سبد خرید
افزایش انگیزه

افزایش انگیزه با تغییر احساسات

افزایش انگیزه با تغییر احساسات، ممکن می شود! تعریف انگیزه به صورت قراردادی در لغت نامه ها:

«نیرویی است که ما را به حرکت وادار می کند»؛ خواه این حرکت برای انجام کار خاص و هیجان انگیز باشد، خواه یک کار روتین و تکراری که در زندگی به طور معمول انجام می دهیم.

اگر انگیزه را از انسان بگیرید، عملاً تکان خوردن و انجام یک کار به ظاهر ساده برای او ناممکن و پوچ خواهد شد؛ در این شرایط می توانیم به عینه مشاهده کنیم که فرد دچار افسردگی شده است. اگرچه نمی توان در تعریف افسردگی، کاهش انگیزه را دخیل دانست (به طور قطع) اما یکی از عوامل به وجود آمدن افسردگی در زندگی، صفر شدن انگیزه است (دقت کنید: یک مورد، نه همه‌ی آن).

افزایش انگیزه چیست؟

انسان به دنبال افزایش انگیزه یا ایجاد انگیزه برای زندگی، دست به کار های مختلفی می زند. به این کارها راه های افزایش انگیزه گفته می شود و به خاطر وجود حرف ها و حدیث های گوناگون در این مورد، اغلب افراد ناآگاه و نابلد در این مورد اظهار نظر می کنند و بسیاری از مردم را به گمراهی میکشانند. پیروی از این افراد نه تنها سودی نخواهد داشت، بلکه باعث می شود شما به پوچی و اضمحلال بیشتر نزدیک شوید.

آنچه که در این مطلب پیش روی شماست، الهام گرفته از سخنان دکتر جو دیسپنزا یک متخصص خبره در مورد عملکرد مغز و سیستم آن است. شاید از خودتان بپرسید که عملکرد مغز چه ارتباطی با افزایش انگیزه دارد؟ و چطور می تواند روی آن تاثیر بگذارد؟ در اینجا به پاسخ ِاین سوال خواهیم پرداخت.

افزایش انگیزه

عملکرد مغز و افزایش انگیزه

ابدا نمی توانید ادعا کنید که مغز در کسب انگیزه یا از دست دادن آن، بی تاثیر است. وقتی تک تک حرکات شما به مغز مربوط می شود، چطور می توان ادعا کرد که انگیزه هیچ راه ارتباطی با مغز ندارد و از جای دیگر دستور می گیرد؟ برای اینکه بدانید، بیزاری یا تنفر، عشق، دریافت پاداش و انگیزه از جمله مواردی هستند که مغز در کنترل آنها نقش بسزایی ایفا می کند.

چرا این تصورات نسبت به عملکرد مغز در مورد افزایش انگیزه وجود دارد؟ به دلیل باقی ماندن دیدگاه سنتی ما نسبت به عملکرد مغز، ما گمان میکنیم که مغز نهایتا برای انجام حرکات فیزیکی، محاسبه، تصمیم گیری و مواردی از این دست عمل می کند؛ درست مانند یک ماشین مکانیکی. بیایید تصور خود را از این دیدگاه فراتر ببرید.

مغز به شدت باهوش است و توجه خود را بر روی کارهایی که بی حوصله انجام می دهیم، کارهایی که با اشتیاق انجام می دهیم، شرایط فیزیکی بدن و غیره معطوف می کند.

برای همین وقتی مغز متوجه می شود که ما یک کار خاص را (مثلا رفتن به مدرسه یا دانشگاه) بی علاقه انجام می دهیم، انگیزه مان را نسبت به یادگیری درس در آن محیط کاهش می دهد، چرا؟ به خاطر اینکه مغز مانند یک مادر دلسوز به دنبال انجام کارهایی است که حس خوبی به ما می دهند. سیستم عملکرد آن از قبل برنامه نویسی نشده است و براساس شرایطی که دارد، تصمیم گیری می کند.

تغییر احساس نسبت به انجام کارها

دلیل اصلی عدم وجود انگیزه و احساس نیاز بابت پیروی از  راه های افزایش انگیزه جهت رسیدن به حس خوبی در زندگی به این دلیل است که کارهایمان را بی علاقه انجام می دهیم، نسبت به انجام آن کار، هیچ تولید ارزشی در روح و جان خود احساس نمی کنیم و عملا خود را به ماشینی مکانیکی تبدیل کرده ایم که کارهایش را صرفا به خاطر اجبار انجام می دهد. در اینجا بحث تغییر احساس مطرح می شود، اینکه باید از آنچه هستید دور شوید و به خلق یک منِ جدید دست بزنید.

انگیزه

کتابی برای افزایش انگیزه

دکتر جو دیسپنزا در کتاب شکست عادتهای کهنه، چگونگی فاصله گرفتن از این من بودن و تغییر نکردن را برای شما توضیح می دهد. این کتاب به شما کمک می کند به جای جستجو برای راه های افزایش انگیزه، به دنبال تغییر فکر های خود باشید. افزایش انگیزه برای رسیدن به هدف بسیار لازم و ضروری است و تنها کسانی این نکته را درک می کنند که این کتاب را به دقت مطالعه کرده باشند.

نسخه صوتی این کتاب در سایت سکوی پرتاب با خوانش امیر سیاهی موجود است. شما می توانید با قیمت مناسب آن را از ما خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران