سبد خرید
تغییر افکار ذهن

تغییر افکار ذهن چگونه امکان پذیر می شود؟

تغییر افکار ذهن چگونه امکان پذیر می شود؟

ذهن، اعجاب انگیز ترین و قابل برنامه ریزی ترین بخش بدن است. در اصل بسیاری از اعمالی که انجام می دهیم داخل ناخودآگاه ذهن ما برنامه نویسی شده اند و ما طبق آن دستورالعمل ها رفتار می کنیم. هوشمندی در همه انسان ها وجود دارد و به همین واسطه می توان تغییرات زیادی را در افکار به وجود آورد. تغییر افکار ذهن برای داشتن زندگی بهتر یا بهبود زندگی بسیار موثر است.

اگر شما هم علاقه مند هستید تا از قواعد و نکات تسلط بر ذهن آگاه شوید، با ادامه این مطلب همراه باشید. در این مطلب از سایت سکوی پرتاب به این موضوع می پردازیم که آیا تغییر افکار ذهن ممکن است؟ تسلط بر ذهن چگونه ممکن می شود؟ آیا داشتن ذهن خلاق به دست آوردنی است یا باید آن را از بدو تولد همراه خود داشت؟

تغییر افکار

تغییر افکار ذهن را باید از چه زمانی آغاز کرد؟

اکثر کودکان یک روند یادگیری را دنبال می کنند. در اصل همه ی ما در این دوران آنچه که باید از اصول ابتدایی زندگی و قواعد مربوط به آن بدانیم، می آموزیم. اما در عین حال ذهن چندان قوی و پویایی نداریم. بعد از عبور از دوره بلوغ و رسیدن به سن رشد کامل به مرور ذهن خلاق تر و بزرگتر شده و برای انتخاب مسیر اصلی رشد و پیشرفت به جلو می رود.

افکاری که در کودکی در ذهن شکل گرفته اند، در دوران بزرگسالی، سر جای خود باقی می مانند و به راحتی نمی توان آنها را تغییر داد. تغییر افکار ذهن که از کودکی همراه ما بوده اند را می توان با یک درخت با تنه ی تنومد مقایسه کرد. یک نهال کوچک را به راحتی می توان تغییر حالت داد یا جابجا کرد، اما یک درخت قطور را چه؟

تغییر افکار ذهن میسر نمی شود مگر آنکه نگرش شما نسبت به چیزی تغییر نماید. در اصل به گفته ی پزشکان و روانشناسان برای تغییر افکار ذهن باید دیدگاه خود را چه در موقع حل مسائل و چه برای تفکر به آن تغییر داد. مثل تغییر استایل و نحوه لباس پوشیدن. همانطور که تغییر لباس هایی که همیشه می پوشیده اید می تواند رویه ی بیرونی شما را تغییر دهد، چطور تغییر الگوهای ذهن نمی توانند روی بهبود زندگی و احساس رضایت درونی تان کارکرد داشته باشند؟ البته، تغییر درون تاثیرات شگرفی در بیرون تولید خواهد کرد.

تمرین کنترل افکار و تغییر افکار ذهن؛ چه افکاری باید تغییر داده شوند؟

برای تغییر افکار ذهن و کنترل بر افکار باید توجه داشته باشید که می بایست بسیاری از عقاید و الگو های ذهنی خود را تغییر دهید تا به آن دگرگونی هایی که انتظارش را دارید، برسید. مواردی مثل داشتن ذهن شهودی، برای تغییر عقاید مذهبی یا نگرش سیاسی، یا تغییر در آن دسته از افکار و فرضیه هایی که عنوان علمی بودن به آنها می دهیم و غیره. تغییرات افکار باید در جهت تغییرات و قوانین تثبیت شده ی طبیعی باشد تا به دگرگونی های مفید منجر شود. دگرگونی های متعددی را می توان در تاریخ اسم برد که به تغییر سرنوشت آدم ها منجر شد. مثل کنار گذاشتن قوانین برده داری و غیره.

افکار ذهن

کنترل افکار منفی و تسلط ذهن بر بدن و کسب ذهن خلاق

وقتی همیشه به افکار منفی اجازه عبور از دریچه ذهن خود را داده اید و این فرصت را فراهم کرده اید، تا زندگی و بدن تان را تحت کنترل بگیرند نمی توانید جز این انتظار داشته باشید که دائما شکست بخورید یا با آدم های نامناسب ملاقات کنید یا به اهدافی که آرزویش را دارید برسید. تغییر افکار ذهن از کنترل فکر های منفی  و گسیل آنها به سمت افکار مثبت است. قدرت تغییر ذهن تنها زمانبر است و ذهن خلاق با تمرین و طوفان فکری به دست می آید. برای اینکه ذهن خلاقی داشته باشید و به آنچه می خواهید برسید، اجازه دهید این مراحل در زندگی تان به یک روتین تبدیل شوند:

  • ایده ها و نظرات خود را دائما یادداشت کنید.
  • از انتقاد در مورد ایده ها و دیدگاه های خود نسبت به یک موضوع دست بکشید و منفی نگر نباشید.
  • نامحدود فکر کنید و تصمیم بگیرید.
  • برای تغییر افکار ذهن ساعت و روز خاصی را تعیین نکنید. از همین الان آغاز کنید.
  • خودتان را دوست داشته باشید.
  • در مورد ذهن خلاق و تغییر زندگی مطالعه داشته باشید ( برای داشتن مطالعه موثر و کسب اطلاعات بیشتر می توانید سایت سکوی پرتاب را دنبال نمایید یا اینکه محصولات فرهنگی و انگیزشی موجود در سایت را با هزینه مناسب تهیه نمایید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضمانت بازگشت وجه

مشروط بر مشکل فنی در محصول

پشتیبانی بسیار سریع

پاسخگویی از 20 دقیقه تا 3 ساعت

محصولات اورجینال

اورجینال بودن محصولات

پروسه خرید سریع

دانلود آنی پس از خرید محصول

کاربر گرامی برای خرید و یا دانلود محصولات وبسایت ابتدا باید در وبسایت ثبت نام کنید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود شوید. راهنمای کاربران