت کامل باشید طوری که صدای هیچ کسی شنیده نشود. یک کاغذ و قلم بردارید و هر سوالی که دارید به صورت پیوسته از خود بپرسید سپس پاسخ هایتان را روی کاغذ بنویسید، چندین مرتبه سوالتان را تکرار کنید و هر بار جواب تازه ای به آن بدهید آنقدر این کار را تکرار کنید تا به پاسخی که میخواهید برسید.

۴) تصویر سازی ذهنی و تأثیر آن بر ضمیر ناخودآگاه

تصویر سازی ذهنی به وسیله ی نیم کره راست مغز که بیشتر با تصاویر، رنگها و صدا ها سرو کار دارد صورت می پذیرد. تمام انسان ها به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه از تصویر ذهنی استفاده می‌کنند. شما می توانید با استفاده از قدرت تخیل و تصورات خود بهترین تصویر از آنچه را که میخواهید، در ضمیر ناخودآگاه خود به وجود بیاورید.
اگر بتوانید به درستی از عهده‌ی این کار بر آیید و خیلی واضح خواسته‌هایتان را در ذهن خود تجسم کنید بدون شک نتایج فوق العاده ای خواهید گرفت.

“از قدرت تخیل خود در جهت رسیدن به خواسته هایتان استفاده کنید.”

هر چقدر تمرکزتان روی خواسته هایتان بیشتر باشد ارتعاش قوی تری به کائنات و جهان هستی ارسال می کنید.

قدرت تخیل

حتما بخوانید: ۱۱ مرحله که شما را بی نهایت ثروتمند می کند

 

مراحل اصلی تصویر سازی ذهنی

۱) هدف خود را با جزئیات و به صورت شفاف مشخص کنید

۲) تابلویی از آرزوهای تان تهیه کنید

۳) روی خواسته های تان تمرکز کنید

۴) تکرار و تمرین کنید

۵) انرژی مثبت خود را حفظ کنید

 

ضمیر ناخودآگاه منطق را نمیفهمد

بنابراین به واقعیت و تصور یکسان واکنش نشان می‌دهد. برای مثال، وقتی خواب افتادن از ساختمانی بلند را می بینید بدنتان همان واکنشی را نشان می‌دهد که اگر در واقعیت بود همین اتفاق رخ میداد. عرق کردن بدن یا بالا رفتن ضربان قلبتان و … .
این نکته خیلی مهم است که ضمیر ناخودآگاه تفاوت بین واقعی و خیالی را نمی‌داند و این مسئله برایش مدارک علمی بسیار زیادی وجود دارد.

تا بحالا شده کسی از شما بخواهد که سعی کنید با یکدست به بالای سرتان ضربه بزنید و هم‌زمان دست خود را در جهت عقربه‌های ساعت روی شکم خود بمالید؟در ابتدا معمولاً چنین کاری غیرممکن بنظر میرسد ولی پس از مدتی هر کسی قادر به انجام این کار است. چرا؟

به دلیل که مغز بعد از چند بار تکرار بصورت آگاهانه کم کم به ناخودآگاه منتقل می‌کند. مانند دوچرخه‌سواری و با گوشی صحبت کردن. اگر تازه دوچرخه‌سواری یاد گرفته باشید و بخواهید این کار را انجام دهید قطعا در شروع کار دشواری خواهد بود.

در مقاله ای از نیویورک‌تایمز چاپ‌شده طی یک پژوهش عملی ثابت شده افراد نمی‌توانند بصورت آگاهانه هم‌زمان رانندگی کنند و با تلفن همراهشان صحبت کنند. به‌عبارتی، شما یکی از این دو کار را آگاهانه انجام می‌دهید اما هردو را هم‌زمان آگاهانه انجام نمیتوانید انجام دهید.

چند بارشده که با تلفن همراه در حال مکالمه بودید و سوئیچ خود را از خانه بر نداشتید؟ چند بار در حالی که فیلم نگاه می‌کردید متوجه شدید که هیچی از صحبت های کسی که پشت تلفن است، نفهمیدید؟.

کنترل ضمیر ناخودآگاه یا ذهن ناهوشیار
در نظر بگیرید فردی که به تازگی رانندگی را یاد گرفته و روزها و حتی ماه های اول رانندگی اش هنگام هدایت خودرو قادر به انجام هیچ کار دیگری نخواهد بود. زیرا او از همچنان از ضمیر خودآگاهش برای کنترل خودرو استفاده می کند. در نتیجه تمرکزش تنها بر رانندگی هست و هیچ کار دیگری را نمی تواند انجام دهد.

اما پس از مدتی رانندگی برایش تبدیل به نوعی عادت می شود. مثلا این فرد می تواند هنگام رانندگی با گوشی همراهش نیز صحبت کند ( و البته این کار خلاف مقررات است و برای مثال بیان شد 🙂

در واقع بعد از مدتی هدایت خودرو به صورت ناخودآگاه در دست می گیرد زیرا اعمال شما هنگام رانندگی در ضمیر ناخودآگهتان اثبات میشود و بعد از آن دیگر ضمیر خودآگاه در کنترل خودرو تاثیری ندارد.

وظیفه ی اصلی ضمیر ناخودآگاه ایجاد عواطف ناگهانی و تغییر احساسات بصورت اتومات است. مثلا اگر یک سخنرانی مهم در پیش داشته باشید نگرانی ها و ترس ها در شما قبل از شروع سخنرانی توسط ضمیر ناخودآگاهتان ایجاد و کنترل می شود.

عملکردهای طبیعی در بدن مانند نفس کشیدن یا تپش قلب نیز از وظایف ضمیر ناخودآگاه به شمار می رود. تنفستان را در نظر بگیرید. برای چند ثانیه آن را کنترل کنید. اکنون این ضمیر خودآگاه شماست که نفس کشیدنتان را کنترل می کند.

اما لحظه ای که تمرکزتان را کنار گذارید بار دیگر کنترل تنفستان در دست ضمیر ناخوداگاه قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر منطق، محاسبات و همه ی اقدامات شما در زمان هشیاری توسط ضمیر خودآگاه صورت می گیرد.

موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران