سبد خرید
کنترل احساسات منفی

برای کنترل احساسات منفی باید چه اقداماتی انجام داد؟

چگونه احساساتی نباشیم؟ آیا کنترل احساسات منفی ممکن است؟ می گویند به سمت آدم هایی متمایل شوید که ویژگی های خوب در آنها بسیار مشهود و بارز است تا به این وسیله زندگی بهتر در حصار آدم هایی داشته باشید که منفی نگر نیستند یا ویژگی های منفی ندارند. اما مگر می توان انسانی را یافت که ویژگی های منفی در خود نداشته باشد؟

این جستجویی بی پاسخ است، چرا که شما هرگز در زندگی تان چنین شخصی را ملاقات نخواهید کرد. اما باید چه کرد؟ باید افرادی را با توجه به ویژگی های منفی و مثبت در کنار هم شناخت و بسته به خصوصیات و اخلاقیات با بخش منفی وجودشان کنار آمد.

این سخن، گفته ی دکتر جو دیسپنزا مبتکر خلاق و نویسنده ی کتاب شکست عادتهای کهنه نیست می باشد. ما همه برای کنترل احساسات منفی خود وقت می گذاریم و با قرار دادن یک نقاب روی صورت مان در جامعه آنها را از دیگران مخفی می کنیم، اما باید به خوبی بدانیم که این احساسات وجود دارند و چه بخواهیم و چه نخواهیم همه ی ما تعداد زیادی از آنها را با خود حمل می کنیم.

آیا وقتی که برای کنترل احساسات منفی و ویژگی های منفی که در خود میبینید، موثر است؟ آیا معنی کنترل احساسات را به خوبی درک کرده ایم؟

راه های داشتن احساس خوب چطور به دست می آید؟

احساسات منفی

کنترل احساسات منفی، چرا این احساسات نیاز به کنترل دارند؟

همه ی آدم ها نقاب هایی دارند که به واسطه ی آن کیستی خود را مخفی می کنند. این باعث می شود تا میزان مقبولیت آنها در جامعه و نزد افراد غریبه و آشنا بالاتر برود و روابط اجتماعی تسهیل تر شود. سرکوب احساسات و ویژگی های منفی باعث عادت می شود و در نتیجه ما به جای کنترل، شیوه ی پاک کردن صورت مسئله یا از بین بردن واقعیت ها را انتخاب می کنیم و هرگز برای کنترل احساسات منفی خود وقت صرف نمی کنیم، در حالی که اشتباه است!

در جوانی، یادگیری و کنترل احساسات منفی به ما کمک میکند تا تغییر کردن برایمان آسان تر شود. اگر از ابتدا تلاش نکنیم تا روی واقعیت ها و ویژگی های خود وقت بگذاریم، احتمال تغییر یا شروع برای تغییر در سنین بالاتر سخت تر خواهد شد. به جای الگو برداری از جوان هایی که با کنار گذاشتن احساسات خود سعی در ارائه چهره ای دلپذیر تر در بین همگان دارند، باید به سراغ افراد و منابعی برویم که به ما کمک می کند به خود پروری و خود باوری برسیم.

چگونه کنترل افکار منفی را به دست بگیریم؟

سرگرمی باعث دور ماندن احساسات ناخواسته در ما می شود.

این نکته بسیار قابل تامل است که بدانید برای کنترل احساسات منفی حتما نباید کارهای خارق العاده ای انجام دهید. هرچیزی که باعث شکل گیری احساسات منفی در شما می شود، ریشه در یک اتفاق یا یک حقیقت تلخ دارد. اما برخی احساسات در اثر فکر و خیال زیاد به وجود می آیند و پایه و اساس درستی ندارند؛

یکی از راه هایی که به کنترل احساسات منفی کمک می کند سرگرم کردن ذهن و درگیری جسمی است چرا که کمک می کند احساساتی که منبع شان فکر های بی پشتوانه است، در نطفه نابود شوند. برای درک بهتر می توانید از کتاب شکست عادتهای کهنه، کمک بگیرید.

رسیدگی به احساسات منفی

برای رسیدگی به احساسات منفی خود وقتی را اختصاص دهید.

اختصاص زمانی مشخص و بررسی ریشه ای مشکلات به بهبود کنترل احساسات منفی کمک می کند. همواره این استراتژی که احساسات مان را نادیده بگیریم کمک کننده نیست و برعکس باعث می شود با بعض های فروخورده  و افزایش ویژگی های منفی شخصیتی روبه رو شویم. تمرینات کنترل احساسات یکی از جمله فعالیت هایی است که می توانید در زمان رسیدگی به احساسات منفی و سیاه خود انجام دهید.

این تمرینات به طور دقیق در کتاب شکست عادتهای کهنه شرح داده شده اند. شما می توانید نسخه صوتی آن را از سایت سکوی پرتاب با صدای امیر سیاهی به آسانی دریافت کنید. در فصل شکاف و فصل های بعدی به طور مفصل در مورد کنترل احساسات صحبت شده است؛ بنابراین می توان آن را کتاب کنترل احساسات، دانست.

ایجاد تغییر در زندگی با کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه

کنترل احساسات

حصول رضایت در زندگی تنها با کنترل احساسات منفی ممکن می شود.

از بین بردن قید و بند هایی که در زندگیتان برای کنترل احساسات منفی ایجاد مشکل میکند گام بعدی است. ارتباطات منفی و معیوب با دیگران، خاطرات منفی، طرز فکر نادرست و بی پشتوانه نه تنها خود به تنهایی عامل ایجاد احساسات منفی هستند بلکه به رشد و اوج گرفتن آن هم کمک می کنند. بازهم می توانید برای اینکه این قید و بند ها را ریشه یابی کنید از کتاب شکست عادتهای کهنه، کمک بگیرید.

به سرکوب احساسات منفی، کنترل احساسات منفی نمی گویند!

وقتی برای کنترل احساسات منفی مدام آنها را سرکوب می کنید، از بیان آنها جلوگیری به عمل می آورید و این کار می تواند به طور آگاهانه یا ناخودآگاه انجام شود. این کار سرکوب احساسات است و هرگز توصیه نمی شود. چرا که به سلامت روانی شما آسیب می زند و روی روان و جسم تان تاثیر می گذارد. مثلا دچار افسردگی، استرس شدید، مشکلات بی خوابی و غیره می شوید.

کنترل احساسات منفی

پرسشگر باشید.

برای کنترل احساسات منفی، حس لحظه‌ی خود را حلاجی کنید. مثلا از خودتان بپرسید:

حالا چه احساسی دارم؟ (گیج، ناراحت یا عصبانی ام؟) چه اتفاقی افتاد که باعث ناراحتی ام شد؟ آیا می توان توضیحی منطقی برای این وضعیت در نظر گرفت؟ (نگاه به موضوع در ابعاد و اشکالِ گوناگون دیگر)، با این احساسات باید چه کرد؟ آیا راه بهتری برای مقابله با آن وجود دارد؟ با پرسیدن این سوالات شما افکارتان را بازسازی می کنید و جلوی واکنش سریع و شدید را خواهید گرفت.

یک ژورنال «وضعیت احساسات» ایجاد کنید.

برای کنترل هر چیزی باید طول و مسیر و سِیرِ صعودی یا نزولی آن ها را در طول زمان بررسی کرد. نوشتن یا بیان احساسات با کشیدن شکلک ها در تقویم برای هر روز خاص به شما وضعیت مشخصی از احساسات منفی و دلیل تان از وجود آنها را می دهد. فکر کردن به احساسات منفی و کنترل آنها، درست وقتی روی کاغذ قرار می گیرند آسان تر می شود و به شما کمک می کند تشخیص دهید که در چه زمان هایی کنترل احساسات منفی تان سخت تر است. مثلا وقتی مشکلات کاری دارید، یا با خانواده در تعارض دارید و غیره.

 اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

شاید خنده آور باشد اما حقیقت دارد. اعتماد به نفس بالا در عدم ایجاد احساسات منفی و کنترل ِآن نقش بسزایی ایفا می کند و می تواند روی آن اثر مثبت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران