سبد خرید

آشنایی با معجزه‌ی تکنیک های تلقین و القا

تکنیک های تلقین همیشه یکی از راه هایی هستند که به ما کمک می کنند برای بهبود شرایط زندگی خود تلاش کنیم. مثلا تقویت حافظه با تلقین، کسب آرامش بیشتر، کنار گذاشتن یک عادت بد و غیره. حرف هایی که ما دائما به خود می گوییم و یا از زبان دیگران بارها به کرات می شنویم بر روی روحیه و بدن مان تاثیر می گذارند، پس چرا خودمان از القا و تکنیک های تلقین به بهترین نحو، استفاده نکنیم؟

تلقین

تلقین های ذهنی چه کمکی به ما می کنند؟

پیش از شروع این بخش باید با امواج آلفای مغز آشنایی پیدا کنید؛ امواج آلفا فرکانس بین اعداد ۱۴ تا ۷ دارند. آنها به عنوان مثال وقتی روی تخت دراز می کشیم و بدن مان آماده به خواب رفتن است در مغز شروع می شوند (دقیقا وقتی که گوش هایمان می شنود و آگاهی از محیط داریم، اما بدن آرام است، چشم ها بسته اند). این امواج از این نظر اهمیت دارند که بین دو نیمکره مغز هستند و در اختیار محدوده ی ناخودآگاه مغز ما قرار دارند. حالا با این پیش زمینه، به سراغ اهمیت تکنیک های تلقین و القا در بدن می رویم.

تلقین های ذهنی و تکنیک های تلقین یا القا به ما کمک می کنند با بدن خود ارتباط بگیریم و به واسطه ی آن از احساسات ِپیچیده ی ناخودآگاه مان سر در بیاوریم. ناخودآگاه ما و بدنمان به هم پیوند ناگسستنی خورده اند، به طوری که در صورت عدم وجود یکی از آنها، دیگری نیز از حیث وجود تهی می شود. ما می توانیم با القا کردن به بدن در شرایطی که امواج مغزی مان در حالت آلفا قرار دارند کمک کنیم تا ورود به ناخودآگاه مان و جای دادن افکار مثبت و کمک کننده، بهتر و با سرعت بیشتری انجام شود.

تکنیک های تلقین

فنون و تکنیک های تلقین

برای انتخاب فنون و تکنیک های تلقین شما می توانید به سراغ روش عضو – بدن یا بالا آمدن سطح آب استفاده کنید. در روش اول، یعنی عضو – بدن تمرکز شما بر روی بدن تان در حالت آلفا، قرار می گیرد. انتقال هوشیاری به بخش های مختلف بدن، مهم ترین نکته می باشد. این کار کمک می کند تا به جای فکر های پراکنده، به بدن تان فکر کنید. در نتیجه ی این تکنیک می توانید دید خود را وسعت داده و با کمک جملات تاکیدی مثبت به آرامش برسید.

اما روش افزایش سطح آب در تکنیک های تلقین، در مقایسه با روش اول متفاوت است. داخل این روش شما فرض می کنید که اتاق تان در حال پر شدن با آب است و کم کم سطح ِ آن تا سینه و گردن تان بالا می آید. در نهایت تمام اتاق پر می شود و گویی تماما داخل آب قرار خواهید گرفت. این کار برای برخی افراد بسیار آرامش بخش است و کمک می کند تکنیک های تلقین و جملات تاکیدی را بهتر و آسان تر تکرار کنند.

روش انجام تکنیک های تلقین و القا به دو شکل یاد شده داخل کتاب شکست عادتهای کهنه به تفصیل شرح داده شده اند تا به شما کمک کنند، گام به گام و بسیار هوشمندانه عمل کنید. شما می توانید این کتاب ارزشمند به قلم دکتر جو دیسپنزا را از طریق سایت سکوی پرتاب و با قیمت مناسب با خوانش امیر سیاهی، دانلود کنید.

جملات تاکیدی

چرا به تکنیک های تلقین نیاز داریم؟

تکنیک های تلقین و القا کمک می کنند تا شما بین خودتان و بدن تان (که گویی همان ناخودآگاه تان است)، پلی بزنید و به آن راه پیدا کنید. بسیاری از افراد گمان می کنند که این کار، نشدنی و تقریبا غیر قابل تصور است، اما اشتباه می کنید. شما می توانید با تسلط بر بدن در لحظاتی که مغز در حالت امواج آلفا قرار دارد، بر افکاری که در بخش ناخودآگاه مغزتان وجود دارند، تسلط یابید و آنها را تغییر دهید. تغییر این افکار، یعنی تغییر زندگی و شخصیت شما و کسب موفقیت در زندگی.

برای اینکه بدانید چطور برای انجام تکنیک های تلقین و القا بهتر عمل کنید می توانید از کتاب شکست عادتهای کهنه کمک بگیرید. دکتر جو دیسپنزا یک متخصص مغز است و با اتکا به تجربه و دانش خود، این کتاب را برای علاقه مندان به تغییر زندگی به رشته تحریر درآورده است. شما می توانید به کمک این کتاب با ترک عادتهای کهنه، زندگی خود را تغییر دهید.

به کنترل درآوردن نفس ِاماره با تکنیک های تلقین

تکنیک های تلقین نقش های موثری در زندگی ما ایفا می کنند که یکی از آنها قابلیت به کنترل درآوردن نفس است. منظور از کنترل نفس این است که باید بتوانیم به بسیاری از خواسته هایمان عنان زده و آنها را کنترل کنیم. تکنیک های تلقین مثبت در این شرایط بیشتر به کار افرادی می آید که اسیر هوای دل هستند و در لحظه تصمیم گیری می کنند. برای این افراد اولویت این است که به محض پدید آمدن ِیک خواسته در دل، در پی ِآن می روند.

تکنیک های تلقین

چگونه می توان تکنیک های تلقین مثبت را پیاده سازی کرد؟

برای پیاده سازی این تکنیک ها باید به خوبی بدانید که چند نوع تلقین وجود دارد. تلقین ها انواع مختلفی دارند که از جمله‌ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  نوشتاری
  •  گفتاری
  •  دیداری
  •  فکری
  •  کلامی

اغلب مردم تلقین را در قالب کلام می شناسند. به این معنا که شما برای ایجاد یک عادت یا تغییر یک عادت می توانید از تلقین کلامی استفاده کنید تا آن را برای خود عادی سازی کنید. اما اینطور نیست. انواع و اقسامِ اشکال تلقین وجود دارد که می توانید از آن برای تغییر خود استفاده کنید. تکنیک های تلقین به واسطه‌ی این راه ها به شما کمک می کنند تا تغییر و شکست عادتهای کهنه را رقم بزنید – طبق آنچه در کتاب شکست عادتهای کهنه اثر جو دیسپنزا آمده است.

کتابی برای تلقین های مثبت :

کتاب صوتی شکست عادتهای کهنه

تکنیک های تلقین مثبت به خویشتن

جملات مثبت و تکرار آنها این امکان را برای شما فراهم می کنند تا از عادتهای بد کناره بگیرید و بر اسم لجام گسیخته‌ی هوای نفسانی خود لگام بزنید. برای این منظور می توانید از تکرار جملات زیر استفاده کنید:

  • اعتماد به فرآیند زندگی بخشی از افکار من را تشکیل داده است و احساس امنیت می کنم.
  • من آرامش الهی را در خود دارم و به همین دلیل دچار تنش و اضطراب نمی شوم.
  • من دارای تمرکز بالایی هستم و هیچ چیز نمی تواند آن را به هم بزند.
  • خواندن و مطالعه کردن به من حس خوبی می دهد و به همین دلیل احساس آرامش بسیار زیادی دارم.
  • من در کل مسیر زندگی مسئولیت پذیر هستم و تصمیم های خود را تغییر نمی دهم.

این دست جملات کمک می کنند تا شما اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید، سریعا خطاهایتان را شناسایی کنید و برای تغییر آنها اقدام نمایید.

تلقین در چه زمانی مناسب است؟

در حالت خلسه، می توان این تکنیک ها  را انجام دهد. خلسه یا حالت آلفا دقیقا همان مرحله ای است که مغز بین خواب و بیداری قرار دارد و هر چه به خورد ِآن بدهید را سریعا دریافت می کند زیرا امواج مغز به پایین ترین حالت رسیده اند و درک و دریافت در حالت آلفا بسیار پایین است. از این رو بسیاری از افرادی که آشنا به تکنیک های تلقین هستند توصیه می کنند که برای انجام تلقین مثبت باید در حالت خلسه اقدام کرد. به همین خاطر هم هست که توصیه اکثریت متخصصان این است که در این حالت افکار منفی نداشته باشید.

One comment

  1. سلام چقدر زمان میبره تا در ذهنمان ملکه ذهن شود؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران