سبد خرید
تمرینات چاکرا، مراقبه و مدیتیشن

تمرینات چاکرا، مراقبه و مدیتیشن چیست؟

تمرینات چاکرا، مراقبه و مدیتیشن چیست؟:

در این مقاله می‌ خواهیم در رابطه با تمرینات چاکرا، مراقبه یا مدیتیشن چیست؟ توضیح دهیم. به طور کلی می توان گفت که ما بارها و بارها نام مراقبه یا مدیتیشن را شنیده‌ایم. اما اینکه فواید مراقبه و مدیتیشن چیست؟ برای همگان سوال می باشد. برای مراقبه نام های دیگری چون مراقبه ذهن وجود دارد. در این عمل شما تمرکز کافی را به دست آورده و با انجام مراحلی خاص مدیتیشن ساده ای را تجربه خواهید کرد.

مدیتیشن آرام کننده روح و روان افراد می باشد. از این رو مراکز بسیار زیادی روی کار آمدند که به آموزش تمرین مراقبه می پردازند. به دو روش می توان مراقبه را انجام داد که اساس و پایه این دو روش نفس کشیدن های منظم و تمرکز ذهن می باشد. اما تا به کنون به این اندیشیده اید که مدیتیشن و مراقبه چه تاثیری به روی مغز و ذهن انسان دارد؟ زمانی که شما مراقبه را انجام خواهید داد، مغز شما عملکرد های سریع خود را متوقف کرده و حدود ۲۰ دقیقه که مدت زمان مراقبه می باشد، آرام خواهد شد.

تمرینات چاکرا، مراقبه و مدیتیشن

همانطور که می دانید مغز از قسمت های مختلفی تشکیل شده که به نام لوب پیشانی، لوب آهیانه ای، تالاموس و تشکیلات مشبک می‌ باشد. مدیتیشن و مراقبه با تاثیرگذاری روی هورمون های ترشح شده از جانب مغز، باعث افزایش تمرکز و آرامش در افراد می شود. از جمله مهم ترین فواید مراقبه و مدیتیشن را می ‌توانیم افزایش تمرکز حواس، کاهش اضطراب، افزایش همدردی و دلسوزی، افزایش خلاقیت، تقویت حافظه و همچنین کاهش استرس را نام ببریم.

به طور کلی مراقبه و مدیتیشن به چهار دسته عمده به نام‌ های مراقبه متحرک، مراقبه حسی، مراقبه تمرکزی و مراقبه هدایت شده تقسیم خواهد شد. اثرات مثبت مدیتیشن و مراقبه می تواند بسیار زیاد باشد که ما می توانیم مهم ترین آن را افزایش ماده خاکستری مغز که عمل تجزیه و تحلیل امور را انجام می دهند، بدانیم.

سایر اثرات مثبت مراقبه و مدیتیشن به شرح زیر می باشد:

  •  کاهش تعداد تنفس و همچنین کاهش فشار خون
  •  کاستن حس افسردگی و واکنش‌ های پرخاشگرانه
  • کاهش دادن روند پیری و همچنین افزایش حس جوانی
  •  کم کردن استرس و کم کردن دردهای ناشی از مشکلات عصبی
  •  افزایش تعداد سلول های دیواره مغز و همچنین افزایش قدرت تصمیم گیری
  •  افزایش حافظه و تمرکز

و غیره.

تمرینات چاکرا، مراقبه و مدیتیشن

 

انجام مراقبه و مدیتیشن و تمرینات چاکرا:

 برخی از افراد ادعا دارند که زمان کافی برای انجام مراقبه و مدیتیشن را ندارند اما ما به آن ها توصیه می ‌کنیم که حتماً زمانی کوتاه را به انجام مراقبه یا مدیتیشن تعلق دهید. به این صورت که حدود ده دقیقه یا یک ربع زودتر از منزل خارج شوید و به محیط کار خود بروید. در مکانی آرام مثل ماشین یا محیط کارتان اگر کسی نباشد، این روش را انجام دهید. همچنین می توانید در زمان هایی که نیاز به تمرکز کافی برای انجام کار خود ندارید، به فایل های صوتی مراقبه گوش دهید. اما فایل های صوتی مراقبه ای که بتواند شما را به بهترین نحو راهنمایی کند، کمتر پیدا می شود.

ما به شما سایت سکوی پرتاب را پیشنهاد می دهیم. سایت سکوی پرتاب بهترین سایت برای دستیابی به فایل های صوتی و بهترین کتاب، یعنی کتاب ماورای طبیعی شدن است. در سایت سکوی پرتاب شما می توانید با خرید کتاب ماورای طبیعی شدن به صورت فایل صوتی روند زندگی خود را تغییر دهید. فایل صوتی ماورای طبیعی شدن جو دیسپنزا در سایت سکوی پرواز با کمترین هزینه به فروش می رسد. از این رو شما در زمان هایی که می ‌توانید کمی استراحت کنید، به گوش دادن این فایل بپردازید و تاثیر آن را در زندگی خود مشاهده کنید.

در کتاب ماورای طبیعی شدن جو دیسپنزا موجود در سایت سکوی پرتاب اصطلاحی به نام تمرینات چاکرا وجود دارد. می خواهیم بدانیم که چاکرا ها چیست و چه تاثیری بر زندگی ما دارد. به طور کلی چاکرا یک اعتقاد یا باور هندی درمورد افکار می باشد. پس در رابطه با سوال اینکه چاکرا به چه معناست؟ باید بدانید که چاکرا اول ریشه گرفته از ستون فقرات می باشد که آن را محل دریافت انرژی حیاتی می ‌دانند.

تمرینات چاکرا، مراقبه و مدیتیشن

چاکرا های مختلفی وجود دارند که به نام های چاکرا اول، چاکرا دوم، چاکرای سوم، چاکرا چهارم، چاکرا پنجم، چاکرا ششم و چاکرا هفتم است. در رابطه با سوال اینکه چاکرا اول چیست؟ باید بگوییم چاکرا اول شامل مناطقی به شرح زیر است:

  •  ستون فقرات
  •  نشیمنگاه
  • غدد فوق کلیه

 و غیره.

 اعضای دیگری نظیر: استخوان ‌ها، دندان‌ها، روده بزرگ، مثانه و خون تحت تاثیر تمرینات چاکرا اول هستند. لذا با انجام تمرینات چاکرا اول می توانید باعث بهبود اعضای ذکر شده در بالا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران