سبد خرید
چگونه پارادایم شیفت کنیم؟

راه‌کارهایی ساده برای اینکه بدانیم چگونه پارادایم شیفت کنیم

چگونه پارادایم شیفت کنیم؟ نخست بهتر است بدانیم پارادایم چیست؟

شاید کلمه پارادایم برای تغییر دادن سرنوشت را شنیده باشید شاید هم خیر! به هر روی، مفهوم پارادایم بسیار گسترده می باشد. دیدگاه هر شخص را می توان پارادایم دانست. به عنوان مثال یک کودک دیدگاه محدود و منحصر بفردی به دنیا داشته ولی همان دیدگاه برای شخصی که بالغ شده است یا سنی از او گذشته، یکسان نیست.

هر دوی این افراد، بسته به پیش فرض ها و دانش خود به علاوه ارزش هایی که به زندگی آنها معنا می بخشد، پارادایم دارند و همین پارادایم ذهنی به آنها برای تصمیم گیری ها و انتخاب روش ها در زندگی، کمک می کند. در واقع نمی توان هیچ کس را یافت که پارادایم نداشته باشد؛ حتی اگر به آن واقف نباشد.

چگونه پارادایم شیفت کنیم؟

باید چگونه پارادایم شیفت کنیم؟

برای پاسخ به پرسش چگونه پارادایم شیفت کنیم؟ باید از تکنیک های راهبردی، استفاده کرده و در مورد مدیریت آن اطلاع داشته باشیم. اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که تغییر سرنوشت انسان چگونه میسر می شود، آیا واقعیت قدرت ذهن می تواند بر روی بهبود و تغییر شرایط زندگی موثر باشد یا خیر، باید بدانید که بله، و میسر است.

پارادایم شیفت را در زبان فارسی تغییر فضای پارادایم می دانیم که در سال ۱۹۶۲ به لطف آقای توماس کوهن برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. شاید فکر کنید که تغییر پارادایم بسیار باید راحت باشد، یک روز تصمیم میگیریم پارادایم شیفت کنیم و به مرور به آن عادت خواهیم کرد! اما اینطور نیست. برای اینکه بدانیم چگونه پارادایم شیفت کنیم باید الگو هایمان را تدریجا تغییر دهیم. در واقع شما با تغییر الگوهای فکری، به تغییر در اجرای پروژه ها می رسیم.

ابدا پارادایم را با تئوری اشتباه نگیریم.

پارادایم ها درون ذهن ما زندگی می کنند. برای همین اینکه بدانیم چگونه پارادایم شیفت کنیم، تا حدی به مفهوم پارادایم در روانشناسی یا  تغییر پارادایم ذهنی مربوط می شود. پارادایم ها بی پایه و اساس هستند اما تئوری ها با سالها آزمایش و بررسی های تخصصی شکل گرفته اند. بسیاری از پارادایم ها البته نیازی به اثبات ندارند ولی با این حال، در زندگی مان بسیار تاثیر گذار هستند.

پارادیم شیفت

تکنیک های کاربردی برای پارادایم شیفت

چگونگی تغییر سرنوشت یا همان تغییر سرنوشت انسان شاید امروزه شبیه به افسانه به نظر برسد، اما بسیاری از راهکارهای راهبردی برای پارادایم شیفت،  این افسانه را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.

  1. چراها به ما کمک بزرگی خواهند کرد تا بدانیم چگونه پارادایم شیفت کنیم. در اصل برای هر پدیده، یا هر موضوعی که به کشف آن می رسید و یا هر حقیقتی چرایی آن را سوال کنید. ذهن خود را به دانستن آن محدود نکنید و از کنار آن ساده عبور ننمایید. هر چرایی در این جهان که توسط یک دانشمند یا یک فرد مشهور مطرح شد، به تغییر پارادایم و تغییر سرنوشت انسان منجر شد؛ مثلا بشر در گذشته احساس میکرد در مرکز جهان هستی قرار دارد و حالا می داند که حتی در کل این جهان، بسیار کوچک و ناچیز است و ابدا به چشم نمی آید. این یکی از راه های اساسی این است که بدانیم چگونه پارادایم شیفت کنیم.
  2. افرادی که با یک موضوع آشنا نیستند برای به چالش کشیدن پیش فرض های اثبات شده در ذهن شما بسیار خوب عمل می کنند. برای اینکه بدانیم چگونه پارادایم شیفت کنیم باید فرضیه ها و تئوری های داخل ذهن خود را توسط کسانی که در مورد آن اطلاعاتی ندارند، به پای بحث و گفتگو بکشیم و ببینیم آیا واقعا دلایل محکم و منطقی برای آن داریم؟ اگر حرف هایمان مثل یک بطری روی یک اقیانوس شناور و هر لحظه در صدد غرق شدن است، چگونه به آنها بسنده کرده‌ایم؟
  3. واقعیت ذهنی، یا واقعیت قدرت ذهن را نباید دست کم گرفت. ذهن همواره سعی در کنار ذهن محدودیت ها دارد. پس باید به آن اجازه دهیم. مثال های نقض و مخالف به ما کمک می کنند تا بدانیم چگونه پارادایم شیفت کنیم. به همین منظور نه تنها برای شخص خودتان، بلکه برای دیگران هم از این راهکار راهبردی استفاده کنید. مثلا در گذشته استفاده از هواپیما برای همگان جهت سفر تقریبا غیر ممکن بود اما امروزه این روش سفر در دسترس عموم قرار دارد. این تغییر پارادایم برای مردمان گذشته تامل برانگیز بود و آنها آن را غیر ممکن می دانستند.

چگونه پارادایم شیفت کنیم؟

نتیجه در مورد این ۳ راهکار راهبردی برای اینکه بدانیم چگونه پارادایم شیفت کنیم چیست؟ بله همه چیز به خودمان بستگی دارد. شما جهت کسب اطلاعات بیشتر و تقویت رشد فردی و سبک زندگی تان می توانید با کمک سکوی پرتاب، به موفقیت ویژه و کاملا حساب شده دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران