سبد خرید
مدیریت افکار مزاحم

مدیریت افکار مزاحم چگونه ممکن می شود؟

مدیریت افکار مزاحم چگونه ممکن می شود؟

کاملا بدیهی است که وقتی به یک موضوع بیشتر فکر کنید یا افکار ناراحت کننده ای داشته باشید، در ذهن بیشتر ثبت می شوند چون، هر نوع تکراری باعث می شود که ما بیشتر آن را به خاطر بسپاریم. پس جمله‌ی «برای مدیریت افکار مزاحم باید روی آنها تمرکز کرد و آرام آرام آنها را از بین برد» کاملا ناکارآمد و غیر مفید است. چاره چیست؟ برای از بین بردن یا مدیریت افکار مزاحم باید دقیقا چه کرد؟ تاثیر افکار منفی بر بدن چیست؟ اول اینکه باید ریشه افکار منفی را یافت و رو به فواید مثبت اندیشی آورد. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

مدیریت افکار مزاحم

ریشه افکار منفی را بیابید تا مدیریت افکار مزاحم را آغاز کنید.

بسیاری از متخصصان بر این عقیده هستند که مدیریت افکار مزاحم در وهله اول به این واسطه ممکن می شود که باید منشا آن ها را یافت و سپس برای از بین بردنشان تلاش کرد. این مسئله در نظریه عصب شناسی به شیوه های مختلف تثبیت شده است. برخی افراد بسته به نوع افکار مزاحمی که دارند، یک نوع و شیوه ی برخورد با آن، انتخاب می کنند. بنابراین این شیوه نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. وقتی می خواهیم مدیریت افکار مزاحم را به دست بگیریم  متوجه می شویم که اضطراب عامل اصلی تنش و شرایط بدِ روحی ما است. وقتی استرس و اضطراب داریم مدیریت افکار مزاحم مانند یک موج مجددا به یک دیوار برخورد می کنند و به ذهن ما بر می گردند و همین مسئله کنترل آنها را دشوار می کند. پس اول افکار مزاحم را شناسایی کنید و ببینید از کجا ریشه می گیرند. اگر نمی دانید چطور ریشه یابی کنید از یک متخصص روانشناس کمک بگیرید.

ذهن چه قدرتی دارد

آیا می دانید ذهن چه قدرتی دارد؟

ذهن مانند یک ماهیچه در بدن است. با فکر به یک موضوع بیشتر قوی می شود و توان یا قدرت خارق العاده ای پیدا می کند. به همین دلیل است که افکار مزاحم و وسواسی برای بسیاری از افراد دشوار است؛ به دلیل اینکه جزء دغدغه ها و افکار مهم در ذهن در نظر گرفته می شوند ولی می توانند قدرت تصمیم گیری و تفکر ما را تحت تاثیر قرار دهند.

افکار مزاحم بی وقت و بی موقع به ذهن ما خطور می کنند. بیشترین زمان هایی که می توان برای هجوم این افکار در نظر گرفت زمان های قبل از خواب، موقع نیاز به تمرکز و مواردی از این دست می باشد.

افکار مزاحم

راهکار های رهایی از افکار مزاحم

طبق نظر یک پژوهشگر در این رابطه می توان با انجام راهکار هایی مثل نوشتن آنها، انجام مدیتیشن و اولویت بندی این گروه از افکار مزاحم آن ها را مدیریت نمود. در ادامه چند راهکار مفید در این زمینه ذکر خواهد شد که به شما کمک ویژه ای خواهد نمود.

  1. ذهن خود را به سوی دیگر متمرکز کنید. گفتیم که تمرکز روی افکار مزاحم و در واقع مدیریت افکار مزاحم به آن شکل رویایی که همیشه توصیه می شود ممکن نیست. پس بهتر است فضای ذهنی مان را در اختیار افکار دیگر قرار دهیم. تفکر مثبت و قانون جذب در این زمینه نقش بسزایی ایفا می کنند.
  2. برخی مواقع کنار آمدن با یک مشکل که عامل اصلی ِ پیدایش افکار مزاحم است باعث می شود، میزان و تاثیر آن افکار به مراتب کمتر شود. همیشه فرار کردن جوابگو نیست. برای همین در صورتی که با مشکل مربوطه امکان هماهنگی باشد، می توان این راهکار را امتحان کرد. انسان در طول تاریخ بارها با چالش های مختلفی مواجه شده است و کنار آمدن با آنها یکی از اولین راه حل های ممکن به حساب می آمده است.
  3. حتما برای افکار خود چارچوب و شکل مشخصی تعیین کنید. اطلاعاتی مربوط به افکار مزاحم خود بیابید تا مدیریت افکار مزاحم به مراتب آسانتر شود. اگر در مورد فکر مزاحمی که شما را آزار می دهد و خواب و خوراک را از شما سلب کرده است بنویسید، مطمئنا می توانید با فکر های منفی خود رو به رو شده و آنها را از بین ببرید. همچنین می توانید در زمان خاصی به این افکار زمان داده و آنها را کنترل نمایید. به عنوان مثال یک زمان مشخص مانند نیم ساعت در طول روز. فکر کردن به این افکار قبل از خواب یا نزدیک زمانی که نیازمند تمرکز هستید، شما را پریشان و آشفته خواهد کرد. مدیریت افکار مزاحم به این شیوه به شما کمک می کند تا به روش بهتری با آنها مقابله نمایید.

برای مدیریت افکار مزاحم و یادگیری آموخته هایی بیشتر از این دست می توانید کتاب های صوتی قابل تهیه در سایت سکوی پرتاب با صدای امیر سیاهی را تهیه نموده یا مطالب موجود در سایت را بررسی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران