سبد خرید
اولین قدم برای تغییر زندگی

چگونه در ۱۰ روز تغییر کنیم؟

همیشه سخت ترین گام برای تغییر، اولین قدم است. اولین قدم برای تغییر زندگی مهم ترین و سخت ترین انتخاب هر کس محسوب می شود. زیرا این گام با فراز و نشیب هایی همراه است که فرد را دچار تزلزل های اعتقادی می کند. برای این که بتوانید این تغییرات و رسیدن به اهداف را تجربه کنید باید یک مجموعه از اقدامات را تبدیل به چند بخش کنید. یعنی به جای آن که تمام تغییرات دلخواه را در یک مرحله ایجاد کنید؛ از چند مرحله برای اجرای آنها استفاده کنید. در این صورت یک برنامه ریزی برای تغییر زندگی خواهید داشت. اما سوال اینجاست: گامهایی که برای تغییر در زندگی باید برداشته شوند شامل چه اقداماتی می شوند؟ اگر این مراحل و گام های تغییرات به درستی تعریف شده باشند بدون آسیب رسیدن به زندگی شخصی تان میتوانید به اهدافتان برسید.

برنامه ریزی برای تغییر زندگی

چگونه اولین قدم برای تغییر زندگی را پیدا کنم؟

یافتن اولین قدم برای تغییر زندگی مقدمه‌ای است تا بتوانید مطابق آن، اقدامی که متناسب با زندگی شما است را انجام دهید. پس اولین گام مربوط به فاصله داشتن خواسته ی ذهنی با رفتار هایی است که در عالم واقع، انجام میدهید. برای اینکه بتوانید این مقدمه را انجام دهید باید نوع تغییر را بسنجید تا در صورت انجام آن مشکلی به مشکلات قبلی تان اضافه نشود. احتمالاً مجدداً این سوال برای شما خوانندگان گرامی مطرح می‌شود که: برای تغییر از کجا شروع کنم؟ اولین اقدامی که باید برای مطابقت تغییر در ذهن و در رفتار انجام دهید، دوری از هرگونه بهانه جویی است. این بهانه ها باعث می شوند تا افراد از اهدافی که دارند غافل شوند. تقریباً در بیش از ۹۰ درصد اوقات فاصله ای که میان اهداف افراد با جایگاه واقعی شان وجود دارد مربوط به همین بهانه هاست. در گام اول برای ایجاد هرگونه تغییر باید بهانه های زندگیتان را شناسایی کنید. مثلاً آیا به زمانی که صرف فضای مجازی میکنید دقت کرده اید؟

چگونه اولین قدم برای تغییر زندگی را اجرایی کنیم؟

ابزارهای مختلفی وجود دارند که می توانید از طریق آنها اولین قدم برای تغییر زندگی را اجرایی کنید. به طور مثال اگر علاقه زیادی به تماشای تلویزیون دارید می توانید از برنامه های محدود کننده استفاده کنید. حتی در مواردی که این محدودیت ها نتوانند کافی باشند می توانید خودتان را از آن بهانه ها دور کنید. در مواردی که تمایل دارید به گروهی بپیوندید اما نمی توانید این اقدام را انجام دهید، میتوانید از اجبار استفاده کنید. این اجبار را به گونه ای انجام دهید که در انتهای آن اجبار به خودتان آزادی عمل اعطا کنید. یعنی در ابتدا خود را ملزم به عضویت در باشگاه کنید. سپس پس از عضویت، برای انجام کاری یا داشتن خواسته ای به خودتان آزادی دهید. این گام بسیار سخت است و تحت هیچ شرایطی کار آسانی نخواهد بود. بر همین اساس اگر بتوانید بزرگترین مانع خود را بردارید، اولین گام برای رسیدن به اهدافتان را برداشته اید.

برای تغییر از کجا شروع کنم

دومین گام در برنامه ریزی برای تغییر زندگی چیست؟

گام دوم در برنامه ریزی برای تغییر زندگی شامل ایجاد هدف در زندگی می شود. شاید برای بعضی ها ایجاد کردن هدف به عنوان اولین قدم برای تغییر زندگی محسوب شود. بر همین اساس اهمیت هدف گذاری می تواند بیشتر از هر مرحله دیگری باشد. زیرا بر اساس این مرحله، انگیزه و توان حرکتی شما برای هرگونه تغییر مشخص خواهند شد. همچنان که این مرحله از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، نوع نگاه واقعی شما به مسئله نیز مهم است. یعنی در مرحله هدف گذاری هر کس تمایل دارد به سراغ اهداف فوق العاده بزرگ برود. اما در مرحله عمل، اصلاً نمی تواند: تلاش ها، رفتارها و تغییراتش را در جهت رسیدن به آن هدف قرار دهد. به همین جهت بسیاری به دنبال هدف گذاری در زندگی نیستند؛ زیرا نمیتوانند تناسب میان رفتارهایشان با خواسته شان را برقرار کنند. برای اینکه بتوانید در زندگی هدف گذاری کنید و از این اقدام مهم صرف نظر نکنید، می توانید یک هدف را به چند قسمت تقسیم کنید.

 به طور مثال اگر برنامه ریزی برای تغییر زندگی در نظر شما، کم کردن وزن می باشد. در این صورت می توانید به طور قسمت به قسمت این کار را انجام دهید. یعنی سعی کنید در طول هفته از یک بار تا سه بار به باشگاه بروید و در آنجا تمرین های لاغری را انجام دهید. همچنین زمانی که سعی می کنید یک هدف بزرگ را به چند قسمت کوچک تقسیم کنید. این عمل باعث می شود آن هدف برایتان دست یافتنی شود. معمولاً رسیدن به اهداف و انجام دادن قسمت های کوچک هدف، بدون ایجاد تغییر غیر ممکن خواهند بود.

تغییر را از خودمان شروع کنیم

آیا برخورداری از یک روتین می تواند ما را به هدفمان برساند؟

داشتن یک روتین منظم برای کسانی که دائماً سوال میکنند: برای تغییر از کجا شروع کنم؟ می تواند مفید باشد. البته این روتین فقط برای این افراد، دارای فایده نیست. بلکه افرادی که به طور موقتی رفتار‌هایی برای ایجاد تغییر دارند نیز میتوانند از روتین استفاده کنند. به طور مثال اگر فردی تمایل دارد تا بتواند اندام زیبا و مناسبی پیدا کند، اما فقط گاهی ورزش می کند. در این صورت او می تواند تایم هایی که مانعی برای به دست آوردن اندام زیبا هستند را جایگزین کند. مثلاً تایمی که در طول شب به تماشای تلویزیون می پردازد را به ورزش کردن و یا به باشگاه رفتن اختصاص دهد. البته این گام به عنوان اولین قدم برای تغییر زندگی او محسوب می شود. برای به دست آوردن هدف و ایجاد تغییر باید بتوانید برنامه جدید را به صورت یک روتین منظم تنظیم کنید. زیرا ایجاد کردن این روتین به شدت ضروری و به نوعی تنها راه رسیدن به هدف محسوب می شود.

چگونه در 10 روز تغییر کنیم

چه عواملی می توانند ما را در مسیر رسیدن به هدف نگه دارند؟

یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به هدف نگه دارد، مسئولیت پذیری است. حتی تعهد پذیری و احترام به مسئولیت هایتان را می توانید به عنوان اولین قدم برای تغییر زندگی بپذیرید. زیرا زمانی که در قبال رفتارهایتان و مسئولیت هایی که بر دوش دارید متعهد باشید، میتوانید به قول هایی که به خودتان می دهید پایبند بمانید. یعنی خود را ملزم می کنید که به این قول ها عمل کنید و نسبت به تعهد هایتان بی تفاوت نمانید. بسیاری این عامل را به عنوان تنها علت برای ایجاد هر گونه تغییر، اعلام میکنند. یعنی اعلام می کنند در صورتی که افراد بخواهند به هر هدفی برسند یا تغییراتی ایجاد کنند، فقط باید از این عامل استفاده کنند. آنها اظهار می‌کنند که اگر فردی واقعاً نسبت به این عامل پایبند باشد به راحتی می تواند در ۱۰ روز و یا کمتر از آن، تغییر مورد نظر را به دست آورد. نظر شما درمورد این عامل چیست؟

آیا واقعاً این عامل می‌تواند به عنوان اولین قدم برای تغییر زندگی محسوب شود؟ از نظر ما اگرچه این عامل نمی‌تواند به عنوان عامل اول برای تغییر محسوب شود. اما وجود این عامل بسیار ضروری است و باعث پایداری و ثبات قدم افراد برای رسیدن به هدفشان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران