سبد خرید
قدرت باور

توانایی قدرت باور در تغییر زندگی

یکی از بزرگ ترین قدرت های زندگی که شاید بسیاری از افراد نسبت به آن بی اطلاع هستند، قدرت باور است. این قدرت در تمامی انسان ها بدون هیچ گونه استثنایی وجود دارد. اما متاسفانه تعداد کمی از انسان ها این قدرت را باور دارند و از آن در زندگی خود استفاده می نمایند. اگر شما نیز می خواهید از این قدرت در زندگی خود استفاده نمایید و با استفاده از آن به رویاهایتان دست پیدا کنید.

بهتر است با توانایی های قدرت باور و عوامل موثر بر این قدرت به طور کامل آشنایی پیدا کنید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با توانایی قدرت باور و نقش آن در تغییر زندگی، به طور کامل آشنا کنیم.

توانایی قدرت باور در تغییر زندگی

قدرت باور چیست؟

باور اعتقادی قلبی است که به دلیل تجسم و تکرار مداوم در ذهن به صورت دائمی در ذهن شما نقش می بندد و به یک اصل تبدیل می شود. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در تصمیم گیری های شما موثر باشد، قدرت باور و اعتقادات شما است.

بنابراین قدرت باور می تواند زندگی شما را به راحتی دستخوش تغییراتی جدی نماید. به همین دلیل است که تغییر ذهنیت شما می تواند در تغییر باورتان و رسیدن به خواسته هایتان به شما کمک نماید. به طور کلی عوامل مختلفی مانند خانواده، دوستان، محیط زندگی، شرایط زندگی و … وجود دارند که در شکل گیری باورهای شما بسیار موثر می باشند. از طرفی تمامی این عوامل می توانند در شکل گیری باوری جدید و یا از بین بردن باوری قدیمی نقش داشته باشند.

توانایی قدرت باور در تغییر زندگی

قدرت باور در روانشناسی  

به طور کلی در علم روانشناسی قدرت باور انسان ها به چیزی گفته می شود که فرد نسبت به حقانیت آن اعتقاد و ایمان کامل دارد. برخی از باورها بنیادین هستند. این باورها از دوران کودکی و بدون آنکه فرد کنترلی روی آن ها داشته باشد، ایجاد شده اند.

تغییر این باورها که از کودکی با او همراه بوده اند، کار بسیار دشواری می باشد. اما قطعا می توان با تمرینات تغییر باور عادت های جدید و مثبت را جایگزین آن ها نمود. باورها انواع مختلفی دارند که برای تغییر آن ها و ساخت باور جدید نیاز است تا با انواع آن ها آشنا شوید. به طور کلی باور انسان را می توان به دو دسته باورهای یاری کننده و باورهای محدود کننده دسته بندی نمود.

  • باورهای محدود کننده

    این باورها می توانند شما را از کاری که می خواهید انجام دهید باز دارند. معمولا این باورها دائما به شما می گویند که توانایی انجام هیچ کاری را ندارید. نمی توانید موفق شوید و … افراد مختلفی در اطراف شما وجود دارند که می توانند این باورها را در ذهن شما بسازند. بنابراین بهترین کار برای دوری از باورهای محدود کننده، فاصله گرفتن از این آدم ها است. این افراد همان کسانی هستند که به شما می گویند “در این شرایط بد اقتصادی توهم زدی که فکر می کنی، می تونی خونه بخری؟!”

  • باورهای یاری کننده

    این باورها همان اعتقاداتی هستند که شما را ترغیب می نمایند برای رسیدن به موفقیت و جایگاه بالاتر تلاش کنید. این باورها به دائما به شما می گویند که شایستگی موفقیت را دارید و با تلاش به جایگاهی که می خواهید میرسید. به همین دلیل است که باورهای یاری دهنده نقش بسیار موثری در موفقیت های شما دارند.

توانایی قدرت باور در تغییر زندگی

قدرت باور کلیدی برای تغییر زندگی

همانطور که گفته شد قدرت باور می تواند شما را به جایگاهی بالا برساند و یا موجب سرکوب شما شود. این شما هستید که تعیین می کنید از این قدرت برای موفقیت یا شکست خود استفاده کنید. تا به حال شده دائما به این موضوع فکر کنید که امروز اتفاق بدی برای شما می افتد و روزتان را با این باور شروع کنید که امروز روز بدی می باشد. سپس در اواسط روز ماشین شما خراب شود و در راه بمانید.

دقیقا جمله ای که در این زمان از ذهن شما عبور می کند این است که ” گفتم امروز روز خوبی نیست. حس کرده بودم”. شما احساس نکرده بودید. بلکه انقدر در ذهن خود بدی روزتان را مرور کرده بودید که به باور شما تبدیل شده بود. قطعا برعکس این موضوع هم برای شما اتفاق افتاده است. که تمام شب را به روز فوق العاده ای که خواهید داشت فکر کرده اید. در محل کار نیز این ذهنیت را مرور کرده اید و در پایان روز متوجه شده اید که قرار است حقوق شما افزوده شود.

قطعا آن لحظه نیز به این فکر می کنید که “ از دیشب می دونستم امروز روز خیلی خوبیه“. این باور را شما در ذهن خود ساختید و برایتان اتفاق افتاد. قطعا حالا به توانایی و قدرت باور در تغییر مسیر زندگی خود آگاه شده اید. اکنون نیاز است تا باورهای مثبت خود را تقویت نمایید و باورهای منفی را از بین ببرید.

توانایی قدرت باور در تغییر زندگی

تمرینات موثر برای تقویت قدرت باور

برای شکست عادتهای کهنه و تقویت قدرت باور نیاز دارید تا با تمرین های موثر جهت تغییر باور و تقویت آن به طور کامل آشنا شوید. از مهم ترین و موثرترین تمرینات تقویت قدرت باور می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • قدرت باور خود را یادآوری نمایید

    برای اینکه بتوانید از قدرت باور خود برای دستیابی به موفقیت و کامیابی استفاده نمایید. باید به آن ایمان بیاورید. بنابراین دائما به خودتان یادآوری کنید که این قدرت وجود دارد و از توانمندی بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد. در این صورت زمانی که می خواهید اتفاقات ناخوشایند را تجسم نمایید، به سرعت ذهن خود را متمرکز شادی و موفقیت می کنید و اجازه نمی دهید اتفاقات بد به باور شما تبدیل شوند.

  • کمک بگیرید

    یکی از بهترین راهکارهایی که می تواند به شما کمک کند تا قدرت باور خود را تقویت نمایید و از آن به بهترین نحو استفاده کنید، کمک گرفتن است. سایت سکوی پرتاب یکی از بهترین و کامل ترین سایت های انگیزشی است که می تواند به شما کمک نماید تا بتوانید باور خود را از نو بسازید. از طرفی کتاب های باکیفیتی که در زمینه موفقیت و قدرت باور نوشته شده اند، در این سایت به راحتی در اختیار شما قرار گرفته اند.

    همچنین اگر وقت کافی برای کتاب خواندن ندارید می توانید از طریق سکوی پرتاب فایل های صوتی این کتاب ها و یا فایل های انگیزشی را تهیه نمایید و در مترو، پشت ترافیک و یا هر جای دیگر به آن ها گوش دهید.

توانایی قدرت باور در تغییر زندگی

  • به موفقیت های خود یا همان رویاهایتان فکر کنید

    از بهترین و موثرترین تمرینات برای تقویت قدرت باور تجسم و تصویرسازی خواسته هایتان است. زمانی را تجسم کنید که به خواسته خود دست پیدا کرده اید و لذت آن لحظه را تصور کنید. این کار می تواند ذهنیت شما را به سمت موفقیت هدایت نماید و باورهای مثبت بسازد. به طور مثال اگر می خواهید در دانشگاه خاصی تحصیل کنید. تصور کنید که فردا قرار است روز اول تحصیل شما در این دانشگاه باشد. یا اینکه پشت ماشین مورد علاقه خود نشسته اید و غیره. فراموش نکنید که این باورها نقش بسیار موثری در دستیابی شما به خواسته هایتان دارند.

  • باورهای خود را بزرگ کنید

    یکی از مهم ترین تمرینات برای تقویت قدرت باور دور کردن باورهای محدود کننده است. بنابراین سعی کنید باورهای بزرگی را در ذهن خود تصور نمایید. فراموش نکنید که با وجود خداوند بزرگ و بخشنده هیچ چیزی در این عالم غیر ممکن نیست. بنابراین اگر خود را در خانه ای ۱۰۰۰ متری تصور می کنید، رسیدن شما به آن خانه امکان پذیر است.

    هرگز اجازه ندهید باورهای محدود کننده شما را قانع نمایند که شما کجا و خانه ۱۰۰۰ متری کجا. برای رسیدن به خواسته های بزرگ باید بزرگ هم فکر کنید. به همین دلیل هرگز تجسم و ذهنیت خود را محدود نکنید. اجازه دهید خواسته های بزرگ در ذهن شما به تصویر کشیده شوند.

توانایی قدرت باور در تغییر زندگی

  • بنویسید، اتفاق خواهد افتاد

    نوشتن تاثیر فوق العاده ای در ساخت باورها دارد. اگر این موضوع را می دانستید، هرگز نوشتن خواسته هایتان را رها نمی کردید. نوشتن خواسته هایتان می تواند ذهن شما را روی آن خواسته متمرکز نماید.

    بنابراین احتمال و دقت تصویرسازی ذهن افزایش می یابد و در نهایت می توانید با قدرت بیشتری باوری تازه بسازید و آن را جایگزین باور منفی قبل کنید. برای این کار کافی است یک قلم و کاغذ تمیز داشته باشید. حالا هر آنچه که می خواهید به زبان حال روی آن بنویسید. به طور مثال بنویسید که ” من در خانه ای ۳۰۰ متری ساکن هستم”. ” من در شرکت مورد علاقه ام مشغول به کار هستم” و … این کار می تواند تاثیر فوق العاده ای در تصویرسازی و تقویت قدرت باور داشته باشد.

  • قدرت عکس ها را دست کم نگیرید

    یکی دیگر از تمریناتی که می تواند به تقویت قدرت باور شما کمک کند، تهیه عکس است. به طور مثال می توانید عکس ماشین مورد علاقه خود را در گوشی موبایلتان نگهداری نمایید. سپس هر روز یک بار هم که شده آن را تماشا کنید. یا اینکه عکسی از خانه رویاهایتان در گوشی ذخیره نمایید و قبل از خواب خود را در آن تصور کنید. این کار می تواند تصویر خواسته شما را دقیق تر و شفاف تر در ذهنتان مشخص نماید و آن را به باور تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران