سبد خرید
ذهن انسان

آیا امکان قدرتمند تر کردن ذهن انسان وجود دارد؟ چگونه؟

آیا امکان قدرتمند تر کردن ذهن انسان وجود دارد؟ چگونه؟

همه ی ما به خاطر ارجاعِ کلمات ذهن و فکر و مغز گمان می کنیم همه این سه مورد با هم یکسان هستند در حالی که این باور، اشتباه است. مغز با ذهن متفاوت است و فکر نیز مانند یک نرم افزار است که در ذهن اجرا می شود. با اینکه ذهن انسان به همراه مغز عموما در معنای مَجاز یکدیگر به کار برده می شوند، اما اغلب توضیح واضحی در این رابطه داده نمی شود که دقیقا منظور ما بُعد ِ ذهنی و روحی است یا اینکه دقیقا به مغز خود اشاره داریم که جنبه ی فیزیکی آن است. برای اینکه بدانید فرق ذهن انسان با مغز چیست، آیا ذهن همان مغز است، قدرت مغز در قرآن چیست و به تفاوت ذهن و فکر دست یابید، پیشنهاد می کنیم تا ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

ذهن انسان

ذهن انسان چیست و تفاوت ذهن و فکر چیست؟ آموزش قدرت ذهن

برای اینکه بدانید ذهن انسان چیست باید بدانید که ذهن، وجود خارجی ندارد. نه می توان آن را لمس کرد و نه از آن عکسی گرفت. اما از مغز چرا. ذهن مکانی است که با آن فکر می کنیم. این مکان هرگز خالی از فکر نمی شود، مانند خانه ای که همواره در آن افرادی زندگی می کنند و هیچ وقت خالی از سکنه نمی شود. ذهن اشیاء را درک می کند و می تواند عاملی باشد که به واسطه ی آن ما امکان پردازش اطلاعات را داریم، می توانیم تصمیم گیری کنیم و هزار و یک تحلیل را در این اتاق یا خانه به نتیجه برسانیم. به تعریف دقیق تر و رسمی تر ذهن فرآیند های روان شناسی به حساب می آید که درک، استدلال، حافظه را کارکرد های آن به حساب می آوریم. وقتی مهارت های ذهنی یک فرد بیشتر است که چطور نورون های فعال شده باشند.

فکر نیز یک فعالیت است که در ذهن به وجود می آید و غالبا برای درک در مغز قرار می گیرد. این فکر است که به ما اجازه می دهد دنیای اطراف خود را بهتر بشناسیم و استدلال کنیم. در حقیقت این توانایی فکر کردن است که ما را از سایر موجودات در عالم هستی مجزا می کند چرا که اگر قدرت تفکر نداشتیم، مانند ربات هایی بودیم که یک سری اعمال را صرفا به صورت تکراری و بدون هدف یا دلیل یا تغییر انجام می دادند.

فکر، خوراک مغز و ذهن است  و روزانه هزاران فکر در ذهن انسان ها می تواند به وجود آید، پردازش شود و یا تغییر و تحولی در زندگی و کار آنها پدید آورد. همین مسئله ی ایجاد تمایز باعث می شود تا ما برای تغییر زندگی خود به واسطه فکر های درست و خوراک خوب به مغز بتوانیم فعالیت های منحصر به فردی را انجام دهیم و همه چیز را دستخوش تحول نماییم.

تفاوت ذهن و فکر

افزایش قدرت ذهن با چند کارِ ساده

برخی تمرین ها وجود دارند که به ذهن انسان اجازه می دهند تا قدرت بیشتری پیدا کند. همانطور که توضیح دادیم هر ذهنی بسته به اینکه مهارت هایش بیشتر یا کمتر باشد دارای نورون های فعال و غیر فعال ِمختلفی است. با تمرین های ذهنی می توان به افزایش قدرت ذهن انسان رسید و از نتایج دریافتی شگفت زده شد. قرار نیست شما کار چندان زیاد یا دشواری انجام دهید چون نیروهای ذهن انسان بسیار پیچیده اما با عملکرد ساده شما تحت تاثیر واقع می شوند. تنها چند تمرین ساده با تکرار در طول زمان به شما ذهنیت بهتری خواهد داد.

  • یاد گرفتن چیزهای جدید: برای یادگرفتن چیزهای جدید همیشه راه های مختلفی وجود دارد. این کار کمک می کند تا شما بتوانید با چالش های جدید مواجه شوید و برای حل آنها چاره اندیشی کنید. افزایش قدرت ذهن انسان با انجام کار های جدید به تناسب بیشتر می شود.
  • سعی کنید با دست دوم تان هم کار کنید. انجام کارهای عادی با دست دیگر تان که تسلط کمتری بر آن دارید باعث می شود تا سمت دیگر مغزتان نیز به همان نسبتی که با دست راست یا چپ تان کار می کنید، مجبور به فعالیت شود. این مسئله روی افزایش قدرت ذهن انسان ها بسیار تاثیر گذار است.
  • انجام مدیتیشن و بازی های فکری نیز به افزایش قدرت ذهن انسان کمک شایانی می کند چرا که باعث می شود شما بیشتر از ذهن خود کار بکشید.

برای اینکه از ذهن خود بیشتر کار بکشید و فعال تر باشید تا قدرت ذهن تان را بیشتر کنید و علاوه بر آن کاری کنید که به فرد باهوش تری تبدیل شوید می توانید در سایت سکوی پرتاب اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران